Nytt åk!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ja ja, sluta prata KM och spekulera mera istället.

Ligger inte Hansens Motor där nere någonstans. Jag har sett fler än en säljesannons från dem på Honda RS125. Det enda rätta valet faktiskt. En sån skulle NT klara av att drifta jämte fru, småbarn, hund och jobb. Och så illa var det faktiskt inte, visst klarade han av att skruva racer på hobbynivå (byta slitdelar), sen att han inte var så road av det är en annan femma.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ligger inte Hansens Motor där nere någonstans. Jag har sett fler än en säljesannons från dem på Honda RS125. Det enda rätta valet faktiskt. En sån skulle NT klara av att drifta jämte fru, småbarn, hund och jobb. Och så illa var det faktiskt inte, visst klarade han av att skruva racer på hobbynivå (byta slitdelar), sen att han inte var så road av det är en annan femma.

De har väl en annons på en Aprilia 125 för €20.000 ute. Inte direkt Nytekniks melodi av flera skäl antar jag.

Jag sätter en Tracktimer-dekal på att det blir en 4t 400cc, en Honda eftersom det inte får bli något allemansåk. Udda über alles. :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nordgren har snart en RS125R till salu, har jag hört. Kanske är den?

Edit: Honda, alltså. Förstås.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nordgren har snart en RS125R till salu, har jag hört. Kanske är den?

Edit: Honda, alltså. Förstås.

Tror han har 3 eller 4st RS125R som ska säljas, varav en redan är bokad. Men jag har inte hört nått om NT velat ha nån av dom. Skulle dessutom gissa att alla ligger lite för för högt i priset för NT, då dom är rätt nya (65k typ).

Men intressant att NT planerar comeback dock! :)

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
...Udda über alles. :D
Ja alltså om HAN kommer hemdragnades med någon manistream-600 blir jag bittert besviken. En VRF400 vore värdig honom, eller ännu hellre en RVF400R (NC35). Annars har han vid flera tillfällen talat om Honda Bros 650 men någon sådan finns väl knappt att få tag på i Sverige.

Dr.Bike

Guest
Aha!
Det blir en tourer nu!

4-takt ÄR inte farligt.
Säg efter mig:4-takt ÄR inte farligt ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Honda Deauville 650. :crash

Är det sant? :va I så fall måste han bannas från racingforumet för all framtid. :mad:

hondadeauville-big.jpg

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Är det sant? :va I så fall måste han bannas från racingforumet för all framtid. :mad:
[/IMG]
Kanske ska byggas om till en RC31? Väskorna bara på för att köra till banan? Fanns en färdig RC31 till salu i Köpenhamn annars, NT och byggahojprojekt hör kanske inte ihop?

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel

hondadeauville-big.jpg
Mitt skånska ex är faktiskt utrustat med förhöjd ruta som står rakt upp samt grå plastskydd för både händer och fötter.

Saken är den att jag ska åka till Dolomiterna och bo i en liten by i sydligaste Österrike sista veckan i september. För att kunna tillbringa så mycket av den dyrbara tiden som möjligt på alpvägarna kommer ned- och uppresan att avverkas på ett drygt dygn vardera. Valet av MC blev därför mycket av en kompromiss och det är såklart svårt attt föreställa sig en mossigare hoj än den igår inköpta. Men den är bekväm, driftsäker, praktisk och kostade inte skjortan. Efter resan kommer jag tillbringa all min lediga tid med att göra den konkurrenskraftig för SportProduction 2008.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln