Nypa åt en pedofil på KIK-messanger, hjälp?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
En del av mig tänker på att ringa snuten, anmäla skiten, låta dem spåra osv. En annan del tänker att det är långt till en fällande dom och på den underbara känslan att sparka sönder mjälten på ***************************)?&%¤/()=(/&%¤#=?`?=((%¤%¤()=)`? och dra ett koben över hans framtänder. Det är för det evenutella alternativ två jag behöver veta hur man kan söka rätt på skiten.
Hon blev rädd, och frågade mig vad hon skulle göra, tyvärr efter att hon tagit bort konversationen/bevismaterial.
Enda bilden på honom jag sett är hans profilbild, som ja, mycket väl kan varit utbytt mot någon annans plyte...

ringer du polisen så händer det nog inte så mycket endå kan jag tänka mig! Sen e det ju en grej o ta reda på vem han e. Jag mena du måste ju inte slå skiten ur killen men du kan ju skrämma upp snubben rejält.Det finns det väl många sätt o göra på.

Vet inte själv vad jag hadde jort.. svårt o säga när det inte hänt en själv. MEN min första reaktion om nån hadde jort detta mot min 10 åriga dotter..jaa du det vill jag inte ens ta upp här! men men som sagt man vet aldrig hur man reagerar!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ta ett djupt andetag, lugna ner dig så hjärnan kommer igång igen. Var lite smart, starta upp konversationen med personen igen genom din syrras chat. Samla på dig lite information och polisanmäl sen.
Tyvärr kan kanske det räknas som en brottsprovokation. Så alla eventuella bevis det ger blir värdelösa. Men skulle han ta kontakt med henne igen så kan man ju se vart det leder om man låter han hållas lite.

Förövrigt kallas det "grooming" när snuskgubbar försöker lura barn till att göra olämpliga saker.

Till trådstartaren: har du tagit något snack med din syster om att man inte ska lämna ut sitt riktiga namn, inte åka iväg och träffa någon man inte känner annat än via nätet etc? Oavsett ålder eller kön på den hon pratar med. Nu var det en 29-årig gubbe och då blev hon vaksam. Men nästa gång kanske det är en 14-årig Bieber-kopia (på bilden iaf) eller en tjej i hennes egen ålder som vill att hon ska komma och titta på de nyfödda hundvalparna.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tyvärr kan kanske det räknas som en brottsprovokation. Så alla eventuella bevis det ger blir värdelösa.
Brottsprovokation är otillåtet för myndigheter (typ polisen), men inte för privatpersoner!
Det är bara att provocera på...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Även om personen är en pedofil så har han inte gjort något, han har frågat lite saker. Bättre att vänta och samla på sig hans intentioner än att gå till polisen för att denna person frågat vilken skola din syster går på.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tyvärr kan kanske det räknas som en brottsprovokation. Så alla eventuella bevis det ger blir värdelösa. Men skulle han ta kontakt med henne igen så kan man ju se vart det leder om man låter han hållas lite.

Fri bevisprövning i Sverige, så bevis är aldrig värdelösa.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det optimala borde väl vara att logga in som din lillsyrra, bjuda in herr Peddo till en träff. Till träffen bjuds lämpligen polisen in som en nice liten trekant.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Förövrigt kallas det "grooming" när snuskgubbar försöker lura barn till att göra olämpliga saker.

Till trådstartaren: har du tagit något snack med din syster om att man inte ska lämna ut sitt riktiga namn, inte åka iväg och träffa någon man inte känner annat än via nätet etc? Oavsett ålder eller kön på den hon pratar med. Nu var det en 29-årig gubbe och då blev hon vaksam. Men nästa gång kanske det är en 14-årig Bieber-kopia (på bilden iaf) eller en tjej i hennes egen ålder som vill att hon ska komma och titta på de nyfödda hundvalparna.

Som sagts, fri bevisprövning i Sverige, dessutom gäller bara brottsprovokation för polisen i Sverige. Privatpersoner får syssla med det, men man måste se till att ha jävligt bra på fötterna och obetvistliga bevis om man vill sätta sig på den pottkanten.

Det jag tycker att han ska göra är att ta upp diskussionen med herren igen, få honom intresserad och få honom att skicka bilder och sånt där, och skicka väldigt explicita texter om vad han vill göra med den 13-åriga systern. Sedan stämmer han möte, delger polisen och sedan är det bara att plocka muppen. Han kommer få en smäll på handleden, men kanske blir tillräckligt skrämd för att ge fan i sån skit i framtiden.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.

Japp, det var antagligen just för att det är jag som tagit snacket med henne hon kom till mig med det hela, hon är väldigt vaksam av sig. Gissar på att det var därför hon lät det fortgå en del med svar som "jag får inte säga vilken skola jag går i, mamma-regler du vet..."

Det optimala borde väl vara att logga in som din lillsyrra, bjuda in herr Peddo till en träff. Till träffen bjuds lämpligen polisen in som en nice liten trekant.

Jo, men hon bor desvärre 50 mil härifrån, så jag låter henne hellre fortsätta ha snubben blockad än att han ska jaga henne i tid o otid. Vill inte riktigt utsätta henne för det...

har just smidit nya kjettingar. behöver nu bara tid och plats.

Du och dina kjettingar är vamt välkomna den dag förundersökningen och människans personnummer kommer till allmän kännedom.

Som sagts, fri bevisprövning i Sverige, dessutom gäller bara brottsprovokation för polisen i Sverige. Privatpersoner får syssla med det, men man måste se till att ha jävligt bra på fötterna och obetvistliga bevis om man vill sätta sig på den pottkanten.

Det jag tycker att han ska göra är att ta upp diskussionen med herren igen, få honom intresserad och få honom att skicka bilder och sånt där, och skicka väldigt explicita texter om vad han vill göra med den 13-åriga systern. Sedan stämmer han möte, delger polisen och sedan är det bara att plocka muppen. Han kommer få en smäll på handleden, men kanske blir tillräckligt skrämd för att ge fan i sån skit i framtiden.

Blir han åtalad så hävs sekretessen runt förundersökningen och en helt ny värld av möjligheter öppnar sig... Men ja, som jag skrev längre upp, hon bor 50 mil bort, så lite halvjobbigt att genomföra...

Det hela är förresten polisanmält nu. Tack Sportbike för hjälpen med sidorna, kan inte vara helt sanningsenlig och samtidigt säga att jag använde min fulla hjärnkapacitet till sökandet just den kvällen...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping