Oförstörbar smartphone som fungerar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har nu pajat ytligare en mobil.. 5 i år inklusive en xperia activ..

nån som har tips på en buggfri hållbar smartphone med lång batteritid? Använder spotify och banken de e typ allt, så batteritid och att telefondelen funkar e viktigast

ska man satsa på de hållbara eller ett monster skal till typ en iphone?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ptjae för det användingsområdet ska väl iphone duga ;) Vet dock inte om batteritiden är deras starkaste kort men så har jag själv inte haft en iPhone sedan 3GS´n, har en SII fortfarande och den har fungerat så bra att den fått vara kvar trots nyare/"hetare" modeller. Den har ett löstagbart batteri vilket då går att byta ut mot ett med högre kapacitet eller ha batterier i reserv som på den gamla goda tiden.

Jag är ingen telefonguru utan vill bara att det ska fungera så att säga men oavsett modell om du använder telefonen som dörrstopp och stekspade så låter väl ett skottsäkert skal som en bra investering =0)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Xperia active kostar ju bara 900:- nu så köp ett gäng sådana. Mycket telefon för lite pengar.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Sv: oförstörbar smartphone som fungerar

Ingen telefon kommer att hålla för dig. Du får nog satsa på att bli lite försiktigare med dina prylar.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Cat B10'an var fan fett cool .....lär nog bli min nästa lur

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köp billigaste möjliga skittelefon och kör på den. sålänge det är android kan du köra spotify. Då gör det inte så mycket när den oundvikligen går sönder.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Hur fan har man sönder 5 telefoner på ett år och dessutom en Xperia Active? Den tål ju precis allt (tydligen inte). Nä, som David säger finns det ingen telefon som kan hjälpa dig, lär dig att vara rädd om prylarna istället.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Xperia active kostar ju bara 900:- nu så köp ett gäng sådana. Mycket telefon för lite pengar.
tyckte min krångla och klippte samtal, tappa mottagning å va allmänt störig större tiden, sen va de lite kort batteri tid. fast för det priset..

Cat B10

IP67 klassad, kanske kan vara nåt? Är android i den så de flesta appar funkar

http://www.catphones.com/b10.php
Coolt med en caterpiller telefon :D dem va inte så frikostiga med specen dock

Koolt, framgår det från vilken tillverkare/modell det är ifrån grunden? Finns det kapsylöppnare på den slår jag till direkt! :tummenupp
ser ut att kunna va en xperia active med lite otur

Köp billigaste möjliga skittelefon och kör på den. sålänge det är android kan du köra spotify. Då gör det inte så mycket när den oundvikligen går sönder.
Då blir de att jag har halvfungerande telefonstörre del av tiden, störigt..
Vill du köpa svenskt finns Handhelds Nautiz-telefoner.
Den va riktigt fet, gillar att man kunde beställa fettare batteri, men 6000?! då vill jag ha 2 års inga frågor ställda garanti! fast kanske..
Hur fan har man sönder 5 telefoner på ett år och dessutom en Xperia Active? Den tål ju precis allt (tydligen inte). Nä, som David säger finns det ingen telefon som kan hjälpa dig, lär dig att vara rädd om prylarna istället.

activen börja dumma sig när den fick aggera drinkpinne, sen sprack skärmen när jag hade den i jobb byxorna.
Sen hade jag en 200 kronors nokia som folk inte hörde va man sa i.
sen hade jag en k800 som jag glömde ute en natt
sen en htc one v som brann upp efter att jag haft den i handen när jag va ute och sprang i lätt regn
sen nån samsung som jag ramla i sjön med
nu en ny one v som laddaren glappar satan på så man får gulla i 5 minuter för att få den att ladda.

Så ja jag skulle kunna ta det lugnare... eller skaffa en vatten och stöt tålig

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Den va riktigt fet, gillar att man kunde beställa fettare batteri, men 6000?! då vill jag ha 2 års inga frågor ställda garanti! fast kanske..
Jag har en bekant som jobbar på Handheld med bland annat garantiärenden (på telefonerna har du ett år) och jag vet att det ska mycket till för att de inte ska fixa prylarna. I stil med att du uppenbart har förstört den avsiktligen.

De lever trots allt på att deras produkter ska klara mer eller mindre vad som helst så att tjaffsa med kunderna om att de hanterat sakerna vårdslöst vore ingen bra affärsidé.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping