Nytt virus sprids på MSN

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Gör ett litet trådlyft. Får meddelandet konstant av brorsan och väntar bara på att telefonen ska ringa med frågan om hur man blir av med viruset.

Så nu till min fråga, hur fan blir man av med skitet? Försökte fixa det på en annan dator en gång men hittade inget program som lyckades ta bort det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det första man gör med en virus smittad dator är att ta den av nätet så att den inte smittar andra datorer.

Sen laddar man hem (till en annan dator givetvis) en rescueCD, bränner ut den och kör den på den smittade datorn.

Sist jag rensade en burk åt någon hittade jag en fin bootbar Linuxcd som innehöll antivirus för Win.

Så länge den smittade datorn har tillgång till Internet kan viruset uppdatera sig själv allt eftersom antivirusprogrammen hinner i kapp.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Problem med MSN på MAC!!

Jaha men om man kör MAC och blir utkastad från MSN titt som tätt(utan att det handlar om nätstyrka och operativsystem), vad skulle det kunna vara då? Har testat ominstallation och senaste version av MSN. Kan det vara en bugg av det som händer på PC:n?

Jag är nog den ända i hela världen som tycker att mr. Bill Gates Microsofts :arsele är förtjänt lite smisk när jag träffar honom...:hihi

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jaha men om man kör MAC och blir utkastad från MSN titt som tätt(utan att det handlar om nätstyrka och operativsystem), vad skulle det kunna vara då? Har testat ominstallation och senaste version av MSN. Kan det vara en bugg av det som händer på PC:n?

Jag är nog den ända i hela världen som tycker att mr. Bill Gates Microsofts :arsele är förtjänt lite smisk när jag träffar honom...:hihi
Man kör inte msn utan de där andra, med en anka som ikon.. nått på a tror jag..

Edit: Adium! Skitbra program, kör msn och en rad andra IM prog.
http://download.cnet.com/Adium/3000-2150_4-10281562.html?tag=mncol

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst, Mac har sin användargrupp...

Bifogat

• Macuser.gif
    Macuser.gif
    45.4 KB · Visningar: 84

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Hoj
ZF6N
Uppenbart virus

Vissa meddelanden är så uppenbart att det är ett virus.
Och ifall man både trycker på länken och laddar ner en fil, och sedan installerar denna fil, får man skylla sig själv.

Påmminner lite om ett "norskt virus" jag fick:
"Detta är ett norskt virus. Kopiera detta meddelande till alla i din kontaktlista, och formatera sedan din hårddisk".

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka