Nytt grafikkort?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Om man skulle lägga strax under 3000:- på ett nytt kort i dagens läga, vad är det som gäller? Sitter med ett gammalt Ti4600 nu, som iofs funkar jävligt bra fortfarande, och vill nu ha lite fetare och bättre.

Är det Radeon som gäller?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Plåtniklas skrev:
Om man skulle lägga strax under 3000:- på ett nytt kort i dagens läga, vad är det som gäller? Sitter med ett gammalt Ti4600 nu, som iofs funkar jävligt bra fortfarande, och vill nu ha lite fetare och bättre.

jävligt Übermongonöjd med mitt Radeon 9800 så det kan jag rekomendera.

Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Plåtniklas skrev:

Ja ska du lägga 3 papp så är det 9800 pro som gäller.. finns ju XT oxå men det är inte värt pengarna. Ett pro kan du för 2500 på datorbutiken och 2300 på jmedata.se

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
eisbaer skrev:
Ja ska du lägga 3 papp så är det 9800 pro som gäller.. finns ju XT oxå men det är inte värt pengarna. Ett pro kan du för 2500 på datorbutiken och 2300 på jmedata.se

Är det nån skillnad på dom olika tillverkarna eller är det samma prestanda?

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
i stort sätt samma prestanda om du inte ska klocka då finns det dom som klockar bättre än andra..

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
japp, radeon 9800pro är det som gäller IMO. Har själv ett. Hercules support var f.ö. de bästa jag varit med om.

Köpte ett 9700pro billigt (via jobbet hehe) förra sommaren. Efter 2 mån pajade en minneskrets på det. Lämnade in kortet som skickades till Hercules, men fick besked av butiken att jag antagligen skulle få ett tillgodokvitto eftersom modellen inte fanns längre. Döm om min förvåning när Hercules skickade tebax ett sprillans nytt 9800pro i retailförpackning som utbytesvara :banana

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Köp ett PowerColor Radeon 9800 PRO om du inte tänkt klocka det, klart bästa och billigaste kortet om man jämför prestanda utan klockning. Om du däremot tänkt klocka så är ett hecules eller ett HIS att rekommendera, någon/några tusenlappar dyrare dock beroende på vart du handlar.

Last edited:

plojdo

Custom User Text
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kortet först...
Buggy.

Plats 18 och 20. Om priserna ändrats sen jag postat, så är det HIS/Hightech Bla Bla IceQ som är det intressanta. Hyfsat billigt, och med väldigt bra och tyst kylning.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Plåtniklas skrev:
Är det nån skillnad på dom olika tillverkarna eller är det samma prestanda?

Prestandan och kvaliten är i princip densamma, det är ju utseende, överklockningsmöjligheter, support och medföljande programvara som skiljer.
Men å andra sidan, vågar man överklocka ett kort för 2500 spänn?

plojdo

Custom User Text
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kortet först...
Äh, det är inga problem, tar man det bara i små steg så ser man ju när artefakterna börjar dyka upp. Då sänker man bara lite och sen är man fit for fight. =)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Frågan är om man verkligen BEHÖVER överklocka ett 9800?

Fråga till. Är det värt prisskillnaden på 256Mb kontra 128Mb?

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...