och så jagar man oss som kör MC ?!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jo..smäller det med bil så blir det ofta rejäla skador..

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Det är ju iofs. så att det är en attityd- och beteendefråga.

Många av bildårarna kör ju lika idiotiskt när dom sitter på en hoj.

Jag är tacksam för att alla med attitydproblem i trafiken sätts under granskning. :)

-Bilar eller mc spelar liksom mindre roll...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det går hundra "normalbilister" på en bildåre.

Finns det ens en normalmotorcykist? Är inte alla dårar av och till?

Crazzin

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
1300cc
Ja, dom lär straffas. Vad trodde du?

med sveriges lagar gissar jag på ca 30 timmars arbete eller som värst fotboja 1 månad. dödar du någon med bil så kan du med tur få 2 månader fängelse beronde på vad du säger i rätten, så mycket är ett liv värt :rolleyes:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
med sveriges lagar gissar jag på ca 30 timmars arbete eller som värst fotboja 1 månad. dödar du någon med bil så kan du med tur få 2 månader fängelse beronde på vad du säger i rätten, så mycket är ett liv värt :rolleyes:

Tand för tand och öga för öga alltså? Om man har ihjäl någon i en trafikolycka där man själv är vållande, ska man själv dö, eller vad menar du egentligen?

Crazzin

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
1300cc
Tand för tand och öga för öga alltså? Om man har ihjäl någon i en trafikolycka där man själv är vållande, ska man själv dö, eller vad menar du egentligen?

hehe nej snarare att straffen är så låga i sverige så folk har inte respekt för vad som kan hända m.m Alla vet att lagar finns för att följa dom men inte många som följer dom då straffen är så låga. Hade killen som orsakade olyckan vetat om att han riskerade 20års fängelse om någon dör i trafiken pgr av honom hade detta alldrig hänt. Nu kanske jag överdriver lite men du förstår poängen, tro du han kör fort igen efter straffet han får? ja det gör han garanterat.

Som jag skrev innan att killen får 2 månaders fängelse för dödat någon i trafiken (beroende på hur mycket han kan ljuga ihop, straffad tidigare m.m)
så är det billigt för att ta någons liv. Alltså så mycket är ett liv värt, familj vänner ,barn sörjer hela livet ut

Fängelse : gratis mat, tv, spel, slippa jobba ett tag, gardiner på fönstret, rena semestern att sitta inne i 2 månader, en del får ochså röra sej utanför fängelset hehe vilket straff:rolleyes:

En tjej som blir våldtagen och förstör nästan hela sitt liv får nöja sej med att killen som gjorde det får någon månad fängelse. sjukt hela jävla systemet.

vi behöver nog hämta lite hjälp från utlandet.

nu är ju detta en olycka till av alla miljoner så det finns ju grövre saker att gnälla om men det hade nog inte inträffat om straffen vore högre.
jag hade då inte velat sitta inne i 3år för att busa på vägen så det kanske hade varit ett bra straff och han hade nog aldrig gjort om de.

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard

Vet inte om jag skulle kalla händelsen i artikeln en trafikolycka...... men du menade kanske vanliga trafikolyckor.

Men när det gäller artikeln:
Tänder för tand, ögon för öga... självklart ska dom inte dö. Det ska bli ett långt och plågsamt liv......

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Last edited:

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Som jag skrev innan att killen får 2 månaders fängelse för dödat någon i trafiken (beroende på hur mycket han kan ljuga ihop, straffad tidigare m.m)

Dessutom är det en fördel att vara straffad förut och/eller narkoman.

Jag läste en dom som gick ut på att 'hans rehabilitering gick ju så bra'.
Så istället för fängelse i 3 år fick han återgå till samhället och samtal en gång i veckan hos nån jävla batikkärring från 68-vänstern.

3 veckor senare misshandlade han igen. Min syrra.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Dessutom är det en fördel att vara straffad förut och/eller narkoman.

Jag läste en dom som gick ut på att 'hans rehabilitering gick ju så bra'.
Så istället för fängelse i 3 år fick han återgå till samhället och samtal en gång i veckan hos nån jävla batikkärring från 68-vänstern.

3 veckor senare misshandlade han igen. Min syrra.

Du får säga åt syrran att sluta hänga med våldsamma narkomaner.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Vi måste börja med att sätta en basnivå. Öga för öga, tand för tand är förlegat. Jag anser att man måste få ett HÖGRE straff än den skada man förorsakar. I avskräckandets namn givetvis.

Om man begår ett bilinbrott så tycker jag att man utöver att ersätta skadan också ska korsfästas. Vid stöld av MC eller bil ska man dessutom utsättas för lemlästning och 5-årig fysisk tortyr före korsfästningen. När man begått våldsbrott så börjar straffskalan bli mycket intressant...

<IRONY MODE OFF>

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Du får säga åt syrran att sluta hänga med våldsamma narkomaner.

Ja du Glen.

Du kan ju säga till han som blev misshandlad till döds på Norrmalmstorg att sluta gå utomhus också.

För övrigt misstänker jag att du kan dra åt helvete om du inte har vettigare kommenterar. Alternativt att jag hoppas du kraschar i en snar dödsolycka. Där du dessutom dödskraschar in i en bil fylld med dina släktingar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ja du Glen.

Du kan ju säga till han som blev misshandlad till döds på Norrmalmstorg att sluta gå utomhus också.

För övrigt misstänker jag att du kan dra åt helvete om du inte har vettigare kommenterar. Alternativt att jag hoppas du kraschar i en snar dödsolycka. Där du dessutom dödskraschar in i en bil fylld med dina släktingar.

Allt bra annars eller? Tourettes syndrom?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Langar in två hinkar och två spadar i sandlådan
Seså SirWankalot och Chronic, samsas nu :pannkyss

Det är underligt hur vanliga trevliga killar (vilket jag antar att ni är) förvandlas till barnungar på sandlådenivå när de sitter med en skärm och ett tangentbord :mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati