Jo, jag valde ett Daineseställ just för att man har fått höra att dom ska ha bra kvalité, men nu verkar de som att jag har fått ett måndagsex. Lägger gärna till lite mer pengar för att få ännu bättre kvalité på stället.
tja då fick jag också ett måndags ex...
på de mesta av mina Dainese grejer..
Har sedan förra året bytt ställ, skor, handskar och ryggplattans kardborreband är utslitet sedan länge.
Visst jag kör mer än genomsnittet, ganska mycket mer men dock.
Stället gick upp på 3 ställen (sömmarna släppte alla 2 platser i byxorna och 1 i jackan) under den första månaden.
dragkedjorna i armarna gicksönder både dragsko och kedja (den lilla flärpen man håller i gick sönder på båda sidorna och kedjan är splittad på båda sidorna). när även dragkedjan som går över framsidan gick sönder då fick det bli ett nytt ställ.
skorna är totalt utslitna. och var dåligt monterade (skruvar mm till skrapskydden var inte åtdragna, det var de inte på några av skorna vi kollade på efteråt).
handskarna fransade sömmarna upp sig i.
och ryggplattans kardborre slets ut inom ett halvår.
så i mina ögon så är Dainese kvalité bara skitsnack, jag är övertygad om att de ställen som görs till tävlingsåkarna är ordentligt gjorda, men de som säljs till oss vanliga dödliga gatåkare verkar mestadels vara skräp gjorda.
Hur skall man kunna lita på att stället håller att kana på när det inte ens håller för normal användning.