Nytt hoppfullt team bildat

yamma

Ten Kate Power
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Honda Ten Kate
Idén till team Hareke föddes när Johnny & Freddy satt och svingade groggar en mörk afton i januari. Efter tillräckligt många groggar kan världen tyckas nästan onödigt lätt att erövra, eller så borde man i alla fall bli världsmästare i nå´t, eller varför inte sopa mattan med dom där endurance-tomtarna. Dom verkar ju ha rätt skoj, åka land och rike kring och köra motorcykel på enkelriktade banor. Dessutom finns det ju inte ett enda team i den där svängen som ens kan stava till talang! Så fick det bli, och eftersom både Freddy och Johnny är riktigt garvade (och talangfulla) vikingar från Roslagen så borde teamet döpas efter den för alla så välbekante vikingen Hareke från samma trakt.

Dagen efter sätter alvaret igång, Skriva önskelista, göra budget, planera träning och skaffa sponsorer. Nu visar det sej vara svårare än väntat att hitta sponsorer som är villiga att satsa en mindre förmögenhet. Men det får ordna sej ändå. Johnny ringer sin kompis Tobbe som lovar bjuda på träningsläger i Gnesta, där ska vi träna på skinnställs-byte, en mycket viktig detalj där det finns mycket tid att vinna i samband med förarbyten. Freddy ringer sin Mamma som ger tips om två möjliga sponsorer (antagligen dom enda två som fanns kvar):

From’s Bygg
Fattig byggentreprenör, som om han hade haft nåt jobb kunde åta sig att bygga dina drömmars hus. Skulle kunna bygga från grunden till inkaklingen av ditt relax-rum om det bara hade funnits nåt jobb. Som tur är jobbar frugan inom landstinget sen finns det ju barn, bostads, studie, sjuk, omskolnings och socialbidrag att sponsra med!
Men man e ju Viking (Hareke, typ) så de e ju bara att rycka handväskan av nån pensionär, skruva av hjulen på nån hoj på Sveavägen, slanga lite soppa ur nån bil så klarar man sommarn.

ETM Kylteknik/Eureftec
Gammal Finne kom över istäckt hafv med iden att när det är kallt måste man värmas och när det är varmt måste man kyla. Och att hafvet är en utmärkt källa för detta.
Tråkigt bara att ingen annan har förstått detta. Så här sitter man nu å brygger mjöd och kokar brännvin som folk blir blinda av.
Vi har inte ännu gett förarna av det så vi hoppas dom kommer runt ett par varv på sin gamla hoj som vi tejpat ihop av delar från Malsta Bilskrot.



Förare Johnny Westerlund
Den enda kvarboende icke moderat från Vaxholm
32 år gammal har 2st barn och är gift med sin fru.
Arbetar på Nissan Bil.
Håller på med Mental träning.
Tycker ”antikrundan” på TV är bra.
Gillar mysiga hemmakvällar, skogspromenader och
spaghetti med köttfärssås.
Har kört väldigt mycke trimmad moped och
tror att en topp-fem placering för Team Hareke är fullt rimlig.

Förare Freddy Pappunen
22 år gammal.
Bor i Norrtälje.
Flickvän som är hojgalen.
startat företag nyligen säljer motorcykel tillbehör (försöker).
Tycker inte om träning i någon form.
Gillar ”bästa formen” på TV.
Är en mycket skicklig snow.board-åkare och
tror stenhårt på en pall-placering för teamet.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ska bli kul att följa!!

Vad är det för nån "gammal ihoptejpad" hoj ni skulle köra? :va :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul att se fler som hakar på, kör nu inte så fort, tänk på att Pappunen har skör benstomme :tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Macho Woman skrev:
Verkar fullkomligt rimligt. Det är ju inte vilka förare som helst som kör, ni är många, och intresset runt omkring blir ju bara större och större.
Ja men ska vi mediokra B-förare kunna platsa där då, iof brukar bägge dessa herrar syna bollhavet då och då och så länge det finns plats för alla att tävla så är det ok för min del.

Men om ERF växer sig ännu större så får man nog köra A samt B lopp så att alla får plats, för många team är dock ett positivt problem.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Försvinn! Va fan ska ni i ERF och göra? :mad: Kan inte vi få ha vår ankdamm ifred :kocko
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
GSXR1100R skrev:
Ja men ska vi mediokra B-förare kunna platsa där då, iof brukar bägge dessa herrar syna bollhavet då och då och så länge det finns plats för alla att tävla så är det ok för min del.

Men om ERF växer sig ännu större så får man nog köra A samt B lopp så att alla får plats, för många team är dock ett positivt problem.
Ett E-SM och ett ERF(som är vad det heter), tycker jag låter som en bra lösning om intresset fortsätter att öka..

Kul med nytt team, Lycka till :hej
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
När ni kommer ner på träninslägret är det bara att höra av er. ni kanske behöver någon som klockar :p
Hoppas sommaren går som den är planerad
 

yamma

Ten Kate Power
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Honda Ten Kate
Ingen annan vill vara med oss längre, det som fanns kvar var ERF. Jag tar med mig några extra ankor till dammen så kanske du blir nöjd. :kiss
Nr:18 skrev:
Försvinn! Va fan ska ni i ERF och göra? :mad: Kan inte vi få ha vår ankdamm ifred :kocko
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
yamma skrev:
Ingen annan vill vara med oss längre, det som fanns kvar var ERF. Jag tar med mig några extra ankor till dammen så kanske du blir nöjd. :kiss
Då är ni varmt välkommna i bollhavet.

:pannkyss
 

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Ort
täby
Hoj
R6 -08
yamma skrev:
Ingen annan vill vara med oss längre, det som fanns kvar var ERF. Jag tar med mig några extra ankor till dammen så kanske du blir nöjd. :kiss

Tjena lilla hjärtat,måste bli trångt med 2 på samma hoj :fyllisar
 

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Ljunghusen
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Grattis till en tredje plats. :tummenupp

ShowImage.asp


Ps: jag har kastat voodo dockan :) Och nu höll du ju dej i från kattsanden :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top