Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Försäkrar motarden hos If (billigast för mig), betalar ca 5800/år avställningsbart. Avställd kostar den mig 41/månad

660n är billigare än många andra motarder. Bilsport&MC har en offroadförsäkring, men dock så är den helårsbaserad (ej avställningsbar)

PS. Gråt nu inte för att ni inte får spamma hur mycket som helst. Försök skaffa och använda MSN för totalt skitsnack och enradsinlägg som inte betyder nått. Gäller även mig! :pannkyss :mattias DS.

PS2. NSR_Martin: Det kostar nästan inget att försäkra mopeder du vet...DS2

//jaG

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
Försäkrar motarden hos If (billigast för mig), betalar ca 5800/år avställningsbart. Avställd kostar den mig 41/månad

660n är billigare än många andra motarder. Bilsport&MC har en offroadförsäkring, men dock så är den helårsbaserad (ej avställningsbar)

//jaG

Kollade upp hos
folksam = 24666
if = 25000/år
länsförsäkringar = 12000/år på deras +24
länsförsäkringar offroad, stog den inte med men hon skulle forska lite och återkomma.
kanske skasäga att jag kollar på en VOR 503 med orginaleffekt. jag vill ju ha en sådan, men tänker inte betala mer än max 5-6000/år

bilsport&mc har jag inte fått tag i men dom verkar ju ha lite bättre priser, dock var ju självrisken svindyr :huvet

varför kan man inte brar få ha skoj utan att dom skall skinna en :4skrika

Ps: Länsförsäkringars service kicks as :yoparty :tummenupp

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
PS2. NSR_Martin: Det kostar nästan inget att försäkra mopeder du vet...DS2

//jaG
wAh, jAg ÄR vÄRSta gRymm, sNabBaste mOpPen i StaN bAh lixSom, dRaR aLLa bILaR på BakKan bAh

Har ni tänkt på att zeb egentligen säger här att han tycker det är helt okej att åka motorcykel med mopeder?? :p

:rolleyes:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
kanske skasäga att jag kollar på en VOR 503 med orginaleffekt. jag vill ju ha en sådan, men tänker inte betala mer än max 5-6000/år

bilsport&mc har jag inte fått tag i men dom verkar ju ha lite bättre priser, dock var ju självrisken svindyr :huvet

Ska du ha en sån nu? Har du bestämt dig?

Bilsport&MC brukar ha samma priser som If, men med helårsförsäkring som aber.

MoPPefuCCkot_med_NSR125 skrev:
Har ni tänkt på att zeb egentligen säger här att han tycker det är helt okej att åka motorcykel med mopeder??

Meningsuppbyggnadsfel. Gör om gör rätt. Man kan inte åka MC med moped. Man kan däremot åka MC tillsammans med moped.

:tungan

//jaG

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Ska du ha en sån nu? Har du bestämt dig?

Bilsport&MC brukar ha samma priser som If, men med helårsförsäkring som aber.

//jaG

Ja vi får se om det blir en sådan, är försäkringarna så dyra så blir det inte en sådan. men länsförsäkringar skulle som sagt återkomma om hojen kan försäkras i deras offroad försäkring, eller eventuellt så sa hon jag pratade med att jag kunde visa hojen för dom och dom värdera den efter det, återigen kanon service från deras sida, även om det inte funkar så lägger dom ner energi för att försöka hjälpa till :tummenupp dom vet hur man smörjer kunderna.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Mr-zx7 skrev:
Jag har bilsport&mc och betalar 5400/år för 640, Offråd-försäkring men SMC rabatt... det suraste är att självrisken för stöld är så satans hög 10.000:- :död 5.000:- för vagn...

Sen är den säsongsbetonad osså, dyr på sommarn billig på vintern...
men den var absolut billigast för mig så den fick det bli...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Meningsuppbyggnadsfel. Gör om gör rätt. Man kan inte åka MC med moped. Man kan däremot åka MC tillsammans med moped.

:tungan
//jaG

Hmm, jag tycker inte man kan åka MC tillsammans med moped, dom går helt enkelt för sakta för sånt, därimot kan man åka och vänta på en moped. Gör om gör rätt ;)

Nä nu måste jag va en snäll pöjke, hösten, förkyldning, feber och MC-abstinens är uppenbarligen ingen bra kombination. :va

Last edited:

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Nä nu måste jag en snäll pöjke, Hösten, förkyldning, feber och MC-abstinens är uppenbarligen ingen bra kombination :va

Meningsuppbyggnadsfel. helt oförstålig mening Gör om gör rätt :fatta! :tungan

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
NSR_Martin skrev:
Hmm, jag tycker inte man kan åka MC tillsammans med moped, dom går helt enkelt för sakta för sånt, därimot kan man åka och vänta på en moped. Gör om gör rätt ;)
Det är som att åka sporthoj med någon som har en 125:a... :tungan

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NSR_Martin skrev:
Skulle bara se hur gnälliga ni va....

Allt är höstens fel.... Vad ska den va bra för?

jävla massa deppsnack om hösten. Så länge det inte ligger snö på marken kan man åka hoj och med andra ord så finns en mening med livet. När snön kommer är det bara att hoppas på jättekallt så isen lägger sig och motarderna kommer ut på isen :fakta

//jaG

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
jävla massa deppsnack om hösten. Så länge det inte ligger snö på marken kan man åka hoj och med andra ord så finns en mening med livet. När snön kommer är det bara att hoppas på jättekallt så isen lägger sig och motarderna kommer ut på isen :fakta

//jaG
Saken är den att det är inte specielt kul att köra i 10 graders varme när man är förkyld. :gnissla Lätt o bli förkyld med.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu har jag hittat isdäck till motardfälgarna. Fint va? :D

Pratade med en kille på lelles och han berättade att dom passar fint och är bra grepp i. Cheng Shin hette dom :lol

Såna får det bli, har inte råd med endurofälgar iår... :(

//jaG

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
Nu har jag hittat isdäck till motardfälgarna. Fint va? :D

Pratade med en kille på lelles och han berättade att dom passar fint och är bra grepp i. Cheng Shin hette dom :lol

Såna får det bli, har inte råd med endurofälgar iår... :(

//jaG
Grattis till dom billigaste isdäck som går att köpa nästan :D
Tror dom fanns i 21 & 18 med.. Hadde han det?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Twice skrev:
Grattis till dom billigaste isdäck som går att köpa nästan :D
Tror dom fanns i 21 & 18 med.. Hadde han det?

Jepp, finns 18, 19, 21 och 14" med... vem som nu vill ha 14"däck... nSr_MarTTin kanske? :tungan

1600 bak och 1000 fram. bra sa bill. han sa glatt att dubben sitter lika bra som michelins, annars är det bara att skicka tillbaka dom! :fakta

Sambeställning?

//jaG

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS