Säkert ingen nyhet för de flesta, men jag upptäckte denna nyligen och häller den på allt:
View attachment 416522
Den är klockren till nästan allt där man förut kört med ketchup!
Några av mina nysådda resultat har hoppat upp ur jorden och ligger ner. Är det bara att planera om dom små liven i jord då?
(har använt sånna där torv"kuddar")
Några av mina nysådda resultat har hoppat upp ur jorden och ligger ner. Är det bara att planera om dom små liven i jord då?
(har använt sånna där torv"kuddar")
Jag är lite fundersam, sedan jag började odla chili, så har jag inte ägnat hojen en enda tanke över vintern. Vanligtvis håller jag tokputs på den, men i år har den stått där jag ställde den, orörd. Är det så för flera, tro?
Hur går det för er? Har följt denna tråden lite i bakgrunden. I fjol och förrfjol fyllde jag upp ett halvt skafferi med mumsigt chilipulver som används i princip dagligen, men det finns trots det ett antal rejäla burkar kvar. Höll därför nere antalet plantor i år, men shit va frukter det blir! Piripirin, som jag övervintrade, växer mig bokstavligen över huvudet.
Torkad chili behöver jag inte mer av. Måste våga göra något annat.
View attachment 422348
Hur går det för er? Har följt denna tråden lite i bakgrunden. I fjol och förrfjol fyllde jag upp ett halvt skafferi med mumsigt chilipulver som används i princip dagligen, men det finns trots det ett antal rejäla burkar kvar. Höll därför nere antalet plantor i år, men shit va frukter det blir! Piripirin, som jag övervintrade, växer mig bokstavligen över huvudet.
Torkad chili behöver jag inte mer av. Måste våga göra något annat.
View attachment 422348
Haha, det ser EXAKT ut som att jag skulle ha skrivit det där inlägget. Instämmer helt med detta.Jag låter bara mitt växa nu. Orkar inte sköta om skiten längre eftersom jag tog i för kung och fosterland. Nästa år ska jag ha en strikt plan och endast odla de sorter jag testat i år och verkligen vill ha plus 1 ny testplanta.
Åtminstone 2 plantor från förra årets ca 9-10 st verkar klara övervintringen i lägenheten trots mörker och brist på värme, kul. Stora som as och gav en satans massa frukt. Carolina reaper bägge. Den ena har tom massa frukt kvar på sig
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|