Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Just fan´...det är bara torsdag idag...gött o ha jobbat in sin vecka på tre dagar..långledigt :tummenupp

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Ikon skrev:
Just fan´...det är bara torsdag idag...gött o ha jobbat in sin vecka på tre dagar..långledigt :tummenupp
haha.. långledigt?? en annan fick ju semester 5 månader till, så nu behöver man inte orara sig om att jobba denna sommar heller.. :D

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Nämen fylla år :tummenupp grattis

Själv har jag slutat fylla år, man blir ju bara gammal då :fakta

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
Maverick skrev:
haha.. långledigt?? en annan fick ju semester 5 månader till, så nu behöver man inte orara sig om att jobba denna sommar heller.. :D
hehehe....Men blir det inte långtråkigt att ligga hemma hela dagarna? Du får väl bygga miata med r1 motorn snart :yoparty
Calgren har turbo konventerat sin miata nu.....fy fan va avundsjuk man blir!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ydde skrev:
hehehe....Men blir det inte långtråkigt att ligga hemma hela dagarna? Du får väl bygga miata med r1 motorn snart :yoparty

Låter som om det skulle kunna gå undan med en turbo miata :yoparty

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Aion skrev:
Låter som om det skulle kunna gå undan med en turbo miata :yoparty
Han ställer laddtrycket ganska lågt men räknar med ca:160 bakhjuls hästar :banana Riktigt roligt bygge....Han väntar på att få en kompressor som man sätter direkt på insuget oxå. Fast det blir ju på en annan Miata :yoparty Fan att man blir sugen när man hör om sådana byggen!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ydde skrev:
Han ställer laddtrycket ganska lågt men räknar med ca:160 bakhjuls hästar :banana Riktigt roligt bygge....Han väntar på att få en kompressor som man sätter direkt på insuget oxå. Fast det blir ju på en annan Miata :yoparty Fan att man blir sugen när man hör om sådana byggen!

Klart coolt! skulle ju tänka mig att ägan en miata med kompressor, alt. turbo! synd att man inte har kunskap/tid/ork/pengar att utföra ett sådant bygge!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Aion skrev:
Klart coolt! skulle ju tänka mig att ägan en miata med kompressor, alt. turbo! synd att man inte har kunskap/tid/ork/pengar att utföra ett sådant bygge!

Haha det är ju inte mycket som fattas då ;)

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Aion skrev:
Grejen är det att med den nya komressorn som man sätter på insuget är skit enkel att montera! Priset kommer inte heller att bli hejdlöst......Ett turbo bygge däremot är JÄVLIGT TID/KUNSKAPS krävande. har följt projektet från grunden. Jag trodde att jag var hyffsat duktig mekaniker men att reda ut ett sådant projekt är jag tveksam om jag skulle klara av. Han har byggt precis allt själv/bockat rör,svets arbete,byggt nya fästen o.s.v. ska kolla med honom om han vill vara med på ett par coola filmklipp :Bugar

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Ydde skrev:
Grejen är det att med den nya komressorn som man sätter på insuget är skit enkel att montera! Priset kommer inte heller att bli hejdlöst......Ett turbo bygge däremot är JÄVLIGT TID/KUNSKAPS krävande. har följt projektet från grunden. Jag trodde att jag var hyffsat duktig mekaniker men att reda ut ett sådant projekt är jag tveksam om jag skulle klara av. Han har byggt precis allt själv/bockat rör,svets arbete,byggt nya fästen o.s.v. ska kolla med honom om han vill vara med på ett par coola filmklipp :Bugar

Kompressor är lika "svårt" som turbo, måste räkna på maxvarv, utväxling, laddtryck mm. skillnaden är "avgasdelen" som är remdriven

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
aci skrev:
Kompressor är lika "svårt" som turbo, måste räkna på maxvarv, utväxling, laddtryck mm. skillnaden är "avgasdelen" som är remdriven
Den är inte alls lika svår som "vanliga".Detta är ett bygge som uppmärsammat av hela miata världen. Det är en kille från usa som håller på att att fram den....

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Ydde skrev:
Den är inte alls lika svår som "vanliga".Detta är ett bygge som uppmärsammat av hela miata världen. Det är en kille från usa som håller på att att fram den....

Den är inte en sådan som gick att köpa till insuget till Cheva, en 12v fläkt för 3000:- ;)

Skulle vara kul och se vad det är för kompressor som inte har något toppvarv att ta hänsyn till men det kanske redan är ett färdigt kitt med remhjul och allt.

Edit: Denna kompressor räcker till 0.8bar och låter gott =)

EATON M62

Bifogat

• Byggbild20.jpg
    Byggbild20.jpg
    122 KB · Visningar: 62
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
aci skrev:

Finns helt färdiga kit bolt on 20 timmar till civicen. Det värsta ger 330 hästar på drivhjulen...

från $2500 och uppåt.... :yoparty

//jaG

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
aci skrev:
Den är inte en sådan som gick att köpa till insuget till Cheva, en 12v fläkt för 3000:- ;)

Skulle vara kul och se vad det är för kompressor som inte har något toppvarv att ta hänsyn till men det kanske redan är ett färdigt kitt med remhjul och allt.

Edit: Denna kompressor räcker till 0.8bar och låter gott =)

EATON M62
Hehehe.....Där snackar vi motor :tummenupp

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Ydde skrev:
Kan inte påstå att det blir så långtråkigt.. har oftast saker o göra.. men visst, ibland så e de rätt surt. Men det e oxå ganska skönt o veta att jag inte behöver orora mig över vad jag ska göra dom närmsta fem månaderna.. :D

hade varit najs som fan o fixxa igång något projekt.. men har inga cash för det än.. :(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år