" Nytt namn för trafiksäkerhet? "

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Långa farbron skrev:
För som inte visste så höll allting ovanför 250cc på att bli förbjudet här i sverigen en gång i tiden (runt 1970 har jag för mig)hade dom lyckats då så hade vi inte suttit här och pratat hoj.

Lite fakta vad folk har gjort för oss innan och det finns mer att hämta på deras hemsida.

SMC Historia

SMCs relativt korta historia visar ganska tydligt att gruppen motorcyklister alltid varit utsatt för attacker och underliga förslag från regeringar och myndigheter. Man undrar hur motorcyklism sett ut idag om ingen organisation avvisat de ständigt återkommande attackerna - läs vår historia - och begrunda!

1970 SMC lyckas få en ändring av gränsen för lätt mc - från 75 kg till den nuvarande gränsen, 125 cc.

1973 SMC stoppade ett förslag att mc skulle få köras i högst 70 km/tim

1974 SMC stoppade den s.k. "No Fault"-principen i den då kommande trafikskadelagen och förhindrade därmed en chock-höjning av mc-premierna värre än de vi någonsin upplevt senare.

1976 En utredning - den s.k. "Rapport 13" - ville förbjuda alla mc med motorer över 250 cc och begränsa lätta mc till 50 cc. Förslaget stoppades av SMC.

1979 Samarbetet med försäkringsbolaget Holmia inleddes. Detta samarbete har senare givit oss bl.a. årsförsäkringen, offroadförsäkringen, chopperförsäkringen och en medlemsrabatt.

1980 Detta år stoppade SMC ännu ett förslag om begränsning av lätta mc till 50 cc och 6,8 hk. Samma år började mc-försäljningen skjuta fart och antalet mc i trafik ökade kraftigt.

1982 Ett lagförslag om en speciell åldersgräns på 20 år för mc över 600cc stoppades av SMC. Detta år såldes ca. 24.000 nya mc.

1986 Trots protester från SMC och andra sakkunniga infördes det "tunga" körkortet för mc.

Jag är imponerad. SMC måste vara sveriges genom tiderna mäktigaste lobbyorganisation. Märkligt bara att man inte kunde "stoppa" det nya körkortet 1986 efter att ha visat otaliga exempel på sin enorma makt. Har SMC ett hemligt veto i riksdagen som jag inte visste om? Eller var det utomparlamentariska åtgärder med hartsfiol på Torbjörn Fälldins gård som omkullkastade 250cc-förslaget? Dom/ni har säkert bidragit till mycket men det blir lite löjligt när man går ut och slår sig för bröstet och ensam tar åt sig äran att ha stoppat alla förslag. Har man minsta förmåga att tänka kritiskt så förstår man att det även funnits andra faktorer med i bilden. Historierevision har sällan någon tjänat på och inte heller denna gången.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Magnus-Sthlm skrev:
Jag är imponerad. SMC måste vara sveriges genom tiderna mäktigaste lobbyorganisation. Märkligt bara att man inte kunde "stoppa" det nya körkortet 1986 efter att ha visat otaliga exempel på sin enorma makt. Har SMC ett hemligt veto i riksdagen som jag inte visste om? Eller var det utomparlamentariska åtgärder med hartsfiol på Torbjörn Fälldins gård som omkullkastade 250cc-förslaget? Dom/ni har säkert bidragit till mycket men det blir lite löjligt när man går ut och slår sig för bröstet och ensam tar åt sig äran att ha stoppat alla förslag. Har man minsta förmåga att tänka kritiskt så förstår man att det även funnits andra faktorer med i bilden. Historierevision har sällan någon tjänat på och inte heller denna gången.

En upplyst man som dig borde väl kunna komma med något mer konstruktivt och framåtskridande än detta ?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Långa farbron skrev:
En upplyst man som dig borde väl kunna komma med något mer konstruktivt och framåtskridande än detta ?

Det var inte riktat mot dig, citerade bara din text. Tycker bara att det är intressant/märkligt att en officiell??? MC-organisation går ut med sådana kraftiga påståenden. Man har säkert varit med och påverkat men att man ensamt har stoppat varenda förslag på agendan som legat motorcykelkollektivet till last är helt osannoligt. Sen kommer folk säkert ifrågasätta hur jag i min tur kan ifrågasätta SMC för dom är ju ändå på "vår" sida men jag kan tyvärr inte hitta en endaste anledning till att fara med direkta osanningar. Jag kan inte svara för hur Vägverket, trafikutskottet och infrastrukturminister Messing ser på SMC men det finns en risk att dom gör sig själv lite löjliga och inte tas på det allvar som skulle behövas om man utmålar sig som en organisation med totalt inflytande. Jag kan bara tänka mig att övriga intresseorganisationer inte är lika ivriga att bjuda med till samtal och ta in åsikter från SMC för att gå i gemensam trupp mot vissa förslag när det i slutändan ändå basuneras ut att SMC minsann enahanda har stoppat ännu ett förslag.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Magnus-Sthlm skrev:
Det var inte riktat mot dig, citerade bara din text. Tycker bara att det är intressant/märkligt att en officiell??? MC-organisation går ut med sådana kraftiga påståenden. Man har säkert varit med och påverkat men att man ensamt har stoppat varenda förslag på agendan som legat motorcykelkollektivet till last är helt osannoligt. Sen kommer folk säkert ifrågasätta hur jag i min tur kan ifrågasätta SMC för dom är ju ändå på "vår" sida men jag kan tyvärr inte hitta en endaste anledning till att fara med direkta osanningar. Jag kan inte svara för hur Vägverket, trafikutskottet och infrastrukturminister Messing ser på SMC men det finns en risk att dom gör sig själv lite löjliga och inte tas på det allvar som skulle behövas om man utmålar sig som en organisation med totalt inflytande.

Ensam kan betyda flera saker iofs.

Men "den/det enda" kanske är ett bättre ordval ?

Men visst kan det uppfattas och verka som du säger,absolut.

Sen tror inte jag heller att det bara var SMC som fick det att hända,men gissningsvis så var dom bland dom enda som förde talan för sveriges motorcyklister.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Långa farbron skrev:
SMC Historia

SMCs relativt korta historia visar ganska tydligt att gruppen motorcyklister alltid varit utsatt för attacker och underliga förslag från regeringar och myndigheter. Man undrar hur motorcyklism sett ut idag om ingen organisation avvisat de ständigt återkommande attackerna - läs vår historia - och begrunda!

1963 SMC bildas av ett gäng entusiaster från hela landet. Från början var avsikten främst att förmedla information om träffar och andra arrangemang mellan klubbarna.

1970 SMC lyckas få en ändring av gränsen för lätt mc - från 75 kg till den nuvarande gränsen, 125 cc.

1973 SMC stoppade ett förslag att mc skulle få köras i högst 70 km/tim

1974 SMC stoppade den s.k. "No Fault"-principen i den då kommande trafikskadelagen och förhindrade därmed en chock-höjning av mc-premierna värre än de vi någonsin upplevt senare.

1975 Hjälmlagen kom efter det att SMCs propaganda redan fått över 90% av motorcyklisterna att frivilligt bära hjälm.

1976 En utredning - den s.k. "Rapport 13" - ville förbjuda alla mc med motorer över 250 cc och begränsa lätta mc till 50 cc. Förslaget stoppades av SMC.

1978 SMC blev detta år godkänd som bidragsberättigad ungdomsorganisation.

1979 Samarbetet med försäkringsbolaget Holmia inleddes. Detta samarbete har senare givit oss bl.a. årsförsäkringen, offroadförsäkringen, chopperförsäkringen och en medlemsrabatt.

1980 Detta år stoppade SMC ännu ett förslag om begränsning av lätta mc till 50 cc och 6,8 hk. Samma år började mc-försäljningen skjuta fart och antalet mc i trafik ökade kraftigt.

1982 Ett lagförslag om en speciell åldersgräns på 20 år för mc över 600cc stoppades av SMC. Detta år såldes ca. 24.000 nya mc.

1983 Efftekterna av den snabbt ökande mc-försäljningen börjar märkas tydligt i forma av fler mc-olyckor. SMC intensifierar därför trafiksäkerhetsarbetet.

1984 "Guldhjälmen", en ny fortbildningsaktivitet för motorcyklister hade en succéartad premiär detta år.

1985 Ett nytt, rejält förbättrat, körkortsprov för mc infördes.

1986 Trots protester från SMC och andra sakkunniga infördes det "tunga" körkortet för mc.

1989 Efter många år blev det klart med nya, rättvisare, försäkringsklasser för mc.

1990 Nya, modernare, stadgar och delvis nya arbetsformer för SMCs arbete infördes

1992 SMC bygger upp ett europeiskt samarbete för att möta EU-byråkraternas hot mot motorcyklism. SMCs medlemsantal ökar kraftigt under den här perioden.

1994 EU-arbetet kulminerar med en stor manifestation i Stockholm inför folkomröstningen. SMCs medlemsantal når nya rekordnoteringar.


Verkar som om SMC var lite tuffare på 70-talet.
Det bästa dom gjort efter -82 är nog kartan man får med sitt medlemskap och rabatten på försäkring...
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Magnus-Sthlm skrev:
Det var inte riktat mot dig, citerade bara din text. Tycker bara att det är intressant/märkligt att en officiell??? MC-organisation går ut med sådana kraftiga påståenden. Man har säkert varit med och påverkat men att man ensamt har stoppat varenda förslag på agendan som legat motorcykelkollektivet till last är helt osannoligt. Sen kommer folk säkert ifrågasätta hur jag i min tur kan ifrågasätta SMC för dom är ju ändå på "vår" sida men jag kan tyvärr inte hitta en endaste anledning till att fara med direkta osanningar. Jag kan inte svara för hur Vägverket, trafikutskottet och infrastrukturminister Messing ser på SMC men det finns en risk att dom gör sig själv lite löjliga och inte tas på det allvar som skulle behövas om man utmålar sig som en organisation med totalt inflytande. Jag kan bara tänka mig att övriga intresseorganisationer inte är lika ivriga att bjuda med till samtal och ta in åsikter från SMC för att gå i gemensam trupp mot vissa förslag när det i slutändan ändå basuneras ut att SMC minsann enahanda har stoppat ännu ett förslag.

:va
Det kan ju oxå vara så att SMC tidigare hade medlemmar med mindre kritik till smc som organisation men med mer konstruktiva förslag för att försvara sig mot myndigheternas förbudsivran? Säger inte att det är så men omöjligt är det inte. Tänker man efter på ett positivt sätt så kan man se SMC som en organisation med representanter som faktiskt företräder oss som gillar att köra hoj i olika former. Det fina med kråksången i det scenariot är ju att SMC blir den organisationen som vi gör den till. Mao - om vi tänker till och kommer med bra förslag på lösningar av olika problem så kan representanterna föra det vidare.

Tänker man inte efter alls, så får det väl bli som det blir. Who gives a fuck?? Det är ju upp till oss. Jag jobbar inte aktivt för SMC, är dock medlem. Jag blir bara så jävla trött på alla som bara gnäller o skäller. Har sagt det förut o säger det igen. Vi ska vara jäkligt glada att det finns personer som Carolina (känner henne inte heller) som utan pröjs försöker försvara sitt o mångas intresse - trots en massa gnälliga surgubbar! :huvet

Respekt Carolina!

Förresten, Carolina...jag har ingen idé om namn än...men jag har en annan idé om att minska olyckorna. Som jag sugit på ett tag nu.
Jag pm:ar dig! //Robban
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Trafiksäkerhet..

Jag tycker det är toppen att alla ni som jobbar med det här orkar engagera er i den här frågan..Tack för det.

Det jag tycker dock är att det ojas väldigt mycket över sporthojsgruppen och hur olyckorna har ökat.

Men VV Polisen medflera läser och konstruerar statestik som Fan själv läser bibeln..........

Om statestik ska ge en rättvis bild kan man inte bara plocka fram två år och sen skriva att det har ökat si och så.
sen skall propagandamaskinen rullas igång och ojas.

Det var fler dödsolyckor förr bland hojåkarna än idag trotts att dom var en bråkdel av dagens antal..

Det stirras blint på antalet döda och javisst är det tragiskt.
Men om vi slår ut det på ALLA körda mil som vi åker varje år så är det en försvinande liten del.

