OCH vi skall också köpa bil, slitstark pendlarbil

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Toyota är fortfarande väldigt bra MEN du måste upp i Avensisklass för att det ska gå att åka i dem utan hörselkåpor. Det är väl Superbens största minus också, den är lika högljudd som en V70 tyvärr.
Sen när blev v70 och liknande bilar högljudda? :va
Hade inga bekymmer alls med ljudet i v70 trots 80mil under en helg, dock är jag väl härdad efter snart två år i en gammal vito.. :crash

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sen när blev v70 och liknande bilar högljudda? :va
Hade inga bekymmer alls med ljudet i v70 trots 80mil under en helg, dock är jag väl härdad efter snart två år i en gammal vito.. :crash

Ja, sen alltid typ. Åtminstone Volvos dieselbilar, de har en förmåga att gå väldigt hårt i motorn och det påverkar ljudnivån i kupén märkbart. Sen är de ju inte direkt välisolerade så vägljud och sånt kommer igenom också. Samma sak med Superben och antagligen de flesta övriga bilar i klassen.
Mercedes lyckas ju ganska ofta att göra sina bilar väldigt tysta, till och med i en gammal c180 från 2005 lade jag märke till att den gick förvånansvärt tyst för att vara en snikbil.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Va inne på en D4D tidigare, men vill minnas att jag ångrade mig efter en del läsning om motorproblem/motorbyten på flera bilar redan efter få mil.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Va inne på en D4D tidigare, men vill minnas att jag ångrade mig efter en del läsning om motorproblem/motorbyten på flera bilar redan efter få mil.

Det lär vi märka! Har iaf åkt på en nit som ja inte va påläst på.. Den va lite seg att starta, va hyfsat säker på batterit. Startmotorn va tydligen en känslig punkt, menkonomen 5376kr Toyota 2900:) Dem ville ha 1900 för att byta, skall se om ja mäktar med det själv då de hade långväntetid på verkstaden. Men jävla nöjd ändå. Körde på rätt bra hem från Vallentuna och när ja tankade igår så låg den på 0,64. Skall gå att pressa under 0.6 tycker ja! Och då är ja mer än nöjd!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!