Nytt ställ, ingen innerficka

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Vilket roligt folk som svarar i tråden då, är ni osäkra på eran sexuella läggning eller? :rolleyes:

Visst ser det töntigt ut men det är nog fan mer gay att man går runt i kläder gjora av skinn och plast :D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon här som skadat sig på saker de haft i fickorna, som plånböcker, mobiltelefoner, nycklar, kreditkort, mynt etc?

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Är det någon här som skadat sig på saker de haft i fickorna, som plånböcker, mobiltelefoner, nycklar, kreditkort, mynt etc?

Inte på hoj, men jag har åkt omkull med trampcykeln och lyckats få en av nycklarna i nyckelknippan intryckt i ljumsken...Inte skönt....
Det var efter den lilla incidenten jag slutade ha saker i fickorna på stället och istället köpte en töntig magväska :rolleyes:

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Gå in på naturkompaniet och kika. Där finns det väskor, ungefär som sedelbälten, som man kan spänna fast under kläderna för att dölja värdesaker etc när man är på utlandsresa t.ex. Det är så slimmade prylar att de inte syns, vilket minimerar risken för att bli rånad. Rekommenderar dock att inte ha något annat än sedlar och kort i en sådan väska med tanke på skaderisken.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Min första tanke är, vemfan har ett så pass slappt ställ att man kan ha nycklarna på bröstet?
Jag har körkort, bensinkort och telefon innanför ryggskyddets "magdel". Nycklarna får stanna i garaget.
:)

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Min första tanke är, vemfan har ett så pass slappt ställ att man kan ha nycklarna på bröstet?
Jag har körkort, bensinkort och telefon innanför ryggskyddets "magdel". Nycklarna får stanna i garaget.
:)

Tror alla har ett så slappt ställ :). Om man nu inte har en knippa som en vaktmästare :D. Nycklarna har man väl i nyckelhålet på mcn annars...behövs ju bara husnyckel på den knippan och en för skivlåset om man har det med sig. Vill man inte ha skrammel kan man sätta en gummisnodd runt de två andra nycklarna.

Köp en sådan "turistväska" man kan ha innanför kläderna hängandes runt halsen ner på magen.

http://www.bluebox.se/varugrupper.asp?page=1&countrs=1&size=30&method=varu&varu=resa

Last edited:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Grejen är väl just det att man helst inte vill ha några hårda/vassa saker INNANFÖR skinnet. Personligen ser jag helst att allting man kan skada sig på sitter på utsidan, gärna utanför ryggskyddet = Magväska på ryggsidan.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Gå in på naturkompaniet och kika. Där finns det väskor, ungefär som sedelbälten, som man kan spänna fast under kläderna för att dölja värdesaker etc när man är på utlandsresa t.ex. Det är så slimmade prylar att de inte syns, vilket minimerar risken för att bli rånad. Rekommenderar dock att inte ha något annat än sedlar och kort i en sådan väska med tanke på skaderisken.
Tack för tipset. Hittade en liten clip-on förvaring för kort o dylikt. Bara att knäppa på remmen till ryggskyddet :tummenupp http://www.naturkompaniet.se/index.asp?ItemId=58796

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Tjejen säljer en grej för brudarna ! "partyficka" Som dom lägger ner legg, kort, osv i som sedan plasceras i BHn:tuttar eller stöveln! för att slippa handväskan.

Kanske ngt för dig som du kan ha i stöveln eller ngt annat. Finns i rosa vet ja:D

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Tjejen säljer en grej för brudarna ! "partyficka" Som dom lägger ner legg, kort, osv i som sedan plasceras i BHn:tuttar eller stöveln! för att slippa handväskan.

Kanske ngt för dig som du kan ha i stöveln eller ngt annat. Finns i rosa vet ja:D

När jag såg "en grej för brudarna", "partyficka" och en :tuttar , så var jag övertygad om att den skulle förvaras på ett helt annat ställe än i BH:n eller stöveln... :rofl

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
körtkort och pengar e de enda man har med sig när man kör hoj och dem placeras i bhn funkar hur bra som helst!

Och man kan visst sy i fodret trots att de e meshtyg, be din flickvän eller annan med lite skills när det gäller skrädderi så kan hon nog fixa det...

S_von_G

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
har själv ett lindstarnds ställ, firman jag köpte det på skickade upp det till fabriken så sydde de dit en innerficka för korten, GRATIS!

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Lite overkill att skicka iväg stället även om det hade varit gratis. Meshtyget i det här fallet är rent för tunt för att man ska kunna sy i det, tro mig. Det blir en ficka som man fäster med clip lämpligt ställe. Tack för alla tips.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
- Tankväska (finns i alla storlekar)
- Sadelväska (finns ett antal varianter)

Finns ett skäl till varför rena tävlingsställ saknar fickor, synd att förstöra det säkerhetstänket kan jag tycka!

Just my 5 cent´s!
// Niklas

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
körtkort och pengar e de enda man har med sig när man kör hoj och dem placeras i bhn funkar hur bra som helst!

Och man kan visst sy i fodret trots att de e meshtyg, be din flickvän eller annan med lite skills när det gäller skrädderi så kan hon nog fixa det...

Det kan vara bra att ha med sig en mobil om man ligger ett par meter upp i skogen med brutna ben..

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Grejen är väl just det att man helst inte vill ha några hårda/vassa saker INNANFÖR skinnet. Personligen ser jag helst att allting man kan skada sig på sitter på utsidan, gärna utanför ryggskyddet = Magväska på ryggsidan.

Det han frågade efter i tråden var en innerficka för körkort, tankkort etc.
Inte nycklar.

Knäcker du revben på ett tankkort får du fan börja dricka mjölk!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka