Officiella 19:00 Åka-tråden!

DanneRacing

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
GPX 600R KTM 640
Tja

körkort i fredags den 23/5

färsking på hojj men vill gärna ut och köra vart är det ni träffas, pumpen vart? och hur ofta kör ni på rörken?

MVH Danne

Thenewguy

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
Husaberg 650-07
Foto

Kommer gärna och fotar lite, får man stryk om man kommer i en bil? Lite svårt att få med sig stativ, kamera, diverse objektiv och lite annat på bågen. Och skulle man klota så blir det dyrt ;)

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Tja!

Bangar nog rörken idag....

Men imorn tänkte jag dra ner mot Haninge för att besöka däckshopen och byta däck. Samtidigt som detta tänkte jag även dra en repa eller två på den legendariska "bulten".

Någon som är sugen på att hänga med??

Planerad avfärd runt 13-14.

/paco

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tja!

Bangar nog rörken idag....

Men imorn tänkte jag dra ner mot Haninge för att besöka däckshopen och byta däck. Samtidigt som detta tänkte jag även dra en repa eller två på den legendariska "bulten".

Någon som är sugen på att hänga med??

Planerad avfärd runt 13-14.

/paco

Ska bara köpa en trisslott, säga upp mig från jobbet och kamma mig, sen är jag på! :tungan
Hade såklart varit skoj, jag skulle också vilja prova bulten, en annan gång hänger jag med!

Du var inte nere och vände i Sigtuna igår söndag? Kom en blå R6a med nått svart/grått skinnställ. Va lik dig på din avatar.
Jag o tjejen drog ner där och kollade läget, fin kväll för mcåkning!
Raceade med en GB-registrerad Mercedes påvägen hem, ganska sköj, dock med damen där bak!

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
morecore skrev:
Du var inte nere och vände i Sigtuna igår söndag? Kom en blå R6a med nått svart/grått skinnställ. Va lik dig på din avatar.

Jepp, det va jag i Sigtuna, runt 19.30 tiden. Tror jag såg dig glida in precis när jag åkte.

Ganska skön väg, gamla Stockholmsvägen faktiskt. Tycker dock att det är svårt att hitta schyssta vägar här :gnissla

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jepp, det va jag i Sigtuna, runt 19.30 tiden. Tror jag såg dig glida in precis när jag åkte.

Ganska skön väg, gamla Stockholmsvägen faktiskt. Tycker dock att det är svårt att hitta schyssta vägar här :gnissla

Ok!
Det finns endel helt ok vägar tycker jag, finns ett par goa vägar bortåt arlanda-hållet, typ NÖ om arlanda. Vi får dra en runda där ska jag visa.

Jag bor på luthagen så jag har nära tii småvägar norrut, om du kör förbi Librobäck, där bilprovningen är, utåt där är det bara att svänga V eller H så hittar du nårra schyssta!

Hade

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
morecore skrev:
Jag bor på luthagen så jag har nära tii småvägar norrut, om du kör förbi Librobäck, där bilprovningen är, utåt där är det bara att svänga V eller H så hittar du nårra schyssta!

Aaa ok, de ska jag prova, va ju som sagt ute igår o skulle leta upp lite schyssta vägar, men det gick inge bra, hamnade ju iofs på sigtunavägen sen..

Är det verkligen ingen som vill med imorrn?? :(

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
255:an? Den svänger ju knappt.
Ta isåfall den till Knivsta, åk genom Knivsta mot odensala, ta av mot Husby. Där har du en liten väg med massor av små kurvor (a la Rörken). Sen åker du genom arlanda svänger vänster mot halmsjön. Efter en bra bit kommer en T-korsning, där tar du höger och korsar efter några hundra meter en annan väg. Sen har du en kanonfin kurvig väg fram till Husby-Långhundra kyrka (och väg 77.).
Ta vänster på 77:an sen höger på Östuna vägen sedan när du närmar dig uppsala tar du höger mot Linnés hammarby och där har du en fin kurvig väg igen.

Kanske inte helt klockren beskrivning :D men ta fram en karta så förstår du nog.

Vill du köra på andra sidan om stan ta 288 förbi Rörken mot Rasbo, sväng vänster mot ängeby, sedan mot vattholma - björklinge - skuttunge - uppsala.
(inte nödvändigtvis i den ordningen, kommer inte ihåg riktigt i vilken ordning orterna ligger.)

splitvision

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Suzuki RF 900 -97
Ingen som ska ut å åka idag ? Tänkte dra ner till pumpen vid 19 tiden, käka en glass och se om det kommer förbi någon som vill ta en tur.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Om ni var ute idag så hoppas jag att alla klarade kortet... MYCKET farbröder har jag iaktagit ikväll!

Menar du i centrum?
jag har bara sett snutar i Uppsala centrum, så jag kör jevvligt lugnt i stan...
Men när det börjar bli kurvigt, då!!!

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03

Hade

Måste varna för vägen mellan Jumkils Kyrka och Vänge, i vissa kurvor låg det mycket grus.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Mmm jag va iaf o körde bulten idag :)

Tycker vi borde dra ner ett gäng nån dag o åka lite där. Tar typ en timme att åka dit

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0