Sniglom
Gudomlig sporthojare
Hej,
Jag köpte ett skinnställ av en lokal återförsäljare. Jackan har dubbla dragkedjor, en inre med mesh och en yttre vanlig.
Den inre dragkedjan var defekt och gick upp på mitten efter någon halvtimme körning varje gång jag använde skinnstället.
Efter 3-4 turer med stället gick jag tillbaka till butiken som i sin tur skickade stället tillbaka till Held för reparation.
Idag (drygt tre månader senare) fick jag reda på att Held skickat tillbaka stället, utan att göra något. De såg inget fel på dragkedjan.
Jag hade hellre lagt ett par hundringar på att Held bytt dragkedjan när de ändå hade sakerna på plats, istället för att vänta månader på att det ska postas fram och tillbaka för inget.
Jag frågar butiken vad vi gör nu, då felet troligen inte löst sig självt. De svarar att om problemet kvarstår ska vi använda en lokal skräddare.
Det känns fel att gå till en lokal skräddare för att reparera ett ställ som varit kass sen köp och är nästan nytt. Jag köpte ett nytt ställ för att jag vill ha just ett nytt ställ i nyskick med "rätt" dragkedjor. Annars hade jag kunnat köpa en rabatterad demoprodukt eller ett knappt använt ställ på blocket.
Så vad gäller garantimässigt?
Jag köpte ett skinnställ av en lokal återförsäljare. Jackan har dubbla dragkedjor, en inre med mesh och en yttre vanlig.
Den inre dragkedjan var defekt och gick upp på mitten efter någon halvtimme körning varje gång jag använde skinnstället.
Efter 3-4 turer med stället gick jag tillbaka till butiken som i sin tur skickade stället tillbaka till Held för reparation.
Idag (drygt tre månader senare) fick jag reda på att Held skickat tillbaka stället, utan att göra något. De såg inget fel på dragkedjan.
Jag hade hellre lagt ett par hundringar på att Held bytt dragkedjan när de ändå hade sakerna på plats, istället för att vänta månader på att det ska postas fram och tillbaka för inget.
Jag frågar butiken vad vi gör nu, då felet troligen inte löst sig självt. De svarar att om problemet kvarstår ska vi använda en lokal skräddare.
Det känns fel att gå till en lokal skräddare för att reparera ett ställ som varit kass sen köp och är nästan nytt. Jag köpte ett nytt ställ för att jag vill ha just ett nytt ställ i nyskick med "rätt" dragkedjor. Annars hade jag kunnat köpa en rabatterad demoprodukt eller ett knappt använt ställ på blocket.
Så vad gäller garantimässigt?
Last edited: