Jag har fått obalans i framhjulet efter ett däckbyte. Upp till 90-100 går det bra men sen börjar det wobbla.
Har läst många trådar som tagit upp detta ämne och fått fram att det kan bero på exempelvis glapp i styrlager, vikter som trillat av, däck som inte spårar, dåliga hjullager mm. Men eftersom jag inte hade några som helst problem med detta innan jag bytte så kan man väl utesluta lager och gaffelalternativen
Jag hittade även en tråd där det var någon som sa att det satt en märkning på mc-däck och den märkningen skulle sitta vid ventilen för att allt skulle vara rätt. Stämmer detta? Jag tog en bild på den enda märkning som jag hittade på sidan och den sitter inte vid ventilen.
Jag har givetvis snackat med däckhandlaren som krängde på det och jag ska dit imorn så ska han göra om det. Men jag ville kolla om det är nån som har mer kunskaper. Så himla roligt är det inte att skruva av/på framhjulet så jag vill helst inte göra det mer än en gång imorgon.
Har läst många trådar som tagit upp detta ämne och fått fram att det kan bero på exempelvis glapp i styrlager, vikter som trillat av, däck som inte spårar, dåliga hjullager mm. Men eftersom jag inte hade några som helst problem med detta innan jag bytte så kan man väl utesluta lager och gaffelalternativen
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Jag hittade även en tråd där det var någon som sa att det satt en märkning på mc-däck och den märkningen skulle sitta vid ventilen för att allt skulle vara rätt. Stämmer detta? Jag tog en bild på den enda märkning som jag hittade på sidan och den sitter inte vid ventilen.
Jag har givetvis snackat med däckhandlaren som krängde på det och jag ska dit imorn så ska han göra om det. Men jag ville kolla om det är nån som har mer kunskaper. Så himla roligt är det inte att skruva av/på framhjulet så jag vill helst inte göra det mer än en gång imorgon.