Och så rökte jag 16 man!!! Så jävla snygg jag är!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fan vad snygg man blir av racing! I alla fall när det går bra. Och i söndags gick det bra, riktigt bra!!!:tummenupp
Det började lite nervigt, fan det var ju 38(!!!) till start och även om jag inte riskerade att bli utkvalad så ville jag ju inte vara sist av 38. Men kvalet gick BRA, jag åkte runt och mös och väl i depå så var jag 22:a!!:) Nytt PB med en halv sekund och 1.41,4! Så jeffla nice. Och ännu najsigare var att Oscar Lawner Och Daniel Hermansson var efter och jävligt sura över det! Hahaha!:krama
Racedags och det var ett fint race; drog ett startled i starten och tappade sedan ner till den plats jag förtjänade, en 21:a plats. Några pep om under racet och jag orkade inte svara. Helt OK. Dock var det ingen med långsammare varvtid före mig, men flera bakom som körde fortare än jag. Men jag var före! Yezzz! Och satte nytt PB med 1.41,0!!!!!:):D:krama
Söndagens kval var ok, fick igen den plats jag förtjänade; 27:a med 1.41,4. Det verkliga lyftet kom alldeles efter kvalet när ”two fellow racers” Oscar Lawner och Daniel Hermansson SPRUDLANDE GLADA stod utanför depåtältet och vrålade att ”Gubbdjävlar ska stå sist” och ”Vi är snabbare än dig!!!!”
Så himla glad jag blev! Att dessa yngel betraktar en 51-åring som något de är STOLTA över att vara före, det gjorde mig glad! Så TACK Oscar och Daniel, you guys helped make my day!!:tummenupp
OCH gjorde mig grymt beslutsam!!!:mad: Haja att jag en djävligt god anledning att fokusera inför racet, och ställa in racing-mode på ”Rök dom djävla ynglen!!!!”:gnissla
Racet startade lite mysko. På sighting-lap gick Fredde Watz omkull så det blev delayed start. Medan vi väntade kom lite regn och det blev Wet race. Trots det körde nästan alla ut på torrdäck. Tre sighting-laps blev det allt medans banan torkade. Folk brukar ju löda på ganska bra på sighting-laps för att hålla värme i däcken, men nu tyckte jag att det gick rätt långsamt. Så när starten gick var jag helt på det klara att ”Ni har fel, det är inte så halt!”
Och det visade sig vara en korrekt bedömning. Drog 3-4 man genom första krök och 5 till i bromsningen efter rakan! Under de första två varven rökte jag folk överallt och hade grymt kul; ”Jag är bäst”!!!!
På slutet av loppet blev jag omkörd av två man, med det var ok, jag hade cashat in en hel del på mitt ”det här går NOG bra-konto” så jag lät dem löpa. Ett par förare försökte bromsa ut mig MEN DET GICK INTE DENNA DAG; JAG VAR SNYGGAST!!!! De hamnade i lecan (hoppas det gick bra med er!)
Jag kom 11:a!!!! 5 SM-poäng!!!! Massor av yngel efter mig!!!! Rökte 16 man!!!, från 27:e till 11:e!
Det blir inte mycket bättre än så här!
Tack depåteamet Linus och Lasse. Och krya på dig Fredde!
(Tack Peter Igelhammar för snygga bilden)

Bifogat

• 5680914483_43216af9a8_z.jpg
    5680914483_43216af9a8_z.jpg
    171.2 KB · Visningar: 243

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Härligt:tummenupp Nu väntar vi på kommentarer av ynglingarna bara:D

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Gammal är äldst eller vad säger man.
Grattis grattis.

Jag själv blir rökt av Guldwingar på landsväg så mig hade du nog kunnat cykla ifrån om jag klev ut på banan:D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
I söndags var vi snyggast! Du var snygg, jag var snygg, världen var en vackrare plats helt enkelt! :tummenupp

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Härligt:tummenupp Nu väntar vi på kommentarer av ynglingarna bara:D

Det var lite roligt på lördag när jag sprudlande glad var före rätt många. Rätt många var inte lika sprudlande:)

Bra kämpat Mozz! :tummenupp Erfarenhet och talang går ofta före ungdomligt oförstånd ;)

Talang vet jag inte, men erfarenhet och en tillfällig flush av oförstånd gjorde susen!:tummenupp

Last edited:

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Gött mos

Gött o se dig in raceaction Mozz, kör ifrån ynglingarna bara :yoparty

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Mozz!! Du är en hjälte!

TAck Björn, du säger PRECIS rätt saker!:tummenupp Att du säger "EN hjälte" och inte "min hjälte gör mig.... glad!:):tummenupp

I söndags var vi snyggast! Du var snygg, jag var snygg, världen var en vackrare plats helt enkelt! :tummenupp

Helt klart! Du var GRYMT snygg, nästan lika snygg som jag! Jag menar fyra!!!! Det är ju bara döbra!:klappar:klappar:klappar
Enda anledningen till att du inte var snyggast på Torpet i söndags är att jag ser så jevla bra ut till vardags!:fakta:krama

Gött o se dig in raceaction Mozz, kör ifrån ynglingarna bara :yoparty

Det var kul att ses. Och det var delvis din förtjänst att det gick bra! Jag var ju tvungen att imponera på någon!:tummenupp

Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Ovanligt tyst från Ynlingaläktaren - Vart är Lawner o di andra ynglingarna nu när Mr Senior Mozz visade sin snyggaste sida???

Det må jag säga var suveränt gjort detta - Bra Mozz

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Ovanligt tyst från Ynlingaläktaren - Vart är Lawner o di andra ynglingarna nu när Mr Senior Mozz visade sin snyggaste sida???

Det må jag säga var suveränt gjort detta - Bra Mozz

Tack, även du har fått en fin uppfostran och säger EXAKT rätt saker!:tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...