Nytt skinnställ vars sömmar släpper!

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Köpte en jacka o ett par brallor från dainese i höstas, typ ett hop-plock. Jackan kostade 4 o byxorna 3, köpte även boots och ryggskydd från dainese:

3-4 veckor efter köpet släpper sömmen till gylfen, jag försöker byta de till en annan modell vilket var helt omöjligt, affären skickade byxorna till italien där de lagades på två veckor, i slutet på säsongen som tur var.

För ca två månader började dragkedjan i jackan att strula, först gick den inte att dra ända upp men jag kunde köra med den, nästa steg var att den inte gick att stänga alls utan att det blev ett upp-och-nervänt V av det hela... körde till jobbet en dag då jag väl hade fått ihop jackan och plötsligt så smäller det till o hela jackan flyger upp för att kedjan släppt helt o hållet!!!! :mad: :mad:

Ringde butiken ifråga o sa att jag kan inte lita på den här skiten, säljaren menade på att de har aldrig problem med dainese dragkedjor, nähä som med brallorna sa jag, ja men det brukar inte vara nån fara.
OK! hur ska vi göra då? Vi skickar de till italien, det kommer ta 2-3veckor.(no shit)
Sa att ja men då måste jag ha en lånejacka, nej det går inte vi gör aldrig så. Ehm jo jag måste ha en jacka det är värsta hojvädret och jag kör mc till jobbet varje dag, efter mycket tjat fick jag låna en jacka.

Efter 2 veckor ringde jag men jackan hade inte kommit, och nu har det gått 4 veckor utan ett ljud, jag vill ha min skinnpaj nu!!!! :mad:

Dainese = kvalitet??? haha lägga tusentals spänn på ren skit som inte håller :va

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy