GSX-R-Mikko
Vill mycket, Kan inget...
Sist men inte minst! Ha en bra olycksfallförsäkring och ha ALDRIG Folksam i din hemförsäkring!!
//Matthias Modig
OFF-Topic: Varför aldrig folksam i din hemförsäkring?
Sist men inte minst! Ha en bra olycksfallförsäkring och ha ALDRIG Folksam i din hemförsäkring!!
//Matthias Modig
OFF-Topic: Varför aldrig folksam i din hemförsäkring?
Helt off-topic är det inte eftersom det är hemförsäkringen som går in och ersätter de saker du hade med dig på färden. I mitt fall en väska med kläder och mobiltelen mm mm.... Och varför man inte skall ha Folksam är för att de är de enda som ersätter med exakt samma mobiltelefon (klocka eller vad du nu har) och inte ett belopp så att du får köpa vilken du vill. Och vill jag ha ut kontantersättning så att jag får köpa vad jag vill så får jag bara ut 70!!!% av värdet.
Helt värdelöst!!
//Matthias
ååå fan!
hade jag inte en aning om faktiskt, dock har jag inte varit så aktiv i mitt val av hemförsäkring! ingår i min fackavgift så...
Låter ju rätt skumt visserligen men finns det inte nåt sätt att kringå detta?
Min klocka t.ex. är väl säkerligen 10 år gammal, finns inte en chans i h-vete att hitta en likadan!
Hur bär dom sig åt då?
Hoppas det löser sig till det bättre ändå!
Lite mer off-topic, fast det har med vurpor att göra:
Olycksfallsförsäkringar täcker samma personskador som hojförsäkringen, dvs personskadan ersätts från båda.
Min olycksfallsförsäkring hos TH kostar 600 kr/år, vilket jag tycker det är värt (med tanke på vad hojförsäkringen kostar)
Och varför man inte skall ha Folksam är för att de är de enda som ersätter med exakt samma mobiltelefon (klocka eller vad du nu har) och inte ett belopp så att du får köpa vilken du vill. Och vill jag ha ut kontantersättning så att jag får köpa vad jag vill så får jag bara ut 70!!!% av värdet.
Helt värdelöst!!
//Matthias
Jag hanterar flera försäkringsärenden i veckan och Folksam, liksom alla dom andra bolagen "ersätter med likvärdig vara såväl tekniskt som prismässigt", samt att dom allra flesta ersätter kontantlösen med 70% av värdet.
Det är fullständigt naturligt att dom inte ersätter en Nokia 3110 (som var Nokias flaggskepp för 7 år sedan) med en N95 i dag, även om jag hemskt gärna skulle vilja det om min 3110 skulle bli skadad.
Det är väl klart som f*n att du inte kan plocka ut en N95 om du hade en 3110 MEN om jag hade en P990i värde 5195:- den 1:a aug. och vill ha en N95 värde 6300:- den 1:a aug så borde jag ju få lägga till 1105:- för att få den men det tillåter inte Folksam. Hos både Länsförsäkringar och Trygg-Hansa så är det iaf inga problem och inget 70% vid kontantlösen heller.
Det där är bara upp till handläggaren på försäkringsbolaget att avgöra, alla bolag har en generell regel som säger att man inte ska få lägga till själv och ta en dyrare modell,bara för att vissa skitskallar har kastat sina 2 månader omoderna telefoner i backen medvetet för att kunna byta till en nyare modell på försäkringen.
Jag (som handlare) har en bra kontakt med ett par handläggare hos olika försäkringbolag, ringer jag upp och säger "kunden som har kvaddat sin P990i vill heldre ha en N95'a som ersättning, för att det har framkommit att P990i ofta blir glappa i knapparna, är det okej att han lägger mellanskillnaden själv?" så får jag i 90% av fallen igenom det, och kunden blir nöjd, men så har jag jobbat med samma handläggare i flera års tid och han litar på mig och jag på honom.
Säger han nej i det läget så har kunden förmodligen på konstiga sätt haft otur med flera telefoner tidigare, eller kallat handläggaren för byråkratarsle...
EDIT: Jag säljer inte mobiltelefoner, men hemförsäkringen fungerar likadant oavsett vara, oavsett bolag och oavsett kund, om inte något annat ligger bakom.
Synd att du inte säljer mobiltelefoner..... Jag hade direkt kommitupp till Umeå för att du skulle få ordna detta åt mig....
ORD. Marklyft är det bästa ryggskydd som finns! vägar bättre än den där plastbiten man ska ha i gummisnoddar runt kroppen. Bra rygg och mage
Så är det. Se på MotoGP där förarna är vana vid att vurpa: det går inte att kontrollera kroppen/lemmarna när man far av en motorcykel i hög fart.Kan säga av dels viss erfarenhet, dels logiskt tänkande, att du med största sannolikhet inte hinner tänka/göra nånting åt hur du faller.
Så är det. Se på MotoGP där förarna är vana vid att vurpa: det går inte att kontrollera kroppen/lemmarna när man far av en motorcykel i hög fart.
Så är det. Se på MotoGP där förarna är vana vid att vurpa: det går inte att kontrollera kroppen/lemmarna när man far av en motorcykel i hög fart.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|