RandomDude
Gudomlig sporthojare
Hojen har nu helt slutat tända, läs längre ned för senaste status
Här kommer in lustig historia som hände ikväll.
När jag skulle köra hem från att ha varit ute så ville den inte starta alls, startmotorn gick runt men motorn tände inte alls. Det luktade bensin efter ett tag och det fanns bränsle i förgasarna så det hade inte med bränslet att göra.
Jag testade även att springa igång den i nedförsbacke men utan att lyckas. Sedan 10 minuter senare testade jag igen och då startade den helt utan problem utan att jag vet vad jag gjort för något!
Efter att ha kört ca 10 km så dog medans jag körde, det var under gaspådrag och det kändes som att man kommit åt nödstoppet för den bara dog omedelbart. Dock fungerade startmotorn fint när jag väl stannat men utan att den tände. Efter 5 minuter så startade den fint igen och jag kunde köra hem!
Jag misstänker glapp i elektroniken för antingen går den superfint, eller så går den inte alls. Antagligen är det inte nödbrytaren eller stödet som är boven för då skulle inte startmotorn gå runt.
Är det någon som haft liknande erfarenhet med liknande oförutsägbart beteende på en förgasarhoj? I detta fall gäller det en CBR600F från 2000.
Last edited: