Och sen blir allt svart. ...och musik som man inte hör!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Damn vilken fantastisk dag i regnet på Åsen.

Zoulfly visade smygartalanger och läxade under större delen av dagen upp alla på banan med ett par undantag.

Depåböjen är skitläcker med den nya asfalten. I cant wait to traj it in torrt.

Vurpor överallt. Xeno, jag och Alma på samma ställe. Faan vad man glider på blöt asfalt! dax att skicka stället på reparation igen :mad:

Nr18 bröt inte för abstrakta maskinfel på hela dagen.

AIM laptimers är inte vattentäta!!! :mad:

Nästa gång vet jag hur man inte ska göra. För sakens skull vill jag påpeka att laptimern sa 1.25,15 om mitt andra flygande varv(Det du, Flummer 18). Sen ökade jag lite till och gjorde en flygande sorti i gokarten - Och sen blir allt svart. ...och musik som man inte hör! :crash

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Är det någon som har ett kåpglas till en Sukka 00- liggande förresten?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Låter som en rediger heldag! Synd på fläsket att du lade dig.

Vad var det för musik du inte hörde?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Aim laptimer tål inte fukt, torka den och plocka ur batterierna, vik sedan in batterihållarflikarna med en liten mejsel, sen funkar den igen :tummenupp

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Chrille skrev:
Damn vilken fantastisk dag i regnet på Åsen.

Zoulfly visade smygartalanger och läxade under större delen av dagen upp alla på banan med ett par undantag.

Depåböjen är skitläcker med den nya asfalten. I cant wait to traj it in torrt.

Vurpor överallt. Xeno, jag och Alma på samma ställe. Faan vad man glider på blöt asfalt! dax att skicka stället på reparation igen :mad:

Nr18 bröt inte för abstrakta maskinfel på hela dagen.

AIM laptimers är inte vattentäta!!! :mad:

Nästa gång vet jag hur man inte ska göra. För sakens skull vill jag påpeka att laptimern sa 1.25,15 om mitt andra flygande varv(Det du, Flummer 18). Sen ökade jag lite till och gjorde en flygande sorti i gokarten - Och sen blir allt svart. ...och musik som man inte hör! :crash

Ja, snabbast under uppvärmingen då, kanske...sen flög ju alla förbi, inklusive du själv. Håller annars med: det ÄR kul att köra i regn och idag var det extra kul för det var många jämnsnabba åkare att ligga och jaga. Och som grädde på moset var jag inte inblandad i någons avåkning idag :) (hrrrm....hoppas allt är bra idag, Ali).

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Är det någon mer än jag som tänker åka nästa vecka?
Spånar på att försöka åka tisdag, onsdag, torsdag om man lyckas boka in sig på allt och om pengarna räcker. Det suger som fan i gastarmen, har fan inte fått åka nåt i år...

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
Synd på allt trillande, men som det heter; det är rajs.

Såg i någon tråd nyligen att det där kan du göra själv. Material för en 100-ing som räcker till två glas. Böj o skruva på.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Är det någon mer än jag som tänker åka nästa vecka?
Spånar på att försöka åka tisdag, onsdag, torsdag om man lyckas boka in sig på allt och om pengarna räcker. Det suger som fan i gastarmen, har fan inte fått åka nåt i år...

Tänkte det, först, men kommer troligen inte att ha råd.

Manligare att dyka upp till tidskvalet utan att ha kört banan.......eller nåt sånt, får det ju heta nu. :rolleyes:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Tänkte det, först, men kommer troligen inte att ha råd.

Manligare att dyka upp till tidskvalet utan att ha kört banan.......eller nåt sånt, får det ju heta nu. :rolleyes:

Sälj resten av kroppen, det gör jag ;)
Behöver köra massor om jag ska få nån fart i kroppen, har kört en kvällsträning 1'a april, och det på sviestad som inte gav något i körträning direkt.

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Nästa gång vet jag hur man inte ska göra. För sakens skull vill jag påpeka att laptimern sa 1.25,15 om mitt andra flygande varv(Det du, Flummer 18).

Hmmmm.... tyckte minsann at du mumlade något om 1.24.9??? :fakta

Å andra sidan är jag jävligt imponerad över din fart i regnet...... även Zoulfly körde mycket bra!!!!