Alla olyckor är onödiga men vi ska komma ihåg att i dom flesta fall så är det mäniskor som missbedömmer situationen.vilket leder till en fatal händelse.

Riksdagens focuserande av nollvission är lika bedrövlig som dess alkoholpolitik.. det är några få individer som INTE kan sköta sig så därför så ska ALLA straffas....
Regeringen vill lägga en kolektiv skuld på allt vi gör....Trotts att vi alla är individer....
Vi har en nominell hastighetsbegränsning här i Sverige....
det betyder att om vi vi bygger en väg till det bättre så att vi kan öka hastigheten..så MÅSTE det sänkas på någon annan väg bara för att inte öka den totala medelhastigheten i Sverige.
Snacka om skott i foten...
Inte undra på att folk blir förbannade.......
Vi ska kolektivt dela bördan för några stycken alkolister några trafikmarodörer
Samt alla vi män som ska dela kolektivt på skulden att några misshandlar sina kvinnor......
Jag tycker inte om något av det där men ändå så ska alla ha skuld..........

Vi kan inte bara dämpa hastigheten för att få ner olyckor vi måste få säkrare vägar för ALLA trafikanter...
Då får vi ner dödsantalet i trafiken.. som trotts allt är liten med ett perspektiv på tjugofem år.

För att bli gammal och erfaren måste man ha varit ung och vild.........

Skulle antagligen kunna sitta här hela natten och skriva om alla dumheter som alla jäkla byråkrater vill att vi ska och inte ska göra...

Kör efter bästa förmåga
MVH
Roffe :tummenupp
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
VRM Roffe skrev:
Jag tycker det är toppen att alla ni som jobbar med det här orkar engagera er i den här frågan..Tack för det.

Det jag tycker dock är att det ojas väldigt mycket över sporthojsgruppen och hur olyckorna har ökat.

Men VV Polisen medflera läser och konstruerar statestik som Fan själv läser bibeln..........
........
Kör efter bästa förmåga
MVH
Roffe :tummenupp

Håller med dig, Roffe!

Den statistik jag fått höra om t ex dödolyckor/sporthojar innehåller ofta lånade/stulna hojar, rattonykterhet/narkotika-påverkade förare... :va

Självfallet är det viktigt att hitta förebyggande åtgärder för att slippa all tragik som olyckorna medför men...FAN...man måste ju rensa bort de olyckor som inte är representativa för vanlig hojkörning för att statistiken ska bli intressant!! Det kan aldrig bli mitt ansvar att en hojtjuv kör ihjäl sig på min hoj! Tar gärna skit för MITT uppträdande i trafiken men inte för andras.

//Robban
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Zlide skrev:

Det kan ju oxå vara så att SMC tidigare hade medlemmar med mindre kritik till smc som organisation men med mer konstruktiva förslag för att försvara sig mot myndigheternas förbudsivran?

Och om man vänder på kronan en gång till så kan det ju vara så att om medlemmarna i allt större mån framför kritik så finns det en bakomliggande orsak. SMC ska företräda sina medlemmar och om styrelsen kommer med förslag eller driver frågor som dessa inte kan ställa upp på så är det deras förbannade skyldighet att framföra kritik. Det är varken rätt eller för den delen sunt med en massa medlemmar som bara agerar nickedockor. Om det inte tillåts kritik och diskussion kan man lika gärna lägga ner.

Zlide skrev:
Tänker man inte efter alls, så får det väl bli som det blir. Who gives a fuck?? Det är ju upp till oss. Jag jobbar inte aktivt för SMC, är dock medlem. Jag blir bara så jävla trött på alla som bara gnäller o skäller. Har sagt det förut o säger det igen. Vi ska vara jäkligt glada att det finns personer som Carolina (känner henne inte heller) som utan pröjs försöker försvara sitt o mångas intresse - trots en massa gnälliga surgubbar! :huvet

