Hej,
efter att ha lämnat in hojen (triumph Tiger -02) efter 1400 mil för byte av däck fram och bak (inkl innerslang) har jag fått en obehaglig obalans i framdäcket.
Redan när jag åkte hem tyckte jag att hojen var stötig och vibrerade lite men jag tänkte att det skulle ge sig när man kört in däcken lite.
När jag kört ett par mil och testat olika farter märkte jag att speciellt vid 40-50km/h är det väsrt och nästan obehagligt eftersom tom styret börjar skaka. I högre farter är det "bara" vibrationer i styret.
Idag var jag tillbaka till verkstaden som tyckte att det inte hade med deras byte att göra eftersom jag inte kommit tillbaka förrens efter 2 veckor. När de plockade ner hjulet för en balansering tyckte de att fälgen inte var riktigt rak vilket jag fick betala en riktning för...
...MEN det blev inte det minsta bättre. Trots att nu däcket inte ger några utslag alls i deras balanserings utrustning. (endast 10g vikt på nu).
Jag har fortfarande massor av skakningar som kom direkt efter däckbytet.
Nästa steg på måndag var att testa ett nytt däck och se. (Metzler Tourance hastighetskod V som ska vara rek av Triumph och även satt på innan bytet).
Hjälp !!! någon som har några bra tips eller erfarenheter? Vad gör man? Finns det några specalister på området eftersom verkstaden inte har en ide och jag vill inte ha hojen på verkstad hela sommaren...
/ F
efter att ha lämnat in hojen (triumph Tiger -02) efter 1400 mil för byte av däck fram och bak (inkl innerslang) har jag fått en obehaglig obalans i framdäcket.
Redan när jag åkte hem tyckte jag att hojen var stötig och vibrerade lite men jag tänkte att det skulle ge sig när man kört in däcken lite.
När jag kört ett par mil och testat olika farter märkte jag att speciellt vid 40-50km/h är det väsrt och nästan obehagligt eftersom tom styret börjar skaka. I högre farter är det "bara" vibrationer i styret.
Idag var jag tillbaka till verkstaden som tyckte att det inte hade med deras byte att göra eftersom jag inte kommit tillbaka förrens efter 2 veckor. När de plockade ner hjulet för en balansering tyckte de att fälgen inte var riktigt rak vilket jag fick betala en riktning för...
...MEN det blev inte det minsta bättre. Trots att nu däcket inte ger några utslag alls i deras balanserings utrustning. (endast 10g vikt på nu).
Jag har fortfarande massor av skakningar som kom direkt efter däckbytet.
Nästa steg på måndag var att testa ett nytt däck och se. (Metzler Tourance hastighetskod V som ska vara rek av Triumph och även satt på innan bytet).
Hjälp !!! någon som har några bra tips eller erfarenheter? Vad gör man? Finns det några specalister på området eftersom verkstaden inte har en ide och jag vill inte ha hojen på verkstad hela sommaren...
/ F