Nytt körkort.Lycklig. (skryt!)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Fick ett litet brev från vägverket i posten idag. Öppnade lite fundersammt kuvärtet och blev glatt överaskad när jag läste dess innehåll.

Från och med nu så är jag lycklig innehavare av körkort med behörigheterna A, B, och C. Det tog nästan en och en halv vecka snabbare än beräknat att få det utskrivet så nu får jag köra stora bilar också. :)

Ser ni en Vit Mercedes Atego med Böjabagaren i stora bokstäver på sidan inne i Gbg centrum i sommar så är det jag.

Nu var det bara E kvar så är körkortet komplett.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
DumDum skrev:
Fick ett litet brev från vägverket i posten idag. Öppnade lite fundersammt kuvärtet och blev glatt överaskad när jag läste dess innehåll.

Från och med nu så är jag lycklig innehavare av körkort med behörigheterna A, B, och C. Det tog nästan en och en halv vecka snabbare än beräknat att få det utskrivet så nu får jag köra stora bilar också. :)

Ser ni en Vit Mercedes Atego med Böjabagaren i stora bokstäver på sidan inne i Gbg centrum i sommar så är det jag.

Det är inte klart förrens det står A BE CE DE

sådeså :p
Så står det snart på mitt :hej

750RR

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
DumDum skrev:

Jobbar du åt böjabagaren??? Den jävlen gödde oss med bröd i lumpen... Samma jävla limpa i 10 månader.... :zpy

Ja ja, grattis för fan!

Du har PM!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Re: Re: Re: Nytt körkort.Lycklig. (skryt!)

Tinatjejen skrev:
Ungefär min inställning åxå.

Men grattis iaf! :tummenupp

Tack tack.

Jag är faktiskt inte intresserad av D, vill inte ha det ansvar som det för med sig. Det är nervöst nog om man hamnar i en tankbil med bensin. :fakta

All heder åt bussförarna dock för dom har ett ansvarsfullt jobb som dessutom skall utföras under tidspress.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
Jobbar du åt böjabagaren??? Den jävlen gödde oss med bröd i lumpen... Samma jävla limpa i 10 månader.... :zpy

Ja ja, grattis för fan!

Du har PM!

Nix, inte Böjabagaren. Jag ska köra för Dahls som har köpt Böjabagarens bilar men dom är helt enkelt för snåla för att strajpa om dom. Lustigt att en bil som tillhör ett företag gör reklam för en konkurent :confused:

Men det är Dahls i ett nötskal. :fakta

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
DumDum skrev:
Nix, inte Böjabagaren. Jag ska köra för Dahls som har köpt Böjabagarens bilar men dom är helt enkelt för snåla för att strajpa om dom. Lustigt att en bil som tillhör ett företag gör reklam för en konkurent :confused:

Men det är Dahls i ett nötskal. :fakta

Jävla skumt ja....

Hmm, ja ja reklam/pengar å sånt i dagens samhälle blir man inte klok på....

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Re: Re: Nytt körkort.Lycklig. (skryt!)

maverick_750rr skrev:
Det är inte klart förrens det står A BE CE DE

sådeså :p
Så står det snart på mitt :hej

750RR

Hmm..
Fick höra att om man har DE så måste man köra typ rätt mycket, annars får man bara åka 5mil runtomkring där man är folkboförd. :confused: -just därför har jag inte tagit de sista bokstäverna.

Nån som vet? :confused:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Re: Re: Re: Nytt körkort.Lycklig. (skryt!)

Iceman1975 skrev:
Hmm..
Fick höra att om man har DE så måste man köra typ rätt mycket, annars får man bara åka 5mil runtomkring där man är folkboförd. :confused: -just därför har jag inte tagit de sista bokstäverna.

Nån som vet? :confused:

Ett bra ställe att titta på är denna folder: http://www.vv.se/yrkestraf/regler/Kompetensbevis.pdf

I korthet är det så att man antingen måste inneha ett kompetensbevis , vilket man får genom ett skriftligt prov hos VV (behandlar i huvudsak vilotider, nödvändiga papper vid genomfärd i europa, etc.) alternativt så skall man ha dokumenterad körvana (genom arbetsgivarintyg) för att få köra längre sträckor.

Kan ju tala om att mitt körkort är nästan komplett, har A BE C* DE :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...