Nyköping

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag och Teo var ute och körde en sväng idag oxå :)
Vädret var underbart inte kalt alls faktiskt. Dock så var det mycket is i vissa skuggiga partier.

Sen ska jag meddela att jag såg gat-sopningsbilen när jag kom hem efter turen. Jag såg på honom och såg nog j*ävligt glad ut och han såg mig (med hjälm i handen) började skratta. Kändes nästan som att vi hade en liten moment, haha :D
 
Last edited:

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Dax för första samåkningsturen eller? :)

Hallå på er alla! :)

Hoppas ni mår bra! Nu längtar man ut på hojen :hojsmilie; det sägs att det ska bli vårväder till helgen och oxå lite varamare! :tummenupp

Så tänkte att det kanske vore dax för första gemensamma svängen eller vad säger ni? Om vädret tillåter förstås!

Lördag eller söndag, vilken av dagarna som verkar mest lovande!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hallå på er alla! :)

Hoppas ni mår bra! Nu längtar man ut på hojen :hojsmilie; det sägs att det ska bli vårväder till helgen och oxå lite varamare! :tummenupp

Så tänkte att det kanske vore dax för första gemensamma svängen eller vad säger ni? Om vädret tillåter förstås!

Lördag eller söndag, vilken av dagarna som verkar mest lovande!

Jag invigde kvarsen för året igår, det var kaaaaallt. =D
Om det är hojväder i helgen finns det planer på att åka til ltokholm o provköra nåt skoj, och kanske gå på SH-puben på lördag kväll, men det är väldigt vaga planer.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
HALLÅ!

Är ni i vinterdvala eller? Kom igen nu, är ni inte sugna på en premiärtur i helgen eller??? :banana

Hallå på er alla! :)

Hoppas ni mår bra! Nu längtar man ut på hojen :hojsmilie; det sägs att det ska bli vårväder till helgen och oxå lite varamare! :tummenupp

Så tänkte att det kanske vore dax för första gemensamma svängen eller vad säger ni? Om vädret tillåter förstås!

Lördag eller söndag, vilken av dagarna som verkar mest lovande!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
HALLÅ!

Är ni i vinterdvala eller? Kom igen nu, är ni inte sugna på en premiärtur i helgen eller??? :banana

Ja, visst, bara att hänga på till tokholm o provköra ktm rc8 och aprilia rsv4, sen kan vi gå på SH-pub på lördagskvällen. :banana

edit:ktmcenter hade inte fått in nån 2011 rc8 för provkörning än. :död
 
Last edited:

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Lär ta ut DRZan i helgen om vädret är fint. Hämta hem den idag från service. Kallt som fan men slutade snöa tills då jag körde hem den iaf.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
HALLÅ!

Är ni i vinterdvala eller? Kom igen nu, är ni inte sugna på en premiärtur i helgen eller??? :banana

Jag skulle gärna ta ut hojen till helgen men jag ska skriva högskoleprovet på lördag och på söndag så jobbar jag på förmiddagen. Söndag eftermiddag kan funka för min del :)
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
HALLÅ!

Är ni i vinterdvala eller? Kom igen nu, är ni inte sugna på en premiärtur i helgen eller??? :banana

Klart man kommer in i koman igen när set snöar.:7peta

Är det finfin väder me lite temperatur så är jag på, åm det är lörda eller sönda spelar ingen roll. :tummenupp
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Ja, visst, bara att hänga på till tokholm o provköra ktm rc8 och aprilia rsv4, sen kan vi gå på SH-pub på lördagskvällen. :banana

edit:ktmcenter hade inte fått in nån 2011 rc8 för provkörning än. :död

Nja, är inte så sugen på att vare sej provköra eller gå på SH-pub. Så hoppar över det!

Verkar vara några som vill köra här hemma! :)

Men ha så skoj!

Jag skulle gärna ta ut hojen till helgen men jag ska skriva högskoleprovet på lördag och på söndag så jobbar jag på förmiddagen. Söndag eftermiddag kan funka för min del :)

Kul med högskoleprovet, inte min starka sida! Har skrivit en gång,(talar inte om hur det gick) men såg mest ut så här:va Hihi!

Hur dax slutar du på söndag? Kan nog bli en sväng! :)

Klart man kommer in i koman igen när set snöar.:7peta

Är det finfin väder me lite temperatur så är jag på, åm det är lörda eller sönda spelar ingen roll. :tummenupp

Det har snöat lite, men idag är det ju toppen. Även om det är lite kyligt!

Men om vi :Bugar till vädergudarna så att dom håller vad dom lovat så blir det toppen! Det har ju utlovats sol och upp till 15 grader varmt! :tummenupp
 
Last edited:

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Men om vi :Bugar till vädergudarna så att dom håller vad dom lovat så blir det toppen! Det har ju utlovats sol och upp till 15 grader varmt! :tummenupp

Var inne på yr o dem tror det ska bli hyfsat på lördag o lite regn på söndag. Säger ju dock inte så mycket då vädret är en färskvara..

Men bugar också!! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Såg inte dugg härligt ut.. :huvet :tummenupp
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Vart är dem utlovade värmen, känns som hojen får stå kvar i garaget ytterligare någon vecka.

Det är ju några punkter som fattas innan det är dax för premiär:
* Värme och sol
* Snöfritt
* Torra vägar
samt att sopbilen borde ge sig ut till Kolmården snart.

Någon som hunnit besöka det nyöppnade Oskarshäl ännu, nya ägare from 1april.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Kom hem fr Oskarshäll för någon timme sedan.
Från Jönåker till Kvarsebo är vägen lite "kärlskottig" men inga problem med grus eller sånt på "hela rundan", det var 14 grader när vi åkte från Hällen och det var mer än gott för mej så sluta noja nu å kör :)

De har rustat upp lite i lokalen men de har bara hållit på en månad så det är "Work in progress", trevlig personal och gott käk.

Edit: Det är ju mycket mindre snö nu än för några månader sedan :D

Kom just tillbak från hällen också, köket har bara öppet till 17 kan jag medela, så det fick bli en räksmörgås för min del.
Dom verkar ju ha avskaffat koppsystemet, så det kanske var lika väl att vi aldrig hann få några innan dom bytte ägare. =D
Trevlig tjej i kassan, hon och hennes man åkte hoj (blackbird) rätt mycket tydligen, prata en lång stund med henne.

tempen var låg i okle och helt ok neråt norrköping, men nu när jag kom hem var det rejält kallt sista milen mot okle, har dock beställt solsken och över 10 plus till i morrn så...

Så nu har (sport)hojssäsongen börjat!
No points for second place! =D
Min mätare stod på 4035 förra helgen när jag var ute, så nu får vi se hur långt det blir i år.
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Kom just tillbak från hällen också, köket har bara öppet till 17 kan jag medela, så det fick bli en räksmörgås för min del.
Dom verkar ju ha avskaffat koppsystemet, så det kanske var lika väl att vi aldrig hann få några innan dom bytte ägare. =D
Trevlig tjej i kassan, hon och hennes man åkte hoj (blackbird) rätt mycket tydligen, prata en lång stund med henne.

tempen var låg i okle och helt ok neråt norrköping, men nu när jag kom hem var det rejält kallt sista milen mot okle, har dock beställt solsken och över 10 plus till i morrn så...

Så nu har (sport)hojssäsongen börjat!
No points for second place! =D
Min mätare stod på 4035 förra helgen när jag var ute, så nu får vi se hur långt det blir i år.

Får hoppas på bra väder imorgon så kanske jag kan få ut hojen med.
Känner hon som tagit över Hällen och det verkar ju lovande.
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ingen i Nyköpings trakten som är sugen på en sväng nu på eftermiddagen? Jag tänkte i alla fall köra ett varv, blir premiär med 10:an för i år :D
 

Kaising

Mogge
Gick med
29 May 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Gsxr 1000 streetfighter
Ingen i Nyköpings trakten som är sugen på en sväng nu på eftermiddagen? Jag tänkte i alla fall köra ett varv, blir premiär med 10:an för i år :D

Hej e ny här men åker gärna så fort man har tid, skriv tid o plats så dyker ja nog upp om det passar, mvh mogge:yoparty
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej e ny här men åker gärna så fort man har tid, skriv tid o plats så dyker ja nog upp om det passar, mvh mogge:yoparty

Alltid roligt med fler hoj-människor :)
Jag är iaf ledig i helgen och är vädret bara bra så kommer det definitivt bli åka.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Alltid roligt med fler hoj-människor :)
Jag är iaf ledig i helgen och är vädret bara bra så kommer det definitivt bli åka.

jag var en snabbis till norrpan för o hämta ut nya glasögon, riktigt härligt åkning, aningen kallt för det var ju rätt sent.
Jävla massa tjälskott kvar dock, mn det rätare väl ut sig så småningom.
Glöm inte att du ska till per o gratta honom o mig på lördags kväll bara.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Någon som är sugen på lite mc-åka imorgon? Jag är ledig så är vädret bara bra så kommer jag iaf åka en sväng.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top