Nytt Kopplingshandtag + strypning...

Caroline

Caroline
Gick med
27 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GS 500 E
Hej!

Jag har precis köpt min första hoj! :) En Suzuki GS 500 E. Men nu är det så att kopplingshandtaget råkade gå av, är det någon som vet vart man kan beställa/köpa ett nytt sådant?

Jag måste även strypa ner min hoj till 25 kW. Är det svårt att montera strypsatsen själv? Läste på MC-kompaniet att man utöver att registreringsbesiktiga hojen behöver ett monteringsintyg, är det någon som vet hur/var man kan få ett sådant och vad det kostar? :va
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Caroline skrev:
Hej!

Jag har precis köpt min första hoj! :) En Suzuki GS 500 E. Men nu är det så att kopplingshandtaget råkade gå av, är det någon som vet vart man kan beställa/köpa ett nytt sådant?

Jag måste även strypa ner min hoj till 25 kW. Är det svårt att montera strypsatsen själv? Läste på MC-kompaniet att man utöver att registreringsbesiktiga hojen behöver ett monteringsintyg, är det någon som vet hur/var man kan få ett sådant och vad det kostar? :va

Kopplingshandtag finns på närmaste Suzuki återförsäljare eller MC-affär om du kan tänka dig att köpa lite billigare piratmärke.

Strypsatsen är brickor som monteras i förgasarna,så du behöver lyfta upp tanken och lossa förgasarna(har för mig att brickorna skall ligga under) dvs inget jättesvårt.

Sök på strypning så får du alla svar:)


Edit:Grattis till hojen :banana
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Närmsta suzukihandlare från Nacka är AVA http://www.avamc.se i Sätra eller DinMc http://www.dinmc.se i Rotebro. De skall ha sk pirathandtag till en GS500E. Om du behöver ha den strypt snacka med Lelle på DinMc så fixar han det med intyg och allt. Avas mekar har jag inte pejl på.
Jag kan rekommendera att du byter framfjädrar till progressiva om det inte är gjort då det är den svagaste punkten på 500:an. Orginalfjädrarna har en distans i gaffelbenen som är ca 20-25cm medans utbytes har en distans på ca 5cm.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Så här kan det se ut på en ER5a
Två insektsskruvar och ett intyg. Vips så har man 25kw

imgp4350_medium.jpg
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top