Nytt körkort? Hittar inte runt stan? Läs här

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag, Benkar och Tom har funderat ett tag nu på att sätta ihop en runda för er som kanske är nya på hoj, har kört hoj mer eller mindre länge men inte kan några bra vägar och för er som inte uppskattar att flåsa fram i dubbla tillåtna hastigheten. Vad vi har tänkt är en tur på kanske 20 mil, på fina hojvägar i ganska lagligt tempo, alltså ingen risk för att bli av med körkortet. Samtidigt kan ni som vill få tips om hur man övar upp tekniken på kurviga vägar, lite spårval och liknande. Dessutom är det ett perfekt tillfälle att träffa likasinnade och hitta folk att köra med till vardags. Så ni som har varit avskräckta från att åka med SHs körningar tidigare pga att hastigheten trissas upp har nu tillfälle att komma ut och åka roliga vägar med mycket sällskap.
Finns det intresse för en sådan här körning? Ni kan väl skriva vad ni tycker och vad ni har får synpunkter.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Låter som en mycket bra ide,hade hängt på jag med om jag var 08:a


OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag, Benkar och Tom har funderat ett tag nu på att sätta ihop en runda för er som kanske är nya på hoj, har kört hoj mer eller mindre länge men inte kan några bra vägar och för er som inte uppskattar att flåsa fram i dubbla tillåtna hastigheten. Vad vi har tänkt är en tur på kanske 20 mil, på fina hojvägar i ganska lagligt tempo, alltså ingen risk för att bli av med körkortet. Samtidigt kan ni som vill få tips om hur man övar upp tekniken på kurviga vägar, lite spårval och liknande. Dessutom är det ett perfekt tillfälle att träffa likasinnade och hitta folk att köra med till vardags. Så ni som har varit avskräckta från att åka med SHs körningar tidigare pga att hastigheten trissas upp har nu tillfälle att komma ut och åka roliga vägar med mycket sällskap.
Finns det intresse för en sådan här körning? Ni kan väl skriva vad ni tycker och vad ni har får synpunkter.
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
Hej!
Det låter mycket bra de där :tummenupp , jag tog själv körkortet 2 september förra året och har endast soloåkt än så länge.

/Petter.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ja då är man i toppskick för att köra 20 till sen...hehe
Körde en jobbig tur ifjol skjutsade min bror till uppsala på min fzr1000 han skulle köpa hoj på lelles,sen köpte jag ett nytt ställ där som var trångt så in åt h-vete och körde i det hem,den 60mils turen var lite små jobbig.



OLJEKYLD GSXR skrev:
Kom ner då, det är ju knappt 40 mil :tummenupp
 

sandstream

Guest
Låter mycket trevligt! Kan man dessutom få lite tips för att bli bättre så det ju kanon!

Tog själv en tur igår från Kungsängen mot Vallentuna och sedan tillbaka via Täby kyrkby. Var tvungen att ta den där vägen som leder fram till DrivingRange 2 gånger! :banana

Återkom med tid och plats när fler ha svarat.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag, Benkar och Tom har funderat ett tag nu på att sätta ihop en runda för er som kanske är nya på hoj, har kört hoj mer eller mindre länge men inte kan några bra vägar och för er som inte uppskattar att flåsa fram i dubbla tillåtna hastigheten.
Bra jobbat grabbar, vi kanske ska göra något liknande här nere oxå, dela ut Benkars körtips innan resan börjar så att alla är med i matchen.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Om intresse finns så kan jag åta mig att leda en liknande tur här i Gbg.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
GSXR1100R skrev:
Bra jobbat grabbar, vi kanske ska göra något liknande här nere oxå, dela ut Benkars körtips innan resan börjar så att alla är med i matchen.

Jag är väldigt sugen i så fall. Har inte velat köra med er eftersom jag vet att min hoj inte riktigt räcker till :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
cRoC skrev:
Jag är väldigt sugen i så fall. Har inte velat köra med er eftersom jag vet att min hoj inte riktigt räcker till :)
Din hoj räcker nog till med tanke på att Metallis hakar på oss med sin moppe, men körvana är vad som behövs.
 

Bifogat

  • _0001_0001.jpg
    _0001_0001.jpg
    6.2 KB · Visningar: 76

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
På gång
GSXR1100R skrev:
Din hoj räcker nog till med tanke på att Metallis hakar på oss med sin moppe, men körvana är vad som behövs.


Jag hänger också på om jag får tag i någon hoj inom en snar framtid
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Det är ju det här jag väntat på hela tiden!!!!!

Och garantin för crusing tempo??

/Lännström the Lantis..
 

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Ort
täby
Hoj
R6 -08
:tummenupp
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag, Benkar och Tom har funderat ett tag nu på att sätta ihop en runda för er som kanske är nya på hoj, har kört hoj mer eller mindre länge men inte kan några bra vägar och för er som inte uppskattar att flåsa fram i dubbla tillåtna hastigheten. Vad vi har tänkt är en tur på kanske 20 mil, på fina hojvägar i ganska lagligt tempo, alltså ingen risk för att bli av med körkortet. Samtidigt kan ni som vill få tips om hur man övar upp tekniken på kurviga vägar, lite spårval och liknande. Dessutom är det ett perfekt tillfälle att träffa likasinnade och hitta folk att köra med till vardags. Så ni som har varit avskräckta från att åka med SHs körningar tidigare pga att hastigheten trissas upp har nu tillfälle att komma ut och åka roliga vägar med mycket sällskap.
Finns det intresse för en sådan här körning? Ni kan väl skriva vad ni tycker och vad ni har får synpunkter.

Jag hänger på ,tokgasa skall man göra på bana.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top