Officiella 19:00 Åka-tråden!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Vi kommer ytterligare ett gäng på typ 6 pers så vi lär bli några stycken.
Jag har på förslag att åka åt Knutbyhållet och småvägar därikring ikväll.

ses strax!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Härlig och trevlig tur tills efter typ 1 mil på kopplingen började slira som satan!
Men mycket trevligt mycket trevligt!

:tummenupp

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Kul att så många dök upp:tummenupp

Blir ju tyvärr snabbt mörkt nu, såg knappt på hemvägen då jag å Drutten puttrade så saktliga... så på hösten kanske vi/ni ska försöka åka vid 18... , tyvärr har jag personligen svårt att hinna det. Men sommar/vår så tycker jag att 19 är den givna tiden-ALLTID! !

Zealot

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gixxer 600
Kongo skrev:
2419646 Kul att så många dök upp:tummenupp

Blir ju tyvärr snabbt mörkt nu, såg knappt på hemvägen då jag å Drutten puttrade så saktliga... så på hösten kanske vi/ni ska försöka åka vid 18... , tyvärr har jag personligen svårt att hinna det. Men sommar/vår så tycker jag att 19 är den givna tiden-ALLTID! !

Japp 19 är bättre (förutom då kanske som nu när mörkret kommer snabbt.)
Jag jobbar & tränar nästan varje dag så till 18 finns det inte en sportmössa att jag hinner...

copse

Guest
Kul att vi blev så många.

Roliga småvägar på slutet, synd att det var så mörkt

Fick nästan en planka i skallen av en :mad: gubbe

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
copse skrev:
2419912 Kul att vi blev så många.

Roliga småvägar på slutet, synd att det var så mörkt

Fick nästan en planka i skallen av en :mad: gubbe

Hehe hörde att han slog till dig över hjälmen också. :pannkyss

Fittgubben var rasande. Om du varit en :tuttar skulle det nog gått bättre!

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Vad händer egentligen när ni är ute och åker? :scared:

Fittgubbar, plankslagsmål, dra hojen över sig som ett täcke :confused:

Ingen som kan tänka sig blogga lite? Som underhållning... :hihi

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Vi som tänkte åka till rörken och träna lita banåka, men vi får nog gå på nån självförsvarskurs istället. Specialanpassat för personer med skydd, skinnställ och hjälm :näsblod

copse

Guest
Jo så här gick det till

Vi var på väg hem på några roliga småvägar, jag försökte hänga på petter och hans polare men det var inte lätt.

Iaf kommer runt ett krön och ser en 30-skylt. Bromsar väl ner från 100 till 50 iaf, rätt fram ser jag en gubbe med en lång jävla planka står mitt i vägen, finns inte en suck att jag kan köra förbi.

Så jag tänkte innan jag stannade att jag skulle köra nedtonad stil.

Han börjar vråla om att vi kör 100 och att det är 30 och att han har en dotter på 4år som vi kunde kört ihjäl etc. Sen försöker han sno min nyckel så jag får ta den snabbt som fan.

Jag står själv på vägen med honom och han är helt rabiat, står med plankan och vrålar.

Jag försöker väl förklara att jag körde runt 50 men han vrålar att mina polare som körde före höll 100+. Sen smäller han till mig över hjälmen och då tror jag att han ska köra ändan på plankan genom visiret.
Jag säger typ lugna ner dig för fan, men han bara vrålar och säger att han ska hämta hagelgeväret och skjuta mig typ. Helt vild

Sen kommer resten av gänget och han går då fram till nilzz och vrålar, men han har lugnat ned sig lite vid det här laget

Så gick det till med gubben =)

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jisses!!! Nu förstår jag vad de menar med att det är farligt att köra hoj! :pannkyss

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
copse skrev:
2420047 Jo så här gick det till

Vi var på väg hem på några roliga småvägar, jag försökte hänga på petter och hans polare men det var inte lätt.

Iaf kommer runt ett krön och ser en 30-skylt. Bromsar väl ner från 100 till 50 iaf, rätt fram ser jag en gubbe med en lång jävla planka står mitt i vägen, finns inte en suck att jag kan köra förbi.

Så jag tänkte innan jag stannade att jag skulle köra nedtonad stil.

Han börjar vråla om att vi kör 100 och att det är 30 och att han har en dotter på 4år som vi kunde kört ihjäl etc. Sen försöker han sno min nyckel så jag får ta den snabbt som fan.

Jag står själv på vägen med honom och han är helt rabiat, står med plankan och vrålar.

Jag försöker väl förklara att jag körde runt 50 men han vrålar att mina polare som körde före höll 100+. Sen smäller han till mig över hjälmen och då tror jag att han ska köra ändan på plankan genom visiret.
Jag säger typ lugna ner dig för fan, men han bara vrålar och säger att han ska hämta hagelgeväret och skjuta mig typ. Helt vild

Sen kommer resten av gänget och han går då fram till nilzz och vrålar, men han har lugnat ned sig lite vid det här laget

Så gick det till med gubben =)

Han fick även veta att han var en mkt dålig Pappa :tungan

Tackar för en trevlig kväll! Får se vad man kör nästa gång :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
copse skrev:
2420047Så gick det till med gubben =)
Att komma ihåg inför nästa körning: Hamna aldrig på efterkälken då du kör med Kreuger o grabbarna. Det kan sluta med fist-fight med okända gubbar ute i obygden. :D

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hehe, man ska asså se upp för rådjur, älgar andra djur på vägarna,
Poliser, bilar i krön, bilar bakom buskar, mc polare om bromsar hårt,
vita sträck i backen, att soppan tar slut och nu att gubbar med plankor ställer
sig mitt på vägen ; )

Blomberg

Skitskraj
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Triumph Daytona 650 -05 Såld
Pumpen

Hallå, är ny på sidan och lika färsk på 2 hjul. Att träffas på vardagar utom måndag är en riktigt bra idé. Gjuten:yoparty :yoparty

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Blomberg skrev:
2420473 Hallå, är ny på sidan och lika färsk på 2 hjul. Att träffas på vardagar utom måndag är en riktigt bra idé. Gjuten:yoparty :yoparty

Bara haka på, kul om vi är många.

Dock vill jag inte haka på om copse ska åka igen, han ska bara starta bråk med familjefäder längst vägen. Därför det blev så sent sist :wiggle

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
ReDan skrev:
2420447 Hehe, man ska asså se upp för rådjur, älgar andra djur på vägarna,
Poliser, bilar i krön, bilar bakom buskar, mc polare om bromsar hårt,
vita sträck i backen, att soppan tar slut och nu att gubbar med plankor ställer
sig mitt på vägen ; )
Och folk som ligger framför och saktar ner utan förvarning för att Uiila...:rolleyes: :rolleyes: :D :D

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
copse skrev:
2420047 Jo så här gick det till

QUOTE]

"Hans polare" var jag det, och jag kan säga att jag höll inte ens 50 förbi planksnubben, snarare 40, men han stod och måttade med plankan i högsta hugg redan när jag körde förbi, några meter efter Petter. :confused:
Men men, hans älskade havremoppe hade väl trilsktats tidigare på kvällen, trampat snett eller liknande, så han var egentligen avundsjuk på att han inte får ha MC som inte gör illa sig på eget bevåg.:tomten

// Wip

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...