Nykomling

tobbano

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Hej!

Kille 28 år från Borlänge som är mitt uppe i körkortspluggande och hoppas vara uppkörd & klar innan midsommar, längtar!

Med alla nya regler med risk utbildningar hit och dit så ångrar jag bittert att jag inte tog tag i i detta under 2009 istället..

Har precis köpt min första hoj som tillslut fick bli en Suzuki GSR 600 -07. Många säger att jag kommer tröttna på 600 ganska snart så vi får väl se om de får rätt :)

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Lycka till med kortet!

Jag sålde just min GSR 600 -06 med pc3, den gick grymt bra! Jag håller med föregående talare, det är bara de som inte kan köra, som promt skall ha en 1000 cc! :)

Yim

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZX6R -01
Jag har själv en 600 och har också fått höra "varför köpte du inte en r1a?" eller liknande några gånger. Och dom gångerna är det bara folk som inte har mc-kort som har uttalat sig så. Men det märker du väl själv om du tröttnar, själv har jag inte gjort det. :)

tobbano

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Jag har själv en 600 och har också fått höra "varför köpte du inte en r1a?" eller liknande några gånger. Och dom gångerna är det bara folk som inte har mc-kort som har uttalat sig så. Men det märker du väl själv om du tröttnar, själv har jag inte gjort det. :)

Det är som du säger, folk som själva inte kör mc verkar vara bäst på att uttala sig om allt som har med mc att göra, ganska intressant :)

Kul att höra att du inte har tröttnat. Känner själv absolut inte någon tendens till att tröttna, tvärtom, ser fram emot en lång varm sommar med mc-kort :)

tobbano

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Tog själv kortet förra året i Borlänge, lycka till!!

Kul! Vilken trafikskola?

Lycka till med kortet!

Jag sålde just min GSR 600 -06 med pc3, den gick grymt bra! Jag håller med föregående talare, det är bara de som inte kan köra, som promt skall ha en 1000 cc! :)

Det enda jag är lite besviken på är ljudet orginal, så det kanske måste till en liten investering för att fixa det.

Last edited:

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
cbr 1000rr -04
Kul! Vilken trafikskola?

Det var Borlänge Trafikskola fast när körskoläraren sa att det nog behövdes minst 20-25 lektioner för en normalbegåvad förare drog jag öronen åt mig o blev privatist i stället. Det blev två körlektioner, sen köpte jag koner o bokade uppkörning i Mora själv.

tobbano

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Det var Borlänge Trafikskola fast när körskoläraren sa att det nog behövdes minst 20-25 lektioner för en normalbegåvad förare drog jag öronen åt mig o blev privatist i stället. Det blev två körlektioner, sen köpte jag koner o bokade uppkörning i Mora själv.

Jag har faktiskt hört samma sak från flera så jag kör privat och tar några lektioner i Falun istället. Det är ju bara Borlänge Trafikskola som har MC i Borlänge nu efter att YA slutade med det.

benton

Med lem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSR 750
Lycka till med kortet. Själv bor jag i Falun och har en GSR 600 -06.

tobbano

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Lycka till med kortet. Själv bor jag i Falun och har en GSR 600 -06.

Kul att höra att det finns fler GSR:er i området :) Har du köpt till någon slipon eller kör du orginal? Är mycket nyfiken på att hitta någon som gjort något åt ljudet och få lite tips.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha