Nytt Styre Till DTn?

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Tjabba!
Gick omkull i morse med min stackars DT och nu känns styret ganska snett. Är det bara att köpa ett nytt sådant eller kan man ha pajat styrkronorna eller vad det heter? :gnissla
Men finns det massa olika styren med diametrar och så eller är det bara att köpa första bästa? Någon som vet vad man ska ha till en DT annars?

cRYPTAH

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2009
Hoj
125
Är det orginalstyre på med fågelpinne så är det bara att köpa ett nytt. (första bästa) Annars kan du slänga på ett biltema fatbar för ca 500 kr (fästen och styre finns på biltema) ;)

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Hoj
Husaberg 650
styret ska vara ett 22mm styre alltså det vanligaste,inte fatbar. Angående kronan så har den nog klarat sig.

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
tja! :D

köp ett 22 mm det gjorde jag till min xt :) passade på å köpa ett bredare för original kändes som ett cykel.styre :D

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Hehe verkar nu som att det inte är styret som vikt sig utan gaffelbenen som vridit sig en liten bit. :glömdet Tyckte att det verkade lite mystiskt att det inte riktigt syntes att styret var vridet när man stod still. :va

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Hehe verkar nu som att det inte är styret som vikt sig utan gaffelbenen som vridit sig en liten bit. :glömdet Tyckte att det verkade lite mystiskt att det inte riktigt syntes att styret var vridet när man stod still. :va

Ett tips för att kolla om man råkar ut för detta är att ställa fram och bakhjul i linje på en planka, sen sätter man sig på och ser om styret är snätt. Om de är krökt så ser du att ena sidan hänger med hjulet och den andra är i en annan vinkel. annars är det bara lossa lite och ställa sig framför och dra i styret åt motsatta håll gaffeln vridid sig. :tummenupp

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Hehe nu har jag rättat till det där igen. :tummenupp Känner mig som värsta mekargurun. :D
Tack för hjälpen kompisar!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...