Med tanke på att Andreas Nylund (SO-ledaren i R600) körde på 1.24.3 så framstår din tid som mycket, mycket bra, en rigtig topp-5 tid om det regnar!!! Imponerande!

Själv kom jag som bäst ner till 1.24.502 i det tredje passet vilket jag är nöjd med, trist bara att man vurpade (3:e för säsongen nu) men det är enda sättet att lära sig var gränsen går så det e'la ok! :D

Var för övrigt väldigt många som körde bra i regnet, lite för många för min smak..... ex så drog Packalen även han en 45:a......:skrämd

Men kul var det!

Åker även upp både tis-ons nästa vecka för att förhoppningsvis även få lite torrträning....

:squid

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Och sen blir allt svart. ...och musik som man inte hör!

XENOMORF skrev:
Hmmmm.... tyckte minsann at du mumlade något om 1.24.9??? :fakta

...

Jag säger som Musse : Läs om o läs rätt.

24.9 satte jag tidigare på dagen, 25,15 hann jag med innan jag krascha på 3'e flygande varvet näst sista passet. Målen med passet var ju självklart att jaga dina 24,5 och dessutom att ingen skulle komma ikapp.... Naturligtvis hade jag kört 23'or om jag inte hade dykt :crash

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Re: Re: Re: Och sen blir allt svart. ...och musik som man inte hör!

Chrille skrev:
Jag säger som Musse : Läs om o läs rätt.

24.9 satte jag tidigare på dagen, 25,15 hann jag med innan jag krascha på 3'e flygande varvet näst sista passet. Målen med passet var ju självklart att jaga dina 24,5 och dessutom att ingen skulle komma ikapp.... Naturligtvis hade jag kört 23'or om jag inte hade dykt :crash

Flygande varv hit och flygande varv dit.... det enda man vill veta är ju vad din snabbaste tid är...alltså 1.24.9!

JAg skiter väl i om du sätter 1.33.2 på ett flygande varv? Pucko... ;)

Bra kört!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Och sen blir allt svart. ...och musik som man inte hör!

XENOMORF skrev:
Flygande varv hit och flygande varv dit.... det enda man vill veta är ju vad din snabbaste tid är...alltså 1.24.9!

JAg skiter väl i om du sätter 1.33.2 på ett flygande varv? Pucko... ;)

Bra kört!

Du har missat det viktigaste med att jag angav tiden över huvudtaget, nämligen Handviftarn Nr18. Som jag sa igår så ligger jag en halv sek efter dig vilket ju naturligtvis är retsamt.... :mad:

Gissa vem som ska spackla i helgen... :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
No1 skrev:
Har ett orginal glas till en R1000!!!

No1...

Ska du till Åsen på tisdag så kanske jag kan få köpa/låna det av dig om jag inte hinner få fram grejor? Ska se vad jag kan hitta under dagen, men gillar doublebouble stenhårt.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Hmmmm.....detta låter inte bra, Zoulfly ligger och toktränar i rekordfarter inför BikeWeek. Nu när Fjollmaster och Fjollsurfer inte dyker upp är det extra oroväckande.

:skrämd

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Sälj resten av kroppen, det gör jag ;)
Behöver köra massor om jag ska få nån fart i kroppen, har kört en kvällsträning 1'a april, och det på sviestad som inte gav något i körträning direkt.

Har varken fått cylinder eller någon kolv och misstänker att jag inte kommer att få det innan dess. Det vore att utmana ödet för mkt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Har varken fått cylinder eller någon kolv och misstänker att jag inte kommer att få det innan dess. Det vore att utmana ödet för mkt.

Just det ja, men du hinner få tillbaka prylarna innan karlskoga SM?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:
Hmmmm.....detta låter inte bra, Zoulfly ligger och toktränar i rekordfarter inför BikeWeek. Nu när Fjollmaster och Fjollsurfer inte dyker upp är det extra oroväckande.

:skrämd

Såja, nu ska du inte dra för stora växlar på Chrilles inlägg. Han tog nog i lite för att höja värdet på sin egen insats :) Vilket han inte behöver göra egentligen för han körde verkligen iller-snabbt, dessutom när det var som blötast.
Å andra sidan ska jag köra 4 heldagar där med start lördag, så lite fart kanske jag hinner få upp. F*n, vill ju inte vara reserv i fortsättningen. Nä, nu är det farthöjning som gäller...eller så joinar jag Canoly på andra sidan bankanten i fortsättningen :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...