Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Twice skrev:
Ojjemen!!! :yoparty :yoparty
Imorgon åker jag och polaren till båstad och hämtar en husa till!
Så det lär bli åka av i helgen! Du hakar väl på även utan bur?

Nice...självklart hakar jag på :tummenupp
men jag är nog inte hemma förräns söndag eftermiddag eller nåt...men jag ringer
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Trevlig midsommar alla!

Stalltips: Se till att plocka med kamera så att man med gott samvete kan veta vad man gjorde :rolleyes:

Edit1: Feta byxor Goffe, nu är det bara Kepsen, T-shirten, Polon, Skorna och Boxershortsen som fattas :tungan

Edit2: Plockat bort edit och en viss pizza varning
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Zeb_Macahan skrev:
Äsch, den skramlar ju för att man inte ska höra alla saker som inte sitter fast på den.. Dom satt en gång i tiden och funderade över hur dom skulle maska alla konstiga skrammel från saker som inte satt fast.... då såg dom ljuset: TORRKOPPLING

Men jag vill ändå köra den i sommar......

//jaG
Torrkoppling kan väl aldrig vara bra?

*host* motoGP *host*

edit: remmar kostar 750:- för er som undrar
edit2: anledningen till att man använder remmar är för att det är billigt å smidigt att meka med. Innan rem hade de kamskaft med vinkeldrev, en kostam historia tydligen
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
eus skrev:
Torrkoppling kan väl aldrig vara bra?

*host* motoGP *host*

edit: remmar kostar 750:- för er som undrar
edit2: anledningen till att man använder remmar är för att det är billigt å smidigt att meka med. Innan rem hade de kamskaft med vinkeldrev, en kostam historia tydligen


Hej du

Smidigt är det nog tyvärr inte då även ventilkollen ingår och de som har gjort det säger att det är väldigt krångligt att byta remmarna, det är väll där pengarna ligger men man ser ju att man kommer undan mycket billigare om man gör det själv och hur svårt kan det vara igentligen, bara skruvar ju. :tummenupp

Edit: Kollade upp kvittot på 12 lakan....

Delar är för 3200:- (remmar 918:)
Resten är jobb varav 3.6h är bara för att byta lyftare där härdningen hade försvunnit på en.

Edit2: Ducati Stockholm har ju högre timdebitering än vad jag har....
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Krävs det inte ett specialverktyg för ventiler/remmar som ducati i sin tur tar 40 lakan för? Smidig konstruktion

angående torrkoppling så behövs det inte på en gathoj. En MotoGPhoj ska rulla 1 race, sen plockas isär.. går inte att jämföra!

//jaG
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Zeb_Macahan skrev:
Krävs det inte ett specialverktyg för ventiler/remmar som ducati i sin tur tar 40 lakan för? Smidig konstruktion

angående torrkoppling så behövs det inte på en gathoj. En MotoGPhoj ska rulla 1 race, sen plockas isär.. går inte att jämföra!

//jaG
Det går att mecka Ducce utan såna verktyg, men för att bli autoriserad verkstad/meck så måste man ha ett sånt.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
aci skrev:
Hej du

Smidigt är det nog tyvärr inte då även ventilkollen ingår och de som har gjort det säger att det är väldigt krångligt att byta remmarna, det är väll där pengarna ligger men man ser ju att man kommer undan mycket billigare om man gör det själv och hur svårt kan det vara igentligen, bara skruvar ju. :tummenupp
Jag diskuterade detta med en ducati ägare, iofs är han en mekaniker av ganska hög kvalité
Han tyckte att det var smidigt med remmar vid ventiljustering, bara att ta loss sen kan man snurra kamaxlarna bäst man vill.
Han sa att det var inte svårt bara komplicerat att justera ventiler :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Top