Nytt graf.kort, nu är tv bilden svartvit??

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Bytte graf.kort från ett g-force fx5600 till ett 5700 LE. Följden blev att när jag nu kör bilden till tv blir den svartvit. Provade att köra med både scart och s-vhs in. :va :va
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Krigge skrev:
Bytte graf.kort från ett g-force fx5600 till ett 5700 LE. Följden blev att när jag nu kör bilden till tv blir den svartvit. Provade att köra med både scart och s-vhs in. :va :va
Har du prövat att att byta AV Kanal, tryck en gång till på AV kanalen så det står typ AV3S och inte bara AV3
 

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Finspång
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
Grafikkortet skickar signalen till TV'n i NTSC format, leta reda på och byt till PAL!
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
CalleLundin skrev:
Det e din scart kabel som är fel, fixa en ny med både video och s-vhs på

Behöver det inte vara. Hade ett grafikkort som inte funkade till min TV. Fick bara svart-vitt. Mitt nya kort hade en annan TV-krets (philips tror jag) och helt plötsligt funkade det fint.
Gjorde inget annat mer än bytade kort. Samma drivrutiner och kabel. Gick från ett GeForce 2 till 3.

Testa också att i TVTool byta mellan SVHS och komposit (tror jag). Kan kanske funka
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Jag har typ provat allt, tvtool installerat, inställd på
pal, provat båda scart ingångar, kört svhs, bilden är fortfarande svartvit.
Det enda jag gjort är att byta g-kort ska det va så jävla krångligt?
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Jag har ett Nvidia 5600 ultra. Efter att ha installerat dom nyaste drivisarna så blev min tv-bild svart-vit. Jag kollade upp kablar och inställningar men allt såg ut att stämma.
Efter en del pul testade jag att ställa in NTSC istället för PAL som jag hade förut.
Då funkar det av någon anledning. Så prova att högerklicka på inställningarna för tv:n och välj NTSC om du inte gjort det förut.

Lycka till!!!
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Ok. Jag kör inte TV Tool utan Nvidias egna. Högerklicka på skrivbordet -> settings -> advanced -> Geforce 5600 Ultra -> nView Display mode -> Högerklicka på TV och Select TV format.

Prova annars att avinstallera TV Tool och kör Nvidia. Eller fråga en TV Tool guru. Har inga mer förslag än dom som redan finns i tråden. Dvs installera om drivrutinerna, dubbelkolla kablar och kontakter, rätt vald Scartingång i TV:n. Om du har två Scartingångar i TV:n prova att byta.

Lycka till igen :tummenupp
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Prova att välja komposit istället för s-vhs, s-vhs har separerat ljus och färginformationen och det är antagligen så att tv'n inte uppfattar färginfon och bara visar ljuset(läs: svart-vitt), det ska finnas ett mjukvaruval så du slipper byta kablar.
 
Last edited:

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
kör bara nvidia på egenskper på skrivbordet, är det svartvitt ändrar du vilken kabel anslutning som programmet ska använda

står den inte på composit på min så är det svartvitt :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top