NYTT STÄLL, RÄTT STORLEK? Kommentarer? :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
För att säga om det passar så måste du ha i ett ryggskydd och sedan sätta dig på hojen i körställning. Ärmarna har ju redan påpekats som aningen korta, de lär inte bli längre då du sträcker fram armarna mot styret.

Ett skinställ ska sitta tajt, riktigt tajt så att alla skydd sitter på plats vid en eventuell marksyning. Ett nytt skinnställ ska sitta extra tajt eftersom alla skinnställ töjer sig en aning efter en tids användning. Men är det för kort i armar och ben så ä det inte mycket att göra.

Jag hade nog satsat på ett annat ställ som sitter bättre!
Låt inte prislappen avgöra köpet helt & hållet.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
tycker att det ser bra ut ärligt talat. handskar går ju upp en bit på handleden, nog ingen fara. 2-delade är ofta lite slappare i magen pga dragkedjor o annat. I med ryggskyddet så är det kanon.

Kör på!!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Jag måste tyvärr säga att jag inte tycker det passar så bra som ett av annat märke skulle kunna. Lite för korta ärmar och lite för löst på ben och armar, stramar mycke övar bröstkorgen
Jag hade nog retunerat och provat många flera ställ.

korta armar och ben spelar inte så stor roll, handskar och stövlar täcker ju endå.

dock är det väldigt viktigt att skydden sitter på plats om du rycker och sliter i det. det skall inte gå att vrida en arm såpass mycket att du känner armbågen!

det är bara du som kan känna om det sitter bra, men va inte dumsnål när det gäller säkerheten.

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Prova sätt dig på cykeln, det är ju skillnad att sitta ihopkurad och att stå rakt. Själv är jag 185/95kg och kör med arlen ness strl 58 för att det ska sitta skönt när man sitter ned.

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
180cm 73kg, stl 48 A-Star ställ, lite kort i ärmarna och i benen men det gömmer man med handskar + stövlar, fast jag får inte gå upp i vikt, är ganska spännt över bröstet men hellre det än ett slappt ställ :D

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Låter som en kontaktannons :D

låter som att Bettskena har en åsikt om The Stig´s kontaktannons :D

mjaa förvisso, men den åsikten hade jag bara en kort stund, ca 2 minuter. sen glömde jag bort the stigs vältränade kropp :D :D

the stig, den var inte så kul som det kanske låter på papperet. hmm, kan man koppla ihop det med mjäll och kulpåse så tror jag att vi har en vinnare. en roligare vinnare iallafall.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
the stig, den var inte så kul som det kanske låter på papperet. hmm, kan man koppla ihop det med mjäll och kulpåse så tror jag att vi har en vinnare. en roligare vinnare iallafall.

Till följd av mina mjällproblem stoppade jag herr Jansson i eluttaget - tänkte chocka mjällsvamparna - varpå kulpåsen vid kontakt blev till damm. Jag vet inte om jag är gladare för det, men jag har till slut förstått att Vattenfalls 'två hål i väggen' inte hade några som helst sexuella undertoner. Blev också mer att sopa bort från skorna. I stort mitt största misslyckande sedan jag gjorde helikoptern framför en fläkt.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Till följd av mina mjällproblem stoppade jag herr Jansson i eluttaget - tänkte chocka mjällsvamparna - varpå kulpåsen vid kontakt blev till damm. Jag vet inte om jag är gladare för det, men jag har till slut förstått att Vattenfalls 'två hål i väggen' inte hade några som helst sexuella undertoner. Blev också mer att sopa bort från skorna. I stort mitt största misslyckande sedan jag gjorde helikoptern framför en fläkt.

å andra sidan ser jag ditt misslyckande snarare som ett lyckligt experiment för hela mänskligheten - ett steg bakåt för the stig, ett rejält krumsprång för den mjällbeklädda delen av mänskligheten.

och apropå kulpåsen, så vet jag att herr pizzabagarn inte har emot att någon utomstående klämmer på den både en och två gånger. han har så att säga 'rent mjöl i kulpåsen' med tanke på yrket.

Pizzabagarn

Guest
Jag vet inte om jag är gladare för det, men jag har till slut förstått att Vattenfalls 'två hål i väggen' inte hade några som helst sexuella undertoner.

:rofl

Frågan är om du tog den i 1:an eller 2:an eller missade du rent av jorden.

och apropå kulpåsen, så vet jag att herr pizzabagarn inte har emot att någon utomstående klämmer på den både en och två gånger. han har så att säga 'rent mjöl i kulpåsen' med tanke på yrket.

Bara damer och män från forna Jugoslavien som får klämma på kulpåsen :D

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll