Nyreggad här...

KJECOP

Guest
espa skrev:
Hej du verkar va en riktig sköning,flera sånna poliser, hem sidan var läsvärd men jag vart nästan lite mörkrädd när jag läste om dom sista 7/10 del sekunderna.jag tänkte vart ska det här sluta. bilden på hojolyckan var tragisk fyfan och behöva tareda på sånt där,då åkte jag nog inte en meter hojj till. Välkommen. :arsele :tuttar
Kul att du tycker det... :)

De där 7/10 är en ganska så bra beskrivning av vad som kan hända om man inte använder bilbältet. Men jag kan inte garantera att det stämmer exakt med verkligheten. Men om hälften stämmer så är det tillräckligt otäckt.

Ja den hojolyckan var otäck! Jag var inte på plats själv men har fått återgett hur det såg ut på platsen... :( Tänker inte berätta, men jag kan säga att MC:n körde långt över det tillåtna och att tre personer avled...

//Kjelle :squid

ADA skrev:
Välkommen Kjelle.
Jag följer dina inlägg på PMC, ofta sakliga & korrekta.
Hemskt det där med bilbälteskrocken,uhhh.
Man får ju rysningar.
Jag tror jag känner en kollega till dig, jag hade han som hockeytränare för några år sen.
Han jobbade på Tunnelbanepolisen & heter Danne L..........
Han jobbar på sjöpolisen i dag.
Hälsa han från mig nästa gång ni träffas.
MVH
ADA
Aha, en till som känner mig från PMC... :) Ja det forumet kommer jag att hålla kvar vid :tummenupp

Så du känner Danne??? Kul! Han och en kollega till honom jobbade jag tillsammans med under första arbetspass som polis...

Jag har inte sett till honom på väldigt länge men om jag träffar honom och kommer ihåg så skall jag hälsa från dig!

//Kjelle

crashtestdummy skrev:
jag kom på en sak jag måste fråga dig också kjelle.. hur länge måste man hålla sig i skinnet efter en varning från länsstyrelsen? (77kmh på 50 i bil om du undrar)
:rolleyes:
Hoppas att smuggelölen är god... :fyllisar

Vad det gäller varningar så har jag alltid trott att en varning ligger kvar i 2 år. Men senast igår (tors 10/11) så fick jag veta att en varning finns kvar i 5 (fem) år... Skulle jag vara dig och vill få ett 100% riktigt svar så skulle jag ringa till länsstyrelsen där du bor.

Hoppas att du har en kul kväll... :öl Jag blev sugen på ett par bira själv...

//Kjelle

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
KJECOP skrev:
Ja den hojolyckan var otäck! Jag var inte på plats själv men har fått återgett hur det såg ut på platsen... :( Tänker inte berätta, men jag kan säga att MC:n körde långt över det tillåtna och att tre personer avled...

Det finns några trådar här om den smällen (röd Golf III och en Honda HRC)
Många har dessutom sett den på olika mc-mässor runt om i Sverige, och andra trafiksäkerhetsjippon. Den är en riktig tankeställare :död

Störtskön hemsida! Man kan ju fråga sig vad killarna med tejpen pysslade med :rofl :jisses
Hur gick det för dom med dörren? Vem betalar självrisk osv en sån gång?
Välkommen hit iaf! :hej

KJECOP

Guest
UrbanTiger skrev:
Verkar vara en vettig kille som kan bistå med hjälp och information till oss övriga dårar här på SH. Alla är inte guds bästa barn men om ditt engagemang han förhindra de värsta stolleproven så är det säkert värt det i längden.
Ja kan jag på något sätt bistå med hjälp och information och kanske på något sätt påverka någon att hålla igen lite på gasen så är jag glad. Men visst kan det vara kul att köra fort (får ju göra det lagligt... :hihi ), fast att ha i åtanke är att det är den största anledningen till svåra olyckor.

Som sagt alla är inte Guds bästa barn och inte jag heller...

//Kjelle

KJECOP

Guest
Hoztic skrev:
Det finns några trådar här om den smällen (röd Golf III och en Honda HRC)
Många har dessutom sett den på olika mc-mässor runt om i Sverige, och andra trafiksäkerhetsjippon. Den är en riktig tankeställare :död

Störtskön hemsida! Man kan ju fråga sig vad killarna med tejpen pysslade med :rofl :jisses
Hur gick det för dom med dörren? Vem betalar självrisk osv en sån gång?
Välkommen hit iaf! :hej
Jaså, de trådarna har jag inte sett ännu. Jag såg den bilen och MC:n uppställd INNAN de hade tvättat ur den inför de offentliga visningarna...

Ja du, vad de med tejpen gjorde vet jag inte om jag vill veta... Kanske någon som har den erfarenheten som kan berätta??? :hoppskrat

Vad det gäller de med dörren så är det visst som så att om man anser att poliserna på plats gjort något fel så kan man få ersättning från polisen. Anser man däremot att polisen inte gjort något fel eller varit ovarsam så får man ingen ersättning sägs det. Men man tar säkerligen ställning för varje enskilt fall och beslutar utefter just de omständigheterna. Men det fanns de som inte trodde att de skulle få ersättning för dörren. Jag kollade aldrig upp hur det gick, jag vågade inte... :3freak

Återigen, tack för alla glada välkomsthälsningar... :) :tummenupp

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
välkommen Kjelle :hej

Ett par saker jag undrar över:

- Står det verkligen rätt i din signatur? "Hoj: BMW 1200 privat och Yamaha TDM 850 på jobbet" Borde det inte vara tvärtom eller har sthlm-polisen köpt in japanesare?

- Måste bara fråga, var det du som sålde den där Xjell kåpan för ett tag sedan :hihi.
attachment.php

Du verkar för restan vara en riktigt trevlig snut :tummenupp Om det blir polis av mig ska jag försöka ha samma attityd som du verkar ha :rolleyes:

KJECOP

Guest
mini-knutten skrev:
välkommen Kjelle :hej

Ett par saker jag undrar över:

- Står det verkligen rätt i din signatur? "Hoj: BMW 1200 privat och Yamaha TDM 850 på jobbet" Borde det inte vara tvärtom eller har sthlm-polisen köpt in japanesare?

- Måste bara fråga, var det du som sålde den där Xjell kåpan för ett tag sedan :hihi.
attachment.php

Du verkar för restan vara en riktigt trevlig snut :tummenupp Om det blir polis av mig ska jag försöka ha samma attityd som du verkar ha :rolleyes:
Tack tack... :)

Ja det står rätt i signaturen. BMW 1200 privat och en Yamaha TDM 850 på jobbet... Vi har tre stycken sådana Yamaha hos oss och jag vet att det finns ett par till i Stockholms län. Den är smidigare t.ex. inne i stan än BMW:s 1200 och det var en av anledningarna till att Yamahan köptes in. Men det kan fr.o.m. 2006 dyka upp även Honda bland polisens MC.

Då måste jag bara svara... Nej det var inte jag som sålde den där kåpan...

Man tackar och jag tycker att det är kul att du har fått den uppfattningen om mig. Hoppas att jag kan leva upp till det även fortsättningsvis...

Så du är alltså en blivande kollega???

/Kjelle

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
KJECOP skrev:
Tack tack... :)

Ja det står rätt i signaturen. BMW 1200 privat och en Yamaha TDM 850 på jobbet... Vi har tre stycken sådana Yamaha hos oss och jag vet att det finns ett par till i Stockholms län. Den är smidigare t.ex. inne i stan än BMW:s 1200 och det var en av anledningarna till att Yamahan köptes in. Men det kan fr.o.m. 2006 dyka upp även Honda bland polisens MC.

Å fan, har du bilder på snut-versionen av TDM:n? Bra att ha så att man vet vad man ska leta efter :hihi

KJECOP skrev:
Man tackar och jag tycker att det är kul att du har fått den uppfattningen om mig. Hoppas att jag kan leva upp till det även fortsättningsvis...

Så du är alltså en blivande kollega???

Vi säger så här.... om jag någon gång blir stoppad av en länsman för något jag med allra största sannolikhet gjorde med flit så vill jag hellre ha ett trevligt bemötande + bot än en moralpredikan + bot.

Antar att du inte åker så mycket i norrorts området? Har förresten bara sett en enda mc-snut i Danderyd/Täby, någonsin....

Tycker för övrigt att polisyrket verkar vara intressant, får se om "kallet" överväger min kärlek till pengar. :huvet

KJECOP

Guest
mini-knutten skrev:
Å fan, har du bilder på snut-versionen av TDM:n? Bra att ha så att man vet vad man ska leta efter :hihi

Vi säger så här.... om jag någon gång blir stoppad av en länsman för något jag med allra största sannolikhet gjorde med flit så vill jag hellre ha ett trevligt bemötande + bot än en moralpredikan + bot.

Antar att du inte åker så mycket i norrorts området? Har förresten bara sett en enda mc-snut i Danderyd/Täby, någonsin....

Tycker för övrigt att polisyrket verkar vara intressant, får se om "kallet" överväger min kärlek till pengar. :huvet
Gå in på min hemsida http://www.kjelle.com och klicka sedan på "Bilder" och välj sedan "Fordonsbilder" så kan du närmast kameran se den hoj som jag kör på jobbet.

Jag försöker att alltid vara trevlig... :pannkyss

Nej du har rätt, jag kör nästan enbart inne i city och aldrig i Täby Danderyd såvida det inte hänt något där.

Ja man blir inte ekonomiskt oberoende av att vara polis... :gnissla

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...