Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hemma igen efter att ha tillbringat helgen i Petjos depå på Knutstorp och Veidec Trophy. Trevlig helg, grymmesugen på att köra hoj bara... :(

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Sitter här i regnet å funderer lite...
Hur många här tycker det är skoj med en liten landsvägs tur med en fika lite då och då?
Vissa har börjat å satsa mer eller mindre bara på bana eller stunt och vill inrikta sig på det. jag tycker båda dessa företelser :Rockbanan phett oxå! men jag inte lust att rikta in mig på endast ett av dessa och skippa dom andra delarna.

Vart jag vill komma är det att jag saknar dom "vanliga" hojturerna. och nu när Ikon har skaffat motard och Emmi är på god väg. Så har jag börjat allvarligt fundera i samma riktning, eftersom det kanske kommer ta över dom vanliga turerna, hade planerat å köra R1a nästa år oxå men jag vet inte längre.

Så alltså finns det något intresse för "fika turer till Gränna" längre?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
För mig kommer banan att ta över eftersom jag börjar närma gränserna och utmana dom. sekundjakt på gata är inget vidare och sekundjakt är det bästa jag vet.

Mina landsvägsmil hade ökat i kvadrippel om vädret varit bättre. Imorgon eller onsdag ska jag åka på fikatur i vansinnestempo! Ska du med :4skrika

//jaG

The_Wanderer skrev:
Sitter här i regnet å funderer lite...
Hur många här tycker det är skoj med en liten landsvägs tur med en fika lite då och då?
Vissa har börjat å satsa mer eller mindre bara på bana eller stunt och vill inrikta sig på det. jag tycker båda dessa företelser :Rockbanan phett oxå! men jag inte lust att rikta in mig på endast ett av dessa och skippa dom andra delarna.

Vart jag vill komma är det att jag saknar dom "vanliga" hojturerna. och nu när Ikon har skaffat motard och Emmi är på god väg. Så har jag börjat allvarligt fundera i samma riktning, eftersom det kanske kommer ta över dom vanliga turerna, hade planerat å köra R1a nästa år oxå men jag vet inte längre.

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
The_Wanderer skrev:

Den här säsongen har jag för första gången testat att åka bana (det var ett gäng som lurade med mig haha) och jag tycker verkligen att det är riktigt skitskoj. Det är någonting som jag kommer att fortsätta med :banana

Men jag har inga planer på att lägga av med åkandet på gata. Tycker att både gata och bana har sin charm...där kaffet/ciggen och skitsnacket ute på vägarna gör livet värt att leva :va Anledningen till att det inte blivit så mycket åkande hitills denna sommaren måste väl ändå bero på att vi har den sämsta sommaren sedan 76 år tillbaka :huvet

Imorrn finns stora planer på att åka ut och åka. Vi samlas på shell i Husqvarna klockan 11:00. Planerna är att åka mot Nässjö på skattjakt.

KtmDanne

Dakarwannabe.
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 Adventure
Asså, ni som funderar på motard, se till att ni får med offroadfälgar också. Ni vill inte missa vinteråka på isarna, sen lovar jat att det är minst lika kul med offroadturer som motardåka.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ni kan inte dröja lite extra och vänta in en gosse som slutar lite senare än 11? Ring mig isåfall.

//jaG

gleb skrev:
Den här säsongen har jag för första gången testat att åka bana (det var ett gäng som lurade med mig haha) och jag tycker verkligen att det är riktigt skitskoj. Det är någonting som jag kommer att fortsätta med :banana

Men jag har inga planer på att lägga av med åkandet på gata. Tycker att både gata och bana har sin charm...där kaffet/ciggen och skitsnacket ute på vägarna gör livet värt att leva :va Anledningen till att det inte blivit så mycket åkande hitills denna sommaren måste väl ändå bero på att vi har den sämsta sommaren sedan 76 år tillbaka :huvet

Imorrn finns stora planer på att åka ut och åka. Vi samlas på shell i Husqvarna klockan 11:00. Planerna är att åka mot Nässjö på skattjakt.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Idag var det ju inget vidare väder, så vad sägs om en grännaturmedfika imorgon istället? Vilka hänger på?

Skäggis: Hade du en polare som skulle sälja en bil? Vad och hur billigt?

//jaG

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Zeb_Macahan skrev:
Idag var det ju inget vidare väder, så vad sägs om en grännaturmedfika imorgon istället? Vilka hänger på?

Skäggis: Hade du en polare som skulle sälja en bil? Vad och hur billigt?

//jaG

Jag är "på" tid o s v bestäms imorrn när vi vet hur vädret skall bli eller?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lite om framtidsplaner, ideer osv..

www.teamBoxDelivery.se

*hoj nr1: suzuki GSXR1000 -03
*hoj nr2:kawasaki ZX10R -04

*förare nr1: han som är lite snabbare än förare nr2 :gnissla
*förare nr 2: se ovanstående

*2 paraply :tuttar flickor: inga probs..

*1 kameraman (egentligen ett helt kamerateam, men reducerat till 1st pga budget) : inga probs

* x antal mekaniker..
* x antal team-fordon/bussar/lastbilar osv

vad jag vill med edtta.. PM:a om ni vill sponsra!! :) alla summor välkomna.. Har ni eget, t ex Meddo, bara för att nämna ngt, så dela gärna med er av vinsten.. :7peta

//nr2

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
eus skrev:
Du tror inte det skulle vara lite smartare med en annan hoj?
Typ en Suzuki eller R1 -04?
ZX-10 är inte känd för att vara lättkörd

rivs riktigt bra med kawan, har inte provat R1:an, bara provsuttit, o trivs bättre på en R6:a, Sukkan är bra men som sagt, trivs bra som fan på kawan! :tummenupp (inte sagt att jag kör snabbare på kawan än andra..)

Har man inget att göra, tar man fram nybakta bullar, ett äpple, lite socker att doppa äppelklyftorna i, en liter mjölk o sen är kvällen räddad.. :)

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Goffe skrev:
rivs riktigt bra med kawan, har inte provat R1:an, bara provsuttit, o trivs bättre på en R6:a, Sukkan är bra men som sagt, trivs bra som fan på kawan! :tummenupp (inte sagt att jag kör snabbare på kawan än andra..)

Har man inget att göra, tar man fram nybakta bullar, ett äpple, lite socker att doppa äppelklyftorna i, en liter mjölk o sen är kvällen räddad.. :)

Ja du gör ju som du vill.
Men har ju hört från rejsvärlden att kaworna är lite si å så med
Jobbiga å köra, jobbiga å meka, pajjar en hel del
Nä, nu ska jag inte måla fan på väggen
Det blir nog säkert bra :tummenupp

edit: ska vi skriva kontrakt på silvertejpspons snart? :D

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Nu är man tillbaks i stan, fan va kul det är o köra hoj! Helt underbart, har varit på semester med familjen i en vecka, fan va det har ryckt i gasnerven, hehe.

Läste vandrarens inlägg, jag håller helt med, fikaturer passar mig utmärkt, ska se till att få hojen att gå som den ska nu med, så hänger man på iaf lite bättre...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom