Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
På Långfredagen ska de intagas Öl/Sprit samt bastas ute på ÖN i stan uppe i NCC Tornet på Klubbhusgatan, alla som känner sig manade är välkomna. Kan bli lite kortpelande om pengar med men de återstår att se. Bastun är hyfsat stor så vi får nog plats.. :tummenupp :yoparty

Damer som herrar välkomna... hojta till i tråden så man vet om de är några fler som dyker upp... Lite logistik i att släppa in folket i huset.

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Tja har lite följdfrågor i så fall, beroende på hur jobbigt de blir på svaren så kanske man kan göra en deal... Hur bred är navet ? Var där de för diameter på hålen i navet där hjulaxeln ska igenom ?!

Måste mäta och jämföra lite med CRF:n, man kan alltid hoppas på att de är nogorlunda lite jobb för att få de och passa. :tummenupp

Ska mäta lite mer på dom.
Det är garanterat mindre hjullager på dom än vad du har på crf'en.

Men det är inga problem, bara till att göra en 2 delad axel.
Fast det blir som sagt endel svarvande för att få till det, tror jag har en framaxel som passat ktm liggandes. Fast det hjälper ju inte så mycket.

Sen så måste du ha bromsoksadaptrar också, blir ju lite jobb med det också.

Biddarn och raven, har har ni ju chans att byta upp er annars :banana http://www.sporthoj.com/annonser/?id=61990

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jag hade gärna följt med men jag har ju blivit nykterist.

Hehehehe yeah right... that'll be the day... :D

Ska mäta lite mer på dom.
Det är garanterat mindre hjullager på dom än vad du har på crf'en.

Men det är inga problem, bara till att göra en 2 delad axel.
Fast det blir som sagt endel svarvande för att få till det, tror jag har en framaxel som passat ktm liggandes. Fast det hjälper ju inte så mycket.

Sen så måste du ha bromsoksadaptrar också, blir ju lite jobb med det också.

Biddarn och raven, har har ni ju chans att byta upp er annars :banana http://www.sporthoj.com/annonser/?id=61990

Ok, ja de får man ju väga mot vad alla andra vill ha för sina kit m.m. Men adapter är inga jätte problem, får väl köra med annan skiva bak i värsta fall som passar utan adapter...

Ja, Bullen tipsade om att kika på den där 500:an men själv tyckte jag den såg rätt skabbig ut för de priset. Funktion samt skick på motorn och andra prylarna var ju sådär vad man kunde se på bilderna. Så de var inget som tilltalade direkt, då hade man fått lägg ner lite mer slantar för att få den i bättre skick...

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Är nöjd med min hoj ;) Skulle dock behöva renovera gaffeln. Någon som har koll på hur långt man kan köra på samma kolv på crf450?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
vart fan köper man en sån där pinne som låser fast axelbulten där bak? Ni vet som man kör igenom ett hål och sen viker upp.

Upptäckte idag när jag plockade av bakfälgen att nån sån har jag minsann inte på min hoj. :crash

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Så ja, nu är en motor ihopskruvad med exc utväxlingen för att få ner varven lite när man åker gata.
Sen en komplett reservmotor på väg ihop som har fått nya lagar i lådan.

Någon som är sugen på att åka och testa köra lite på motardbana till sommaren?

Borås är väll närmast?

Som jag har förstått det så är det fritt fram för gatåkare att köra, bara till att montera uppsamlingskärl och kraschpuckar.

Bifogat

• DSCN0617.jpg
    DSCN0617.jpg
    243.4 KB · Visningar: 40

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
jag köpte mina på biltema, finns i flera olika strl.

Vad heter dom? Ska kolla upp det. Kan ju vara bra att ha trots allt.

Edit: Saxsprint heter det jag menade. Verkar vara ont om såna nuförtiden. Kanske funkar med en vanlig låssprint också.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tror du mig inte?? (jag fick inte in nått bra skämt igår)

Åker norrut över påsken

Hehehehe nja not in a long shot... men ja du nämnde din resa norröver så misstänkte att du inte skulle vara tillgänglig för denna aktivitet...

Någon som är sugen på att åka och testa köra lite på motardbana till sommaren?

Borås är väll närmast?

Som jag har förstått det så är det fritt fram för gatåkare att köra, bara till att montera uppsamlingskärl och kraschpuckar.

Tja jag är med på att testa på detta, får utforska alla aspekter av åkandet... :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fan grabbar ni som var nere i Alperna och härjade loss förra sommaren.

Vad kostade rummen utmed vägarna per natt ungefär?
Ca 200-250 kr/pers/natt Då var vi 2+3 pers i rummen. Kanske blir lite dyrare om du inte har sällskap i rummet. Juni är bra, då finns det lediga rum överallt

På Långfredagen ska de intagas Öl/Sprit samt bastas ute på ÖN i stan uppe i NCC Tornet på Klubbhusgatan, alla som känner sig manade är välkomna.
Jag är på! Är gräsänkling i påsk. Hur dags börjas det?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
tja tid är inte 100 bestämt men skriver de i tråden/ringer/messar dig när de väl är bestämt... En kvalificerad gissning runt 18-19 tiden !?

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
yipyip, (avatar the last airbender?)

låssax/sprint menade du till tmd:en ? var ska den sitta hittade inget hål för det på min.

/a

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Lämnade in mina gaffelben nere hos mc sport arena idag. Klara tills torsdag och då blir det ut och brumma ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection