Nytt visir

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
Klockrent :tummenupp Men det finns säkert redan nån som har patent så de juridiska turerna lär ta några år...
 

revis

Inte fullt så grön längre
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen för tillfället
Annars har jag en enklare idé... Visir med progressiv toning eller vad man ska kalla det, mörkare upptill och klart nertill. Sen behöver man bara vinkla skallen lite framåt eller bakåt för att reglera.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
revis skrev:
Annars har jag en enklare idé... Visir med progressiv toning eller vad man ska kalla det, mörkare upptill och klart nertill. Sen behöver man bara vinkla skallen lite framåt eller bakåt för att reglera.

Finns ju annars redan såna visir som ändrar toning beroende på ljuset ute att köpa.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jaha, så om man börjar antingen toura på dagen så blir man bländad eller om man kör aktivt i skymning så ser man inget alls... är det ungefär så du menar..

rätt kass idé för att vara ärlig!

//jaG

revis skrev:
Annars har jag en enklare idé... Visir med progressiv toning eller vad man ska kalla det, mörkare upptill och klart nertill. Sen behöver man bara vinkla skallen lite framåt eller bakåt för att reglera.
 

revis

Inte fullt så grön längre
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen för tillfället
Emmi skrev:
Finns ju annars redan såna visir som ändrar toning beroende på ljuset ute att köpa.

Problemet med såna visir är tydligen att de inte hinner ändra sig tillräckligt snabbt om man t.ex. kör in i en tunnel.
 

revis

Inte fullt så grön längre
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen för tillfället
Zeb_Macahan skrev:
Jaha, så om man börjar antingen toura på dagen så blir man bländad eller om man kör aktivt i skymning så ser man inget alls... är det ungefär så du menar..

rätt kass idé för att vara ärlig!

//jaG

Själv tyckte jag det funkade ganska fint att vinkla ner skallen lite på den tiden jag körde med en crosshjälm med skärm. Värst är det precis innan solen går ner och man mer eller mindre är tvungen att stirra rakt in i den. Det jag saknar mest är möjligheten att snabbt skymma solen, men det kanske inte är nån höjdaridé som ersätter "vanliga" tonade visir.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top