Ja det är ju också ett sätt att se på saker och ting. Konstruktiv kritik, är det något som låter bekant? Ska man verkligen behöva vara tacksam om man har åsikter om hur lobbyarbetet för motorcyklister bedrivs? Är det så lågt i tak att man inte kan framföra en kritisk åsikt utan att få en sån harang kastat i ansiktet. Sätter du argumenterar på är effektivt att få folk att hålla käften. Att riskera att bli kallad surgubbe och gnällig tystar många som egentligen vill ta till orda och framföra sin åsikt.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Magnus-Sthlm skrev:
Och om man vänder på kronan en gång till så kan det ju vara så att om medlemmarna i allt större mån framför kritik så finns det en bakomliggande orsak. SMC ska företräda sina medlemmar och om styrelsen kommer med förslag eller driver frågor som dessa inte kan ställa upp på så är det deras förbannade skyldighet att framföra kritik. Det är varken rätt eller för den delen sunt med en massa medlemmar som bara agerar nickedockor. Om det inte tillåts kritik och diskussion kan man lika gärna lägga ner.



Ja det är ju också ett sätt att se på saker och ting. Konstruktiv kritik, är det något som låter bekant? Ska man verkligen behöva vara tacksam om man har åsikter om hur lobbyarbetet för motorcyklister bedrivs? Är det så lågt i tak att man inte kan framföra en kritisk åsikt utan att få en sån harang kastat i ansiktet. Sätter du argumenterar på är effektivt att få folk att hålla käften. Att riskera att bli kallad surgubbe och gnällig tystar många som egentligen vill ta till orda och framföra sin åsikt.


Vill poängtera att jag faktiskt inte tycker att du har fel i det du skriver.
Visst finns det oftast bakomliggande orsaker till kritik. Väsentliga eller inte är upp till varje individ. Konstruktiv kritik och högt i tak är viktigt för att leda utvecklingen framåt i alla sammanhang, inget fel i det heller.

Mitt sätt att argumentera kanske inte är det effektivaste i landet men min absoluta ambition är inte att tysta folk med mina åsikter utan att visa att det faktiskt finns någon som ser att det finns en utvecklingspotential i ett arbete som t ex Carolina Riedel bedriver.

Det var inte menat att klanka ned på dig från början. Har följt vissa trådar om trafiksäkerhet, och tanken har slagit mig att det finns väldigt mycket misstro mot folk som vill uträtta något positiv och därmed stänger de chansen att vara med att påverka själva.

När Carolina tidigare gått ut med en inbjudan till diskussion om trafiksäkerhet har många ifrågasatt, på ett i mina ögon negativt sätt - varför hon gör det, och "vad vill du förbjuda nu..." osv. Istället för att se det som en möjlighet att få komma med idéer för att försvara sitt eget stora intresse. Förstår du vad jag menar eller är jag luddig..? :)

Jag menar inte att DIN kritik är fel. Känns bara som att det är jäkligt lätt i största allmänhet att kritisera andras arbete utan att lyfta ett handtag själv. De som känner mig vet att jag kräver högt i tak för att trivas och hellre kritiserar än tiger när det är ngt jag inte gillar. Nickedockor finns det alldeles för många av ändå.

Dåligt exempel som avviker lite från ämnet:
På ett tidigare jobb skulle vi ha julfest. Ok, för det krävs det en insats av någon/några. Det råkade bli undertecknad samt några andra. Vi planerade och fixade efter bästa förmåga. Det är svårt för att inte säga omöjligt att tillmötesgå allas behov ibland, men det kändes som att vi fick till det så att majoriteten var nöjda. Fick bli en sjuttiotalfest. Givetvis kom det kritik från vissa om att det var en tråkig fest osv. Gissa från vilka? Jo de som av sina randiga inte hade lust att bjuda på sig själva. De som kom i vanliga kostymen. De som ALDRIG skulle offra sig att arrangera något själva. Men gnälla går ju...

Det är just det här synsättet som gör mig irriterad.
Påstår inte att du sällar dig till dem, men det är lika lätt att hitta nickedockor på den kritiska sidan. Det vill jag förebygga! :tummenupp

Peace brother! :pannkyss

//Robban
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kortar ditt inlägg men tar med den trevliga avslutningen och plockar fram fredspipan.

