Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ikon skrev:
nä,iom att jag förmodligen kommer behöva åka en hel del bil i jobbet så blir det en diesel minibuss...typ citroen jumpy eller liknande...fast jag kommer o sakna o åka pickup så om tag får det bli en dodge från usa :tummenupp

Citroen är inga höjdarbilar vad gäller transportbilar (eller andra :D). Obekväma och låter mycket, provkör andra med!

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Emmi skrev:
Citroen är inga höjdarbilar vad gäller transportbilar (eller andra :D). Obekväma och låter mycket, provkör andra med!

farsan har haft 2 st i ca 40000mil...det bästa o skönaste han kört...sen drar dom ungefär 0.6

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Zeb_Macahan skrev:
Man ska regga och betala den plikttrogna skatten i sverige med.... icke att förglömma!

zx7: Jag förnekar allt, men drinkarna var goda.. :D

//jaG

skatten är inte så farlig som alla tror...betalar 750 för min som är lb reggad

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ikon skrev:
skatten är inte så farlig som alla tror...betalar 750 för min som är lb reggad

Kalla det moms och tull istället så blir det vips 25+4% av inköps och fraktvärdet... i ditt fall ca 18´ med andra ord...

Utanför EU compadre...

//jaG

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ikon skrev:
farsan har haft 2 st i ca 40000mil...det bästa o skönaste han kört...sen drar dom ungefär 0.6

Men dom är inte bekväma jämfört med VW och Mercas Vitomodeller. Dessutom håller dom sämre... fråga vårat företag...

//jaG

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Zeb_Macahan skrev:
Men dom är inte bekväma jämfört med VW och Mercas Vitomodeller. Dessutom håller dom sämre... fråga vårat företag...

//jaG

Håller med Jens, jag har ju kört massa budbil i massa olika bilar, Merca är bäst, VW sen, Peugeot på en 3e plats och Citroen kommer långt ner på listan, tycker de är grymt obekväma att åka länge i.

Men smaken e som :arsele... Tänkte bara tipsa dej om att provköra andra skåpbilar innan du köper nåt.

Therudeboy

Guest
Emmi skrev:
Håller med Jens, jag har ju kört massa budbil i massa olika bilar, Merca är bäst, VW sen, Peugeot på en 3e plats och Citroen kommer långt ner på listan, tycker de är grymt obekväma att åka länge i.

Men smaken e som :arsele... Tänkte bara tipsa dej om att provköra andra skåpbilar innan du köper nåt.

Peugeot och Citroen borde väl dela plats då det är samma bilar.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Goffe skrev:
inte renault heller, riktga sunkbilar, benz säger ja..
Har jobbat som rörmok i elva år, hart kört div. firmabilar. Kan bara säga att Benz=skit.
Har kört både Vito och Sprinter, är inte värt pengen:fakta

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
spenk skrev:
Har jobbat som rörmok i elva år, hart kört div. firmabilar. Kan bara säga att Benz=skit.
Har kört både Vito och Sprinter, är inte värt pengen:fakta

Den nya Viton är helt underbar att åka i. Personbilskomfort så det stänker om det, cittran och peugeoten har inte en suck!

Har kört över 7000 mil i Vito i yrkestrafik och säger att den är överlägsen dom andra bilarna både när det gäller körkänsla, hållbarhet och om inte annat drivlina. Stora dieseln på 140 häst och automat slår allt dom andra erbjuder.

//jaG

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Zeb_Macahan skrev:
Den nya Viton är helt underbar att åka i. Personbilskomfort så det stänker om det, cittran och peugeoten har inte en suck!

Har kört över 7000 mil i Vito i yrkestrafik och säger att den är överlägsen dom andra bilarna både när det gäller körkänsla, hållbarhet och om inte annat drivlina. Stora dieseln på 140 häst och automat slår allt dom andra erbjuder.

//jaG

Den nya VW Caddyn är ju riktigt fin den med, har inte åkt i den dock men ser fin fin ut....

förra caddyn var de 110 pollar i, är nog inte sämre i denna! :gnissla

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
MHK skrev:
Den nya VW Caddyn är ju riktigt fin den med, har inte åkt i den dock men ser fin fin ut....

förra caddyn var de 110 pollar i, är nog inte sämre i denna! :gnissla

Förra caddyn med lilla motorn hade 110 hästar. Den stora hade 130, den har vi :fyllisar

Nya viton har ett alternativ med 180 dieselhästar.... jihaa.. caddyn har detsamma.

Har kört nya caddyn och nya transportern, men jag tror tamejfan att jag diggar viton mer alltså...

//jaG

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Therudeboy skrev:
Peugeot och Citroen borde väl dela plats då det är samma bilar.

Har bara kört boxer med bakavlift, gillar den betydligt mer än Citroens Jumper och Jumpy.

Viton är helt klart överlägsen i både motor, ljud och komfort enligt mej.

Therudeboy

Guest
Emmi skrev:
Har bara kört boxer med bakavlift, gillar den betydligt mer än Citroens Jumper och Jumpy.

Viton är helt klart överlägsen i både motor, ljud och komfort enligt mej.

Själv ogillar jag alla deras bilar, särskilt Peugeot Partner och Citroen Berlingo. Hopplösa utan turbo.

Viton är helt klart skönast av dom redan nämda bilarna, men får jag säga mitt så slår jag ett slag för nyare Iveco.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
.....Mer än en sida där ni bara diskuterar skåpb**lar eller vad det är..... Jippie, hösten gör hojfolket konstigt, nu även bevisat. :fakta

Therudeboy

Guest
NSR_Martin skrev:
.....Mer än en sida där ni bara diskuterar skåpb**lar eller vad det är..... Jippie, hösten gör hojfolket konstigt, nu även bevisat. :fakta

Man behöver ju något att transportera sakerna i ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection