Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
gleb skrev:
*vink* *vink* till alla....nu har man äntligen fått tilllgång till nätet igen efter 3-4 månaders strul. Man har känt sig helt isolerad från omvärlden haha...Men nu är ju våren här med....weeeiiii!!!!

Man blir ju eremit utan internet ju... :3freak

Hoj Jocke skrev:
Tja grabbar och tjejer!

Jag flyttar ner till Jönköping imorrn! :)

Jag känner inte en kotte :confused:
Hoppas det finns några att åka hoj med!

Nån som kan tipsa om nåt bra gym?

Friskis & Svettis är billigast (1450 kr/år) och bäst. Mycket folk mellan 16 och 19 bara, men de har öppet till 22 så det brukar inte vara några problem. Jag, Zeb & The Wanderer tränar där. Atlantis (4-700 kr/mån med bindningstid) och Sense finns ju med, men det är svindyrt och samma standard som Friskis. Exercise finns ju med, tror det är ganska dyrt också.

Brutus skrev:
Ingen panik med hojen..tror vi är några stycken som ska serva cyklarna lite till helgen. Så innan dess blir det nog snålt med åka iaf.

Hey, vi kör ju varje dag nu ju, är ganska många som kör.
Klart du ska hänga på & köra hoj, börjar ju bli vår nu ju! :banana Sen får du även bjuda på inflyttningsfest och bakfyllekolla på MotoGP med oss på Arena Sportsbar innan hojturerna på söndagar!

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Alabama skrev:
Tjena.
Är det någon som har ett depåstöd hemma och som skulle vilja vara vänlig att skriva ner lite mått på dom raka delarna och bredden på det.
Jag tänkte att jag skulle ta och fixa ett eget stöd då jag har tillgång till maskin.
Mvh:Stefan

Funderar på det andra stödet ovanifrån.

www.mc-delen.com/pages/telefix.htm

Slänger upp en bild på mitt som jag gjort i skolan, det är ju rätt enkelt o göra, men fyller sin funktion mer än väl, stabilt tycker jag det blev med...

Mått
60 cm långt
lodräta benen sitter 10 cm in
ca 34 cm högt, innerbredd 28, men det får du ju mäta upp och se vad det ska va på din hoj.

Annordningen som lyfter svingen är helt enkelt bult och muttrar. Borra hål, in med bulten, en mutter på insidan som man svettsar fast och en på utsidan... Enkel och bra lösning, min fastsvettsade mutter sitter innuti, din hoj väger ju lite mer så du kanske skulle sätta den rakt igenom o svetsa fast en mutter på utsidan, jag har inte märkt en tendens att det en viker sig lite, även om jag sätter mig på hojen.

Nu har jag satt fast skatebordhjulen med, blev bra, det är bättre o göra så, för annars måste hela hojen rulla bak, nu rullar stödet in under hojen... Är man själv och utan hjul blir det lite knepigt om styret viker sig när man ska ta upp den.

En rekomendation är dock att du gör nått slags handtag där bak, jag hann inte, hade bara en vecka estet, gjorde lite obligatioriska uppgifter samt va sjuk en dag så.... Men gör nått hantag, så blir det mycket lättare o ta ner den när stödet ligger mot backen, även så man slipper klämma fingrarna när man ska ställa upp hojen på stödet, detta är specielt viktigt om du ska ha hjul, vilket jag tycker du ska isf...

Hoppas det hjälpte nått iaf :tummenupp

Bifogat

• DSC01559 (Large).JPG
    DSC01559 (Large).JPG
    74.2 KB · Visningar: 68

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Emmi skrev:
Hey, vi kör ju varje dag nu ju, är ganska många som kör.
Klart du ska hänga på & köra hoj, börjar ju bli vår nu ju! :banana Sen får du även bjuda på inflyttningsfest och bakfyllekolla på MotoGP med oss på Arena Sportsbar innan hojturerna på söndagar!
:tummenupp
Har det blivit många mil i helgen? Jag förmodar att det har varit gött väder här oxå, Var ju nere i skåne där har det varit runt 10-13°C och strålande sol, enda nackdelen med dom södra delarna av sverige är att det blåser så förbannat.

