och så jagar man oss som kör MC ?!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Langar in två hinkar och två spadar i sandlådan
Seså SirWankalot och Chronic, samsas nu :pannkyss

Det är underligt hur vanliga trevliga killar (vilket jag antar att ni är) förvandlas till barnungar på sandlådenivå när de sitter med en skärm och ett tangentbord :mad:

Ja jag skrev bara en hyfsat vänlig kommentar i all välmening, och av respekt skippade jag att kasta in en massa "smilys" som jag tyckte var lite opassande.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Det är underligt hur vanliga trevliga killar (vilket jag antar att ni är) förvandlas till barnungar på sandlådenivå när de sitter med en skärm och ett tangentbord :mad:

"Bakom mina solglasögon..." :rolleyes:

Nåja, Aftonbladet är som vanligt framme och skriver på sitt sätt.

Jag gillar alla deras fakta, såsom;

"- Det gick ohyggligt fort, säger Ulf Palm, polisens presstalesman i Västmanland."

Hur mycket är det? För mig låter det som över 270 Km/h... För min gamla granne är nog 130 Km/h riktigt läskigt.

"En av kappkörarna trampade av allt att döma på gasen och försvann när olyckan hände."

Låter riktigt aggresivt det, men hur fan skall han ta sig därifrån utan att "trampa på gasen"???!

Aftonbladet borde förbjudas! :huvet

I övrigt en mycket tragisk olycka - men på inget sätt rättfärdigar denna olycka oss motorcyklister att gnälla på ökad bevakning av oss. Vi är ett gäng raceputtar (JAG är och de flesta av er, säg vad ni vill - ni vet jag har rätt!) och det är lönsamt (på flera sätt än ekonomiskt) att kolla lite närmare på oss från polisens sida i trafiksammanhang.

Använd skallen när ni kör, det garanterar ingenting men borde minska riskerna en del i alla fall! :tummenupp

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Skitkorkat inlägg med huvudargumentet att högre straff ger lägre brottslighet.

Visa mig en enda vettig undersökning/efterforskning som visar på att högre straff skulle ge lägre brottslighet?

Ta dig en titt runt om i världen och kolla på länderna med höga straff, tex USA. Har dom låg brottslighet där?

För helvete, skärp dig. :mad:

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Jag hajar inte vad du menar, får de gå fria eller:va

hade det varit Motorcyklar inblandade så hade väl lynchmobben varit
i fullgång i tidningarna, på något olustigt sätt känns det som vi är utpekade, så fort det är olyckor med Mc .. visst vi sticker väl ut med mer krafter och att vår säsong är så kort ..

kollar man i Malmö så är det rätt otroligt att det inte händer mer bilolyckor där
inne .. alla importerade bmw som flyger omkring , fullständigt livfarligt att köra där ibland .. med nya skatterna på trafikförsäkringen är det vi som blir lidande .. dom vill jaga oss tills det inte ens går att äga en MC längre ..
men vad gör dom åt alla bilister som kör som idioter .. ?? och det finns många
i den kategorin ..

det är fel i hela svenska systemet , vad händer med killen som stack från olyckan i länken som jag la ut om dom hittar han .. han ska få ett skäligt straff för det han gjort, bara hoppas ingen dog ...
tar dom han så blir den en halvseg rättegång och han får 2 år i fängelse ..

bara hoppas det gick bra för dom inblandade ...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
hade det varit Motorcyklar inblandade så hade väl lynchmobben varit
i fullgång i tidningarna, på något olustigt sätt känns det som vi är utpekade, så fort det är olyckor med Mc .. visst vi sticker väl ut med mer krafter och att vår säsong är så kort ..

det är fel i hela svenska systemet , vad händer med killen som stack från olyckan i länken som jag la ut om dom hittar han .. han ska få ett skäligt straff för det han gjort, bara hoppas ingen dog ...
tar dom han så blir den en halvseg rättegång och han får 2 år i fängelse ..

bara hoppas det gick bra för dom inblandade ...

Orkar du inte ens läsa i hela tråden du startade :va
Det ligger flera länkar tidigare :gnissla

Olyckan vid Hallstahammar orsakades inte av kappkörning
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=829023&from=rss

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Har inte läst hela tråden, men mina tankar är att föraren som nu (kanske) kört ihjäl småbarn knappast lär köra på samma sätt igen, bara för att han får ett lindrigt straff. Jag tror heller inte att han skulle avskräckts av tanken att han riskerade 20 års fängelse, att köra ihjäl nån är värre. Jag anser också att trafikolyckor med normala händelseförlopp och dödlig utgång inte borde bli allvarligare straff på. Tror du inte man är nog straffad efter något sånt?

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Det är ju iofs. så att det är en attityd- och beteendefråga.

Många av bildårarna kör ju lika idiotiskt när dom sitter på en hoj.

Jag är tacksam för att alla med attitydproblem i trafiken sätts under granskning. :)

-Bilar eller mc spelar liksom mindre roll...

Mindre roll?

En hojåkare tenderar ju att utsätta andra trafikanter för mindre risk med sitt betydligt mindre fordon och med betydligt mindre rörelse energi. Så vitt jag har för mig så säger även statestiken att hojar orsakar mindre skador på medtrafikanter än bilar.

Crazzin

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
1300cc
Visa mig en enda vettig undersökning/efterforskning som visar på att högre straff skulle ge lägre brottslighet?

Ta dig en titt runt om i världen och kolla på länderna med höga straff, tex USA. Har dom låg brottslighet där?

För helvete, skärp dig. :mad:

kan beror på att det finns fler folk där. finns ochså flera fattigare mäniskor som inte har något val än att begå brott

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati