Nyköping

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har barn denna vecka så ja ligger lågt,

Det blir till att ligga lågt för min del oxå jag hoppas dock att mina nya däck kommer till slutet på veckan så man kan åka i helgen.
 

Däckad

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Yzf 1000R Thunderace
Apropå däck så har visst Däckteam (Blommenhovsvägen) börjat med mc däck nu oxå. Har däck i lager.
Vet inte om det är enda däckverkstaden i Nyk med mc däck ilager?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Apropå däck så har visst Däckteam (Blommenhovsvägen) börjat med mc däck nu oxå. Har däck i lager.
Vet inte om det är enda däckverkstaden i Nyk med mc däck ilager?

Motorhuset har väl en del på lager, även bättre beggade rejsdäck...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Apropå däck så har visst Däckteam (Blommenhovsvägen) börjat med mc däck nu oxå. Har däck i lager.
Vet inte om det är enda däckverkstaden i Nyk med mc däck ilager?

Motorhuset har väl en del på lager, även bättre beggade rejsdäck...

Någon som vet var man kan lägga om däcken (som är köpta online) om man kommer med lös fälg, Motorhuset gör det inte iaf. Var där och frågade för någon dag sedan bara.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någon som vet var man kan lägga om däcken (som är köpta online) om man kommer med lös fälg, Motorhuset gör det inte iaf. Var där och frågade för någon dag sedan bara.

Beror på hur rädd du är om fälgarna. Testa först på däckteam om han fått in sin maskin annars är den ganska enkelt själv. Men däckteam är bra att ha att göra med så testa först där.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Någon som vet var man kan lägga om däcken (som är köpta online) om man kommer med lös fälg, Motorhuset gör det inte iaf. Var där och frågade för någon dag sedan bara.

Uhm, VA?
Jag bytte iaf däck där i höstas och kom med löst däck o fälg, då kosta de 300, tror dom höjt till 400 nu dock.

linqvists gummi i okle tar typ 150 pix för ett bakdäck, och dom är snabba. (tom i sommardäckstider som dessa =)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Beror på hur rädd du är om fälgarna. Testa först på däckteam om han fått in sin maskin annars är den ganska enkelt själv. Men däckteam är bra att ha att göra med så testa först där.

Tack så mycket, ska kolla med däckteam.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Uhm, VA?
Jag bytte iaf däck där i höstas och kom med löst däck o fälg, då kosta de 300, tror dom höjt till 400 nu dock.

linqvists gummi i okle tar typ 150 pix för ett bakdäck, och dom är snabba. (tom i sommardäckstider som dessa =)

Japp det var det svaret jag fick när jag åkte dit och frågade. Linqvist gummi ska jag oxå kolla, tror till och med att jag känner sonen till han som driver det.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det ryktsa från säkra källor att nån i nyköpingstrakten har beställt en 2011ans KTM RC8, nån som vill ge sig till känna? =)
 

Däckad

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Yzf 1000R Thunderace
En kompis var hos Däckteam i dag, nytt Avon framdäck och två omläggningar under 1500 kr.
 

Däckad

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Yzf 1000R Thunderace
Avon har väll lite allt möjligt tror jag, både vit däcksida och upp till racedäck.
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Någon som vet var man kan lägga om däcken (som är köpta online) om man kommer med lös fälg, Motorhuset gör det inte iaf. Var där och frågade för någon dag sedan bara.

Du kan få komma till gummiverkstan i mitt garage.. :) Men håll i hatten för det brukar gå rätt vilt till med spräckta fälgar o sargad gummikant på däcken. :smasha :smasha :smasha
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Du kan få komma till gummiverkstan i mitt garage.. :) Men håll i hatten för det brukar gå rätt vilt till med spräckta fälgar o sargad gummikant på däcken. :smasha :smasha :smasha

Tack tack låter bra, ska definitivt fundera på det. Det jag däremot skulle kunna tänka mig att låna är insektsnyckeln till axeln för framhjulet, om du hade den?

Har du fått tillbaka hojen nu?
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Tack tack låter bra, ska definitivt fundera på det. Det jag däremot skulle kunna tänka mig att låna är insektsnyckeln till axeln för framhjulet, om du hade den?

Har du fått tillbaka hojen nu?

Har kvar nyckeln, det var en liten gåva från Micke :Bugar

Har inte fått tillbaka hojen, gissar att dem hade annat att syssla med fram till påsk. Tyvärr.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Annars, tips på rolig kurvig väg?

vägen till björnlunda är jävligt rolig imo.

vill du inte köra ända till björnlunda kan du svänga av innan mot öster malma. följa den tokkurviga vägen så kommer du ut till gamla e4an. därifrån kan du ju åka tillbaks till nypan. uppskattningsvis 45min körning.

nypan-stendörren funkar ju alltid

eller kvarsebovägen som ALLA (utom jag) brukar köra till vardags =)

...

Blev en liten "stilla-det-värsta-begäret-runda" för mig idag mellan alla husprojekt. sjukt nice! dock sugen på en rejäl tur snart.

har ni andra kört något i påskhelgen?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top