Zlide skrev:


Peace brother! :pannkyss

//Robban

Eldsjälar behövs alltid. Håller med dig om att det är hederssamt att försöka påverka och få igenom förändringar. När Carolina Riedel och övriga representanter för mc-åkarna, (Galne Dansken misstänker jag är en av dom), väljer att gå ut med information och faktiskt be om hjälp! på Sporthoj.com är det som att kasta spiken man nyss fick i foten en meter framför och fortsätta gå, AJ, nu fick jag en spik i foten igen. De måste dom räkna med att få kritik, både saklig och tyvärr i största utsträckning helt omotiverad. Det är bara att läsa igenom slumpvis utvalda trådar för att konstatera att det inte är stadsvetare och kärnfysiker som är majoriteten på detta forum. Inget fel i det, dock kan man inte räkna med att få sakliga svar och konstruktiva idéer när det dessutom är en anonymitetens rökridå som merparten av användarna tryggt gömmer sig bakom. Inte heller det är något fel utan snarare en av dom grundläggande hörnstenarna som ett internetforum bygger på.

Det jag ofta vänder mig mot när det gäller inlägg och förslag om hur man ska miska olyckorna och dödsfallen är att det i slutändan alltid är en bana i Stockholm/valfri ort som är lösningen. Speciellt Galne Dansken visar det tydligt med sitt inlägg.

Galne Dansken skrev:
FRI BANA!
SPORTHOJ PÅ BANA!
BANGRUPPEN!

När allt kommer till allt rör det väldight mycket om att få sporthojerne på bana istället för landsväg -

Jag är ledsen att säga det men jag har inget intresse att åka på bana. Jag vill kunna använda min motorcykel som det fantastiska transportmedel det är. Förena nytta med nöja, ta mig mellan platser på ett fantastiskt roligt sätt. Åka tillsammans med mina boys en solig höstdag i snabbt tempo på vägarna upp mot Norrtälje eller fika på Rosenhill och sen åka på slingerbulten.

Det verkar vara en liten grupp med ett särintresse, (racing), som dikterar villkoren för hur trafiksäkerhetsagendan ska se ut. Den stora majoriteten av motorcyklister kör inte på bana och känner sig nog lika främmande som jag i resonemanget att "bara vi får en bana så slutar vi krocka på vägarna".
 

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Transalp -87
banåkning löser ju helt klart inte alla problem men en del. alla vi "adrenalinjunkies" som gärna vill ha vår "dos" iallafall en till två gånger i månaden hade ju kunnat få den om det fanns lite mer banor lite överallt i sverige, med dropin och inte allt för höga priser...många hade nöjt sig med det och hade inte behövt köra slalom i 250 km/h på motorvägen för att få sitt behov stillat. ...men det var ju egentligen inte det som tråden handlade om utan ett namn på "våran" intressegrupp ifråga.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Galne Dansken skrev:
FRI BANA!
SPORTHOJ PÅ BANA!
BANGRUPPEN!

När allt kommer till allt rör det väldight mycket om att få sporthojerne på bana istället för landsväg - MC Folket bjydar på lite "kalazz" fredag på HD båten - kom dit och lått oss prata vidare om hur vi gör - och hitta på kreative namförslag..

Caroline - hoppas att du hittar ditt oxå!

Har tänkt på en sak...det var väldigt trevligt att bli bjuden på mat o så, men det var aldrig någon diskussion/information om säkerhet?? :va
Varken du eller Caroline var där, va? Vad hände?

O tävlingen. Vem vann?

//Robban

RedBaron skrev:
Denna kampanjen är regional och drivs av VV Region Stockholm. Swedie jobbar i det nationella projektet MC-OLA: http://www.vv.se/templates/page3____13392.aspx

Tack! :tummenupp
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Zlide skrev:


Har tänkt på en sak...det var väldigt trevligt att bli bjuden på mat o så, men det var aldrig någon diskussion/information om säkerhet?? :va
Varken du eller Caroline var där, va? Vad hände?

O tävlingen. Vem vann?

//Robban



Tack! :tummenupp

GD var i allafall där när priset delades ut. Det gick till en ung tjej, tillika sporthojsinstruktör, som körde en blå 1000 Fazer.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Göran skrev:
GD var i allafall där när priset delades ut. Det gick till en ung tjej, tillika sporthojsinstruktör, som körde en blå 1000 Fazer.

Ok!
Då kan man ju säga att jag var nära att vinna...
..har ju likadan hoj! :hihi
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top