Nyköpt TZR!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ursäkta om jag tjatar lite om TZR ;) Men nu har jag i alla fall handlat en. Det satt kroniskt filter på, och den är strypt. Vad ska jag byta till för munstycke när jag drar strypningen? Antar att han har bytt munstycke när han bytte filter.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Behöver veta! Ska hämta hojjen imorn, innan dess ska jag beställa ett nytt luftfilter (kroniskt, det gamla var uselt) och sedan dra pluggen, vilket munstycke?!

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
cRoC skrev:

Jag har 210 på min... då har jag 210 i munstycke och trimkrök.... men skulle gissa att du skulle behöva 200... Bara att titta på stiftet... sen märker du ju hur den går... en munstycke kostar ju bara 20kr.... köp några till så du kan testa....

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Ja har läst att det inte längre går att kolla på stiftet för att se om blandningen är rätt... för dagens bensin är alderles för ren och då blir kolla på stiftet ett alderles för osäkert mått.

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
AlpinA skrev:
Ja har läst att det inte längre går att kolla på stiftet för att se om blandningen är rätt... för dagens bensin är alderles för ren och då blir kolla på stiftet ett alderles för osäkert mått.

Det där skulle jag nog ta med en väldigt stor nypa salt.
Det är ju inte föroreningarna i bensinen som ger färgen på stiftet utan temperaturen på förbränningen.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Bikeboy500 skrev:
Det där skulle jag nog ta med en väldigt stor nypa salt.
Det är ju inte föroreningarna i bensinen som ger färgen på stiftet utan temperaturen på förbränningen.

Precis! Dock så ger stiftet dig en hum om hur cykeln mår.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Chansade på kroniskt, var inte säker ;) Men i alla fall, är ett koniskt filter, ostrypt och 200munstycke bra? Eller ska man gå på 210 ?

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
cRoC skrev:
Chansade på kroniskt, var inte säker ;) Men i alla fall, är ett koniskt filter, ostrypt och 200munstycke bra? Eller ska man gå på 210 ?

Om dom nu inte kostar mer än några tior så är det är väll bara till att göra som Olle_TZR skrev o köpa några olika. Tex. 200 & 210, sen får du testa vilket som känns bäst. Om du då upptäcker att 210 är för stort och 200 är för litet så får du köpa ett 205. Svårare än så är det inte.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...