DiscoDuck IV
Medlem
Hej hej !
Då har man efter flera års gästfluktande registrerat sig.
Kort om min mc-karriär.
Provkörde i gymnasiet en rg125 (tror jag) och blev utan förvarning fast i mc-träsket.
Så fort man hade det tunga kortet (18 år) så inhandlades en rd350 -83 för alla slantarna. Nu i efterhand kan man ju säga att ordet skrothög som benämning på cykeln hade varit en underdrift. Oavsett så är detta det mest vansinniga jag suttit på än så länge.
Den var "lite" småpreppad av Ebos.
Efter alldeles för många ras bestämde jag mig för att nu var det dax för fyrtakt. Ett styck kawa z1000 -81 köptes och såldes efter någon vecka, not my cop of te som man säger.
Sen blev man ägare till en vfr750 -87.
Snabb, stabil och pålitlig. Dock tråkig motorkaraktär.
Cbr 600 -93.
Snabb, stabil och pålitlig. Den saknade dock det vansinniga som jag hade upplevt i rd350.
gsxr750 -99. Mycket bättre, men jag tänker fortfarande på min ebospreppade rd 350
/
Då har man efter flera års gästfluktande registrerat sig.
Kort om min mc-karriär.
Provkörde i gymnasiet en rg125 (tror jag) och blev utan förvarning fast i mc-träsket.
Så fort man hade det tunga kortet (18 år) så inhandlades en rd350 -83 för alla slantarna. Nu i efterhand kan man ju säga att ordet skrothög som benämning på cykeln hade varit en underdrift. Oavsett så är detta det mest vansinniga jag suttit på än så länge.
Den var "lite" småpreppad av Ebos.
Efter alldeles för många ras bestämde jag mig för att nu var det dax för fyrtakt. Ett styck kawa z1000 -81 köptes och såldes efter någon vecka, not my cop of te som man säger.
Sen blev man ägare till en vfr750 -87.
Snabb, stabil och pålitlig. Dock tråkig motorkaraktär.
Cbr 600 -93.
Snabb, stabil och pålitlig. Den saknade dock det vansinniga som jag hade upplevt i rd350.
gsxr750 -99. Mycket bättre, men jag tänker fortfarande på min ebospreppade rd 350
/
Last edited: