Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Landsjön, Tenhultssjön är väl lämpliga.

Ska ta och köpa loss lite bult, mutter och brickor för bygge av isdäck nu efter lön och efter att hojen kommit hem. Ska nog bli finfint.

Någon som är intresserad av en 660-04 med akra slipon, nya svarta fälgar och nästan allt nytt? Hör av sig. Ett bra pris på en 560 SMR eller 450 dito lockar lite inför 06...

//jaG
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
Landsjön, Tenhultssjön är väl lämpliga.

Ska ta och köpa loss lite bult, mutter och brickor för bygge av isdäck nu efter lön och efter att hojen kommit hem. Ska nog bli finfint.

Någon som är intresserad av en 660-04 med akra slipon, nya svarta fälgar och nästan allt nytt? Hör av sig. Ett bra pris på en 560 SMR eller 450 dito lockar lite inför 06...

//jaG


Ja det blir nog till att byta bort traktorn till nästa sässong för min del oxå, men vet inte riktigt till vad, 660 är väl det som lockar mest, men även hånda 450, så om någon är intresserad av att köpa loss min 640 till kompispris så..... :tomten
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Aion skrev:
Ja det blir nog till att byta bort traktorn till nästa sässong för min del oxå, men vet inte riktigt till vad, 660 är väl det som lockar mest, men även hånda 450, så om någon är intresserad av att köpa loss min 640 till kompispris så..... :tomten

Du som inte ens har börjat använda den du kallar traktorn.... :p

Sälj av din 640 och handla in dig i min 660 så ska du se att det blir andra ljud i skällan.. Men först ska vi bygga isdäck till skiten serrö. Du med!

//jaG
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Zeb_Macahan skrev:
Du som inte ens har börjat använda den du kallar traktorn.... :p

Sälj av din 640 och handla in dig i min 660 så ska du se att det blir andra ljud i skällan.. Men först ska vi bygga isdäck till skiten serrö. Du med!

//jaG

Ja det kan jag ställa upp på! Lite isåka måste det ju bli :) vad vill du ha för 660??
15000.-

K-man! är det den 6 som gäller fortfarande?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
NSR_Martin skrev:
Hur många planerar att köra is i vinter...
jag! var plogas det bana?

Aion: Visst, 6/12 kl 1800. Ska jag ta med nåt? Musik, små högtalare eller nåt? Jag tror jag har din handduk sen sist. har en beige och en vit för mycket. vilken var din?

Mc-plats uthyres i larmat varmgarage på Torpa. Tillgång till mekplats, svetsar, tryckluft, tvätt mm. 300 kr/mån. PM'a eller ring
 
Last edited:

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
NSR_Martin skrev:
Förutom att vi inte har liknande klimat som på nordpolen som ungefär krävs för att vättern ska frysa så funkar det ju fint :tummenupp ;)

Är det bara jag som är så bövla gammal så jag minns när Vättern frusit?? Inte så jäkla ovanligt! Fast som vi säger i Husky *HVA dialekt ON*"Ryker han tre gånger så lägger han sig!"*HVA dialekt OFF*

//fil. kand. rör. mok.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
spenk skrev:
Är det bara jag som är så bövla gammal så jag minns när Vättern frusit?? Inte så jäkla ovanligt! Fast som vi säger i Husky *HVA dialekt ON*"Ryker han tre gånger så lägger han sig!"*HVA dialekt OFF*

//fil. kand. rör. mok.
tror herr spenk börjar blir lite riktigt gammal nu.. för till o med jag har bott i jkpg när vättern har frusit!! tror det var vintern 01/02.. första vintern jag bodde här..
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
spenk skrev:
Är det bara jag som är så bövla gammal så jag minns när Vättern frusit?? Inte så jäkla ovanligt! Fast som vi säger i Husky *HVA dialekt ON*"Ryker han tre gånger så lägger han sig!"*HVA dialekt OFF*

//fil. kand. rör. mok.
Jag kanske överdrev en smula, vem vet :rolleyes:

Men det är ju inte direkt varje vinter den fryser o framförallt blir tillräckligt tjock för att kunna vistas på med hoj osv... inte så att man förväntar sig att vättern fryser o blir finfin :fakta

Är en moppepojk som haft en slö cbr 125a med stadiga 13 hk ostrypt... han verkar intresserad av min husky, får han provköra den lär han ju inte bli mindre sugen... Hoppas hoppas :gnissla
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
K-Man skrev:
jag! var plogas det bana?

Aion: Visst, 6/12 kl 1800. Ska jag ta med nåt? Musik, små högtalare eller nåt? Jag tror jag har din handduk sen sist. har en beige och en vit för mycket. vilken var din?

Mc-plats uthyres i larmat varmgarage på Torpa. Tillgång till mekplats, svetsar, tryckluft, tvätt mm. 300 kr/mån. PM'a eller ring

Hmm. tror att den vita är min :)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
jag! var plogas det bana?

Aion: Visst, 6/12 kl 1800. Ska jag ta med nåt? Musik, små högtalare eller nåt? Jag tror jag har din handduk sen sist. har en beige och en vit för mycket. vilken var din?

Mc-plats uthyres i larmat varmgarage på Torpa. Tillgång till mekplats, svetsar, tryckluft, tvätt mm. 300 kr/mån. PM'a eller ring
Vi har en ordentlig snöslunga med snökedjor osv, borde gå finfint o köra upp en bana ifall det blir för mkt snö på isen!
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Bra band på sir simons ikväll för er som är sugna på o gå ut.

Jag ydde o twice drar dit,tror det börjar vid 22 :fyllisar
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
NSR_Martin skrev:
Vi har en ordentlig snöslunga med snökedjor osv, borde gå finfint o köra upp en bana ifall det blir för mkt snö på isen!


Skulle rekomendera något annat än snöslunga, tog 1h att köra upp med traktor och plog förra vintern. Vill ni åka utsokknes i vinter så kommer det iallafall finnas en bred fin bana i Vetlanda
 
Last edited:

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Maverick skrev:
tror herr spenk börjar blir lite riktigt gammal nu.. för till o med jag har bott i jkpg när vättern har frusit!! tror det var vintern 01/02.. första vintern jag bodde här..

Betyder inte det att du också börjar komma till åren..... :va eller är jag bara dum!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Martin skrev:
Jag vill minnas att jag var ute och gick på vättern förra året eller året innan det?
Var de inte -95 man körde med bilar på skön och vägverket drog en väg över till visingsö på isen?
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
spenk skrev:
Betyder inte det att du också börjar komma till åren..... :va eller är jag bara dum!
Nu e du bara dum.. som vanligt.. :D

Det låter som du att du menar att det var typ 30 år sen den frös senast.. o att det bara e du som e gammal nog för att minnas det.. haha :lol

o jag bara påpekade att det var bara för något år sen den frös.. o att herr spenk börjar bli gammal o senil så han kommer inte riktigt ihåg vad som har hänt dom senaste åren.. :7peta :rofl :tungan
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Maverick skrev:
Nu e du bara dum.. som vanligt.. :D

ah! SE! Faaaaann jag visste det! Ja ja det är inte lätt att minnas nu när man bor i den stora sjöstaden, men lugn bara lugn det kanske blöir en flytt vad det lider.........

över och ut//spenk
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top