Nicke skrev:Äh - jag borde inte hålla till i den här tråden. Jag är hårdrockare + gillar Pearl Jam över allt annat. Inte min stil bara. Men visst var det drag.
Det där var ett av de absolut klokaste inläggen som någonsin skrivits här på sporthoj.Bamse skrev:Men det är just det som är grejen. Precis det du skriver, du är hårdrockare etc, etc.
Med de texterna Springsteen har och de ämnena han berättar om i texterna och på det sättet han gör det.
Spelar ingen roll vilken musik det framförs i. Det som är grundpelaren med äkta musiker eller trubadur. Texterna och den totala inlevelsen och vilja som de levereras med. Man vill få fram ett budskap som artist.
Och budskapet når fram oavsett vilken nationalitet man har (Dock måste man nog leva i västvärlden för att kunna relatera till texterna i dessa fallen).
Beklagligt nog har budskapen ersatts av image, video, hippa kläder ett helhetspaket bland de flesta "artisterna".
Pearl Jam var väl inne på rätt spår, men försvann väl i media hypen?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |