Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
Zeb: Har du sålt Hondan än?

Ska nån ut och åka idag?
Jag och erik ska ut iaf, men förmodligen blir det till skövde, han skulle göra nått där va det va... Men det blir ju tidaholmsvägen dit... Sen är det väl kanskel inte så kul att åka med oss slömopeder ändå... :rolleyes:

Nu ska jag ringa till addemoto o bestalla adapter till avgassystemet o lite annat kul, så får vi hoppas att man får lite fart på slöhondan...

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
gixxen750 skrev:
Vi är ett par stycken som funderar på att starta sporthoj klubb i jkpg, är detta nått av intresse? Är rätt trött på å se dessa mustachprydda övergödda gamlingar på sina goldwings. Nä Jönköping behöver en riktigt klubb med riktiga mc entusiaster som kör plast raketer :yoparty

PM:a mig gärna skriv här eller skicka mail. Allt är av intresse!
Finns det nån form av samåkningar i jkpg fortfarande? Vilka dagar? Vilken plats? Vilken tid?

Gixxen :fyllisar

sporthoj.com :va :7peta
Plastreketer är en övergående fluga. motard är det som gäller.....eller hur goffe

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
NSR_Martin skrev:
... Sen är det väl kanskel inte så kul att åka med oss slömopeder ändå... :rolleyes:

Du har fått beröm för att du kör bra ska du veta fjunis.. keep up. :tummenupp

Aion skrev:
Plastreketer är en övergående fluga. motard är det som gäller.....eller hur goffe

:fatta! SH äger, enkelt eller hur..

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
Aion skrev:
sporthoj.com :va :7peta
hur kul kan det vara att åka längre sträckor på en motard? Blir det inte en jävla träsmak i röven? Släng på cross däck på motarden å skaffa en sporthoj det är vad jag hade gjort!(Om jag nu hade haft mc kort vill säga)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Goffe skrev:
Jopp, det har kommit fram till mig med, väldigt kul att höra att man kör bra :Bugar Men jag tycker iaf att jag har mycket kvar att lära innan man kan klassas som "bra hojförare", har ju bara kört en säsong med... I sommar blir det bankörning flera gånger om med så man får lära sig kurvteknik på riktigt! :tummenupp

Goffe skrev:
Sporthoj känns oslagbart... Hoppas man har råd med en fin mellanhoj med :gnissla Kostar ju "lite" att försäkra.

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ydde skrev:
hur kul kan det vara att åka längre sträckor på en motard? Blir det inte en jävla träsmak i röven? Släng på cross däck på motarden å skaffa en sporthoj det är vad jag hade gjort!(Om jag nu hade haft mc kort vill säga)
Lokalbedövning i röva så är det bara o köra :yoparty
Huskyn är värst, hojen är bred som ett hårstrå, och hård, träsmak efter en mil typ...

Ingen som har några cross/endurokläder att sälja till mig? Crosshjälm står högt på listan.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ydde skrev:
X-akt!!! Varför kompromissa? En Gixxer och en cross!

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
NSR_Martin skrev:
Lokalbedövning i röva så är det bara o köra :yoparty
Huskyn är värst, hojen är bred som ett hårstrå, och hård, träsmak efter en mil typ...

Ingen som har några cross/endurokläder att sälja till mig? Crosshjälm står högt på listan.
Hmmm.....Det är inte mening att man ska sitta på en enduro hoj! Meningen är att man ska stå upp hela tiden. Ska du med och åka cross i bottnaryd på fredag och torsvik crossbana på lördag?

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Goffe skrev:

När kan man komma på Lördag? Eller är det fritt fram feter klockan 09.00 :tungan

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Ydde skrev:
Hmmm.....Det är inte mening att man ska sitta på en enduro hoj! Meningen är att man ska stå upp hela tiden. Ska du med och åka cross i bottnaryd på fredag och torsvik crossbana på lördag?
...Ni som har 4-takt kan ju bara sitta ner o vrida...dööööfint

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ydde skrev:
Nej, men den är landsvägsreggad, åker man inne i stan sitter man ner... Borde nog flytta upp växelspaken med, kan inte växla när jag står upp...

Cross imon, går nog inge vidare, bakdäcket är likamed slicks så....

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
NSR_Martin skrev:
Nej, men den är landsvägsreggad, åker man inne i stan sitter man ner... Borde nog flytta upp växelspaken med, kan inte växla när jag står upp...

Cross imon, går nog inge vidare, bakdäcket är likamed slicks så....

Åk ner till cross&enduro o köp romwelo däck..kostar bara 350:-

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ikon skrev:
Åk ner till cross&enduro o köp romwelo däck..kostar bara 350:-
Jag vet, kör med sånna däck nu men jag har tänk o ha landsvägs/grusdäcken på lite nu... Fast jag vet inte riktigt ändå, gött o köra lite skogsvägar, enduro, cross osv med...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
K-Man skrev:
Zeb: Har du sålt Hondan än?

Ska nån ut och åka idag?

Hondan är såld. Förhoppningsvis hämtas en sånhär imorgon:

20-20981433420.jpg

Ydde skrev:
hur kul kan det vara att åka längre sträckor på en motard?

Jag sålde sporthojen enbart för att det var dyrt att äga. Motarden jag har nu är rolig att köra längre sträckor med (så länge det svänger) och kostar i sammanhanget nästan inget att äga. Sporthojen kostade 3600/månad i slutet i försäkring och det är det helt enkelt inte värt.

Cross vill jag inte ha. Däremot ett par fälgar för offroadhjul till motarden.

//jaG

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...