Ta´t lugnt på vägarna.........ibörjan

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
NSR_Martin skrev:
Slänger upp en bild på mitt som jag gjort i skolan, det är ju rätt enkelt o göra, men fyller sin funktion mer än väl, stabilt tycker jag det blev med...

osv..

gör inte länre inlägg iaf, jobbigt att läsa så långt.. snygt jobb annars.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Emmi skrev:
Sen får du även bjuda på inflyttningsfest och bakfyllekolla på MotoGP med oss på Arena Sportsbar innan hojturerna på söndagar!

vet om en till inflyttningsfest snart.. :fyllisar nu väntas bara en månads sparkampang o sen blir de förhoppningsvis I'm back :D (tack Emmi för tipset, nu skickas tröjjan till tryck.. :yoparty )

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Goffe skrev:
gör inte länre inlägg iaf, jobbigt att läsa så långt.. snygt jobb annars.
Bakfull? Då är det klart det är jobbigt att läsa långa inlägg :hihi ;)

Snyggt jobb? Tackar... Svetsningarna ser väll inte jääätteproffsiga ut på nära håll, men jag är rätt nöjd med tanke på att det va första gången i mitt liv jag svettsade under den veckan, skitkul att få testa på.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
NSR_Martin skrev:
Svetsningarna ser väll inte jääätteproffsiga ut på nära håll, men jag är rätt nöjd med tanke på att det va första gången i mitt liv jag svettsade under den veckan, skitkul att få testa på.
Här är en grej jag svetsat ihop som specialarbete i gymnasiet

Ingen som ska ut och åka hoj idag? Hur ser vägarna ut utanför Jkpg? Grus?

Bifogat

• Sandrail2.jpg
    Sandrail2.jpg
    41.7 KB · Visningar: 49
  • Sandrail3.jpg
    Sandrail3.jpg
    49.3 KB · Visningar: 44
Last edited:

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
K-Man skrev:
Här är en grej jag svetsat ihop som specialarbete i gymnasiet

Ingen som ska ut och åka hoj idag? Hur ser vägarna ut utanför Jkpg? Grus?

:hihi skilnad på arbete och arbete :rofl

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Aion skrev:
Peter, ska du sälja din motard? vad blir det nu för något??

tror att han saknar sin gamla Retta.. förstår honom, den var riktigt fin! :tummenupp

alla ni som behöver gymma, om ni tycker de är kul att bära flyttlådor så är ni välkomna på onsdag em/kväll..

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
gleb skrev:
*vink* *vink* till alla....nu har man äntligen fått tilllgång till nätet igen efter 3-4 månaders strul. Man har känt sig helt isolerad från omvärlden haha...Men nu är ju våren här med....weeeiiii!!!!
Jaså du har du fått nät redan? :D

Du skulle vart med o flåsat på tranemovägen igår, gick köra fort där i år med :yoparty , dock bör man ha offroadhoj mellan bondstorp och unnaryd men sen är det fina gatan.

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Goffe skrev:
tror att han saknar sin gamla Retta.. förstår honom, den var riktigt fin! :tummenupp ..
Sant den var riktigt nice, men ändå en R1 :7peta

Goffe skrev:
alla ni som behöver gymma, om ni tycker de är kul att bära flyttlådor så är ni välkomna på onsdag em/kväll..
Jaha vart skall det flyttas nu?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Aion skrev:
Sant den var riktigt nice, men ändå en R1 :7peta

Jaha vart skall det flyttas nu?

men de var en riktigt fin retta.

dalvik blidde det.. surt att flytta ut, bara att gilla läget, vad som helst för att slippa nuvarande hyresvärd.. :fatta!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
The_Wanderer skrev:
Ska sälja min R1a oxå ser det ut som LÄNK :confused: :rolleyes:
:va blev lite fundersam där ett tag!

Tänkte bara göra odsen lite dåligare för er andra :tungan

Fan oxå!! tja jag har fått en del svar på min annons, ev byte med en ktm400 exc

Status