Nyproduktion av 250sp?

sandstream

Guest
Jörgen Player Special skrev:
aprilia byggde den bästa hojen i slutet på 90-talet...
Tackar! :tummenupp
6008pro skrev:
Den KTM som kördes i Linköping lär ha varit långt ifrån reglementsenlig för 125J klassen. Det måste ha varit ett hjärnsläpp av domaren/juryn som lät den vara med i racet.
Vad jag hörde var det en eller flera pappor som gnällde en hel del när motarden fick vara med.
Påminner lite om Bamse-filmerna där en åsna ska tävla mot hästarna, och vinner :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
6008pro skrev:
Den KTM som kördes i Linköping lär ha varit långt ifrån reglementsenlig för 125J klassen. Det måste ha varit ett hjärnsläpp av domaren/juryn som lät den vara med i racet.
Varför då? Det är ju en standardklass och hans hoj var väl en l-reggad standard eller?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
sandstream skrev:
Tackar! :tummenupp
Vad jag hörde var det en eller flera pappor som gnällde en hel del när motarden fick vara med.
Påminner lite om Bamse-filmerna där en åsna ska tävla mot hästarna, och vinner :)

Så här var det.......

Det var ganska turbulent den här tävlingen, dels så hade vi Hansen med KTM:n, sedan var det även tänkt att Gull skulle köra med en 70cc racer som uppvisning tillsammmans med Juniorerna.
Som du nämner så fans det olika åsikter om hurvida de skulle tillåta både KTM:n och Gull med 70 racern. Gull körde om jag inte mins fel enbart med på kvalen, men inte på racet, Jimmy på KTM:n körde racet, men han vann inte, jag tror han slutade 4:a, Bertil vann strax före Linde´n.

Gnället som du nämnde var för att en Motard har inte samma körsätt eller samma linje, vilket skulle kunna vara en säkerhetsrisk, speciellt då bland ett gäng juniorer som inte kanske har för mycket rutin, den var inte heller helt orginal, just denna hoj var inte reggad med 17" hjul utan 18/21".

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Ang motarden, måste den inte ha helkåpa under som samlar upp ev. spill vid haveri?

Och NSR:en tillverkas inte längre, slutade med det i japan 99, 2000 kom JHA ut med en upphottad variant byggd på de modeller de själva köpt in, 2001 var de slut och inga fler såldes. Dock är det inget det går att köra i 250SP med då den inte är original, dock skulle den säkert sopa rent en del smuts där :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept