KJECOP
Guest
Kul att du tycker det...espa skrev:Hej du verkar va en riktig sköning,flera sånna poliser, hem sidan var läsvärd men jag vart nästan lite mörkrädd när jag läste om dom sista 7/10 del sekunderna.jag tänkte vart ska det här sluta. bilden på hojolyckan var tragisk fyfan och behöva tareda på sånt där,då åkte jag nog inte en meter hojj till. Välkommen.
De där 7/10 är en ganska så bra beskrivning av vad som kan hända om man inte använder bilbältet. Men jag kan inte garantera att det stämmer exakt med verkligheten. Men om hälften stämmer så är det tillräckligt otäckt.
Ja den hojolyckan var otäck! Jag var inte på plats själv men har fått återgett hur det såg ut på platsen... Tänker inte berätta, men jag kan säga att MC:n körde långt över det tillåtna och att tre personer avled...
//Kjelle
Aha, en till som känner mig från PMC... Ja det forumet kommer jag att hålla kvar vidADA skrev:Välkommen Kjelle.
Jag följer dina inlägg på PMC, ofta sakliga & korrekta.
Hemskt det där med bilbälteskrocken,uhhh.
Man får ju rysningar.
Jag tror jag känner en kollega till dig, jag hade han som hockeytränare för några år sen.
Han jobbade på Tunnelbanepolisen & heter Danne L..........
Han jobbar på sjöpolisen i dag.
Hälsa han från mig nästa gång ni träffas.
MVH
ADA
Så du känner Danne??? Kul! Han och en kollega till honom jobbade jag tillsammans med under första arbetspass som polis...
Jag har inte sett till honom på väldigt länge men om jag träffar honom och kommer ihåg så skall jag hälsa från dig!
//Kjelle
Hoppas att smuggelölen är god...crashtestdummy skrev:jag kom på en sak jag måste fråga dig också kjelle.. hur länge måste man hålla sig i skinnet efter en varning från länsstyrelsen? (77kmh på 50 i bil om du undrar)
Vad det gäller varningar så har jag alltid trott att en varning ligger kvar i 2 år. Men senast igår (tors 10/11) så fick jag veta att en varning finns kvar i 5 (fem) år... Skulle jag vara dig och vill få ett 100% riktigt svar så skulle jag ringa till länsstyrelsen där du bor.
Hoppas att du har en kul kväll... Jag blev sugen på ett par bira själv...
//Kjelle