Nykomlingar

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Dagens ungdomar.. :gnissla

Lägger till lite här för att få lite diskussion..

Finns det något vi som redan ugglar här kan göra gör för att förbättra situationen? :va

Last edited by a moderator:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Något som verkligen måste förbättras är hur de nya behandlas, alla ställde vi dumma frågor i början, vi visste inte allt som finns att veta om motorcyklar (visst finns det exempel som vi klarar oss utan, behöver knappast nämna några namn)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Något som verkligen måste förbättras är hur de nya behandlas, alla ställde vi dumma frågor i början, vi visste inte allt som finns att veta om motorcyklar (visst finns det exempel som vi klarar oss utan, behöver knappast nämna några namn)
Precis!

Jag tycker också det är ok att ställa dumma frågor men när "dom nya" är otrevliga och visar kass attityd när vi försöker hjälpa dom är det fan illa..

Frågan är om man kan göra något åt det?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Precis!

Jag tycker också det är ok att ställa dumma frågor men när "dom nya" är otrevliga och visar kass attityd när vi försöker hjälpa dom är det fan illa..

Frågan är om man kan göra något åt det?

du vet vem du ska skriva till om jag inte märker det själv :tummenupp

dagens exempel var på väg ut ändå om han inte gått självmant.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag har försökt skärpa till mig vad det gäller behandling av nya. men den här killen gick inte att vara snäll mot.

jag tycker si och så.
näe men vi har provat gör inte så. gör såhär ist.
näe men de går ju inte jag vill ju göra såhär vad tycker ni?

sånt blir jag förbannad på.

vad vi skall göra åt det vettefan. går det ens att lösa? vilken typ av uppfostran dom har fått av sina föräldrar som barn kan inte vi styra direkt...

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Man måste förtjäna sin respekt här.

Så var det när jag var liten och det är nu jag/vi har changsen att ge igen.

Ne skämtåsido, jag kan erkänna att jag inte lagt så mycket energi på de nya.
Den här tråden kan bli en bra början.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jag tycker det är tråkigt att de är så självgoa. De kan inte riktigt ge efter när de vet att dom har fel. Många nya försöker låta som dom kommer direkt från banan men har igentligen aldrig sutit på en hoj. :näsblod Det är svårt att ge råd "när dom redan vet allt" :rolleyes:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
jag tycker det är tråkigt att de är så självgoa. De kan inte riktigt ge efter när de vet att dom har fel. Många nya försöker låta som dom kommer direkt från banan men har igentligen aldrig sutit på en hoj. :näsblod Det är svårt att ge råd "när dom redan vet allt" :rolleyes:
Du är väll en av nykomlingarna?

Jackmeister

Jackmeister
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Stor och snabb
kan säga att jag som en ny medlem (ny och ny, precis fått kortet i alla fall) har bara fått bra bemötande tycker jag. även om jag kan vara envis anser jag att jag fått bra tips och är väldigt tacksam då jag är väldigt ny på mc effekt och motorer. Var likadan mot alla andra som du själv vill bli bemött passar väl rätt bra?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Du är väll en av nykomlingarna?

nja synd å säga nu när det nästan gått ett år... :näsblod Nemen jag har fattat susningen här på sporthoj och tycker inte att jag har fått den typen av bemötandet förutom första månaden då det var ett jävla snack om att jag skulle byta lysrör på hojen :D

Aja, Back to topic...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
kan säga att jag som en ny medlem (ny och ny, precis fått kortet i alla fall) har bara fått bra bemötande tycker jag. även om jag kan vara envis anser jag att jag fått bra tips och är väldigt tacksam då jag är väldigt ny på mc effekt och motorer. Var likadan mot alla andra som du själv vill bli bemött passar väl rätt bra?

ett tips är att lägga upp en avatar :)

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Man måste förtjäna sin respekt här.

Så var det när jag var liten och det är nu jag/vi har changsen att ge igen.

Ne skämtåsido, jag kan erkänna att jag inte lagt så mycket energi på de nya.
Den här tråden kan bli en bra början.
Precis..
Tycker faktiskt det var hårdare när vi var nya.
Men idag när det kommer in en massa nya, kaxigam, tuffa moppepojkar och frågar vad dem ska ha/göra, men sen skiter i vad man säger och tycker man är dum i huvudet för att man inte håller med dem blir man förbannad.

Hjälper inte direkt vad man säger, dem vill ju bara få deras åsikt bekräftad, och om dem inte får det så drar dem igång med att dem faktiskt har tävlat si och så, deras farsa har en hoj med 2 tusen hästar, deras moppe gick faktiskt i 170 för de har dem mätt med gps, alla andra mytar men dem själva är bäst och dem är släkt med GR. Tycker jag det känns som iaf. Har hänt mer än en gång om man säger så.

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Personligen försöker jag låta bli att skriva något om jag inte har något vettigt/shysst att säga. Det finns ingen anledning att sitta här bakom skärmen och leka macho eller trycka ner på folk.

Men samtidigt vet jag hur det kliar i fingrarna när någon sitter och säger emot ett helt forum och skriver idiotiska och kaxiga svar.

Moderator: Ge dem en varning när de visar dålig attityd(helst via pm anser jag), be dem ta till sig vad vi skriver istället för att idiotförklara oss. Kan de inte sköta det, ge dem en till varning och säg att de bannas utan varning nästa gång - ett bra tag! Visar de då fortfarande ingen respekt så tycker jag det bara är ett slöseri med tid från våran sida och då ser jag helst att de inte är välkomna hit igen.

Samtidigt ska vi alla veta att vi varit moppefuckon en dag.

/Eric.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har varit lite nykomlingar på sista tiden! Är ni här men inte vågar skriva eller? Är ju skoj om det blir lite drag på stället. Fortfarande är det samma gamla gäng på runt 10 pers som skriver här och har så gjort i typ 3-4 år..

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
yamaha dt 125r -98
Oj här har jag glömt presentera mig :)
Men bättre sent än aldrig :D
Jag heter marcus och jag bor i älvängen utanför Göteborg och jag har en Dt125r -98 som jag håller på att greja med. Har en projekt tråd på 125 forumet och jag försöker bli mer aktiv. Jag kör även trial och har en sherco 125a. Jag siktar på att ta körkort innan sommaren eller i början av den:banana

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...