Nyköping

Kaising

Mogge
Gick med
29 May 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Gsxr 1000 streetfighter
vägen till björnlunda är jävligt rolig imo.

vill du inte köra ända till björnlunda kan du svänga av innan mot öster malma. följa den tokkurviga vägen så kommer du ut till gamla e4an. därifrån kan du ju åka tillbaks till nypan. uppskattningsvis 45min körning.

nypan-stendörren funkar ju alltid

eller kvarsebovägen som ALLA (utom jag) brukar köra till vardags =)

...

Blev en liten "stilla-det-värsta-begäret-runda" för mig idag mellan alla husprojekt. sjukt nice! dock sugen på en rejäl tur snart.

har ni andra kört något i påskhelgen?
Jag e sugen kan nog bli en tur efter 4 i morgon måndag, nån som e sugen ?
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Var en sväng på era fina vägar idag. Öster-Malma var väldigt grusig, lagad med ljust grus som var lite knepigt att se. Utan grus-> superväg!!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
vägen till björnlunda är jävligt rolig imo.

vill du inte köra ända till björnlunda kan du svänga av innan mot öster malma. följa den tokkurviga vägen så kommer du ut till gamla e4an. därifrån kan du ju åka tillbaks till nypan. uppskattningsvis 45min körning.

nypan-stendörren funkar ju alltid

eller kvarsebovägen som ALLA (utom jag) brukar köra till vardags =)

...

Blev en liten "stilla-det-värsta-begäret-runda" för mig idag mellan alla husprojekt. sjukt nice! dock sugen på en rejäl tur snart.

har ni andra kört något i påskhelgen?

Öster malma ska enligt rapport ha attackerats ordentligt av snabelbilen senaste dagarna. :(
Var ute igår med Uwe, blev en 30 mil västerut, mycket najs.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tycker mig se ovanligt många hojar ute. Har det kommit fram massa rookies i år?
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Jag tycker mig se ovanligt många hojar ute. Har det kommit fram massa rookies i år?

Håller med dig. Sett X antal "nya" hojar. Bla en grönmetallic Honda Hornet och en svart Superduke med Org. avgrör.
Kan ju vara folk som bytt hoj oxå. Men det känns som det är betydligt flera nu mot förra året.
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
vägen till björnlunda är jävligt rolig imo.

vill du inte köra ända till björnlunda kan du svänga av innan mot öster malma. följa den tokkurviga vägen så kommer du ut till gamla e4an. därifrån kan du ju åka tillbaks till nypan. uppskattningsvis 45min körning.

nypan-stendörren funkar ju alltid

eller kvarsebovägen som ALLA (utom jag) brukar köra till vardags =)

...

Öster malma tog jag för en vecka sedan. Fler sådana vägar vill man hitta. Passar en perfekt. Har iof kört tror jag dom flesta vägarna mot det hållet. Har lite outforskat mot björkvik/sofielund.

Kvarsebo sträckan funkar, roligast dock via nävekvarns hållet.
 

Kaising

Mogge
Gick med
29 May 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Gsxr 1000 streetfighter
Håller med dig. Sett X antal "nya" hojar. Bla en grönmetallic Honda Hornet och en svart Superduke med Org. avgrör.
Kan ju vara folk som bytt hoj oxå. Men det känns som det är betydligt flera nu mot förra året.

Kul ser att bytte hoj,hoppas vi ses så man kan kolla vad:tummenupp det e för en
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Kul ser att bytte hoj,hoppas vi ses så man kan kolla vad:tummenupp det e för en

Ja det blev en SV1000S. Går bra, men det bästa är ljudet! Er6an är tjejens. Nu ska vi ut och övningsköra lite!

Samåkningsgruppen Nyköping på Facebook för dom som har och tycker det är en bra ide?
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Håller med dig. Sett X antal "nya" hojar. Bla en grönmetallic Honda Hornet och en svart Superduke med Org. avgrör.
Kan ju vara folk som bytt hoj oxå. Men det känns som det är betydligt flera nu mot förra året.

vet en polare som precis köpt en duke, ett par år gammal... kanske är den :tummenupp
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nån som hänger här eller vet vem det var som körde av vid Öster Malma vägen i måndags? :confused:

SN

Ingen vi känner iaf tror jag, var tydlgien en hel del grus på den vägen hörde jag i förrgår.
Han verkade ju klara sig bra så, var säkert en krompråm. ;)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Var ute en sväng med farsan(övningskör för tung) i måndags, kanon fint mötte många hojar bl.a Larzon med ett gäng från sthlm i runtuna, dom var påväg ner till kolmården.

Ska köra upp för tung 5/5, hoppas det finns några nyköpingsåkare som inte har nått emot att åka med en bromskloss i sommar:näsblod
 

Kaising

Mogge
Gick med
29 May 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Gsxr 1000 streetfighter
Bana?

Var ute en sväng med farsan(övningskör för tung) i måndags, kanon fint mötte många hojar bl.a Larzon med ett gäng från sthlm i runtuna, dom var påväg ner till kolmården.

Ska köra upp för tung 5/5, hoppas det finns några nyköpingsåkare som inte har nått emot att åka med en bromskloss i sommar:näsblod

Nån som vill köra bana på sviesta 12 maj e sugen nån mer alltid kul med flera från stan.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Nån som vill köra bana på sviesta 12 maj e sugen nån mer alltid kul med flera från stan.

Skulle ha varit roligt, men är det inte där man måste ha originaldämparen på hojen för att få köra?! Orkar verkligen inte hålla på och byta och greja.
Men ni som åker får ha det så roligt!
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Skulle ha varit roligt, men är det inte där man måste ha originaldämparen på hojen för att få köra?! Orkar verkligen inte hålla på och byta och greja.
Men ni som åker får ha det så roligt!

jo tyvärr det är org som gäller, dom godkänner inte ens db-killer:huvet
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
samma här tyvärr, omständigt för mig att byta tillbak till orginaldämpare.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag får ihop min hoj ikväll eller imorgon. Så på lördag ska det ut och köras. Några som ska med?
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Nån som vill köra bana på sviesta 12 maj e sugen nån mer alltid kul med flera från stan.

Jag funderar också på sviensta 12 maj, måste bara kolla så jag inte jobbar. Jag åker från Kolmården så möt gärna upp mig där isf.

Har du kört på bana innan?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top