copse
Guest
Låter bra!
Jag drar hem nu, ses senare!
Jag drar hem nu, ses senare!
Kongo skrev:2419646Kul att så många dök upp
Blir ju tyvärr snabbt mörkt nu, såg knappt på hemvägen då jag å Drutten puttrade så saktliga... så på hösten kanske vi/ni ska försöka åka vid 18... , tyvärr har jag personligen svårt att hinna det. Men sommar/vår så tycker jag att 19 är den givna tiden-ALLTID! !
copse skrev:2419912Kul att vi blev så många.
Roliga småvägar på slutet, synd att det var så mörkt
Fick nästan en planka i skallen av en gubbe
Va fan??? Måste höras mer om! haha retade ni upp ett gubbollon?copse skrev:2419912
Fick nästan en planka i skallen av en gubbe
copse skrev:2420047Jo så här gick det till
Vi var på väg hem på några roliga småvägar, jag försökte hänga på petter och hans polare men det var inte lätt.
Iaf kommer runt ett krön och ser en 30-skylt. Bromsar väl ner från 100 till 50 iaf, rätt fram ser jag en gubbe med en lång jävla planka står mitt i vägen, finns inte en suck att jag kan köra förbi.
Så jag tänkte innan jag stannade att jag skulle köra nedtonad stil.
Han börjar vråla om att vi kör 100 och att det är 30 och att han har en dotter på 4år som vi kunde kört ihjäl etc. Sen försöker han sno min nyckel så jag får ta den snabbt som fan.
Jag står själv på vägen med honom och han är helt rabiat, står med plankan och vrålar.
Jag försöker väl förklara att jag körde runt 50 men han vrålar att mina polare som körde före höll 100+. Sen smäller han till mig över hjälmen och då tror jag att han ska köra ändan på plankan genom visiret.
Jag säger typ lugna ner dig för fan, men han bara vrålar och säger att han ska hämta hagelgeväret och skjuta mig typ. Helt vild
Sen kommer resten av gänget och han går då fram till nilzz och vrålar, men han har lugnat ned sig lite vid det här laget
Så gick det till med gubben =)
Att komma ihåg inför nästa körning: Hamna aldrig på efterkälken då du kör med Kreuger o grabbarna. Det kan sluta med fist-fight med okända gubbar ute i obygden.copse skrev:2420047Så gick det till med gubben =)
Blomberg skrev:2420473Hallå, är ny på sidan och lika färsk på 2 hjul. Att träffas på vardagar utom måndag är en riktigt bra idé. Gjuten
Och folk som ligger framför och saktar ner utan förvarning för att Uiila...ReDan skrev:2420447Hehe, man ska asså se upp för rådjur, älgar andra djur på vägarna,
Poliser, bilar i krön, bilar bakom buskar, mc polare om bromsar hårt,
vita sträck i backen, att soppan tar slut och nu att gubbar med plankor ställer
sig mitt på vägen ; )
copse skrev:2420047Jo så här gick det till
Vi var på väg hem på några roliga småvägar, jag försökte hänga på petter och hans polare men det var inte lätt.
QUOTE]
"Hans polare" var jag det, och jag kan säga att jag höll inte ens 50 förbi planksnubben, snarare 40, men han stod och måttade med plankan i högsta hugg redan när jag körde förbi, några meter efter Petter.
Men men, hans älskade havremoppe hade väl trilsktats tidigare på kvällen, trampat snett eller liknande, så han var egentligen avundsjuk på att han inte får ha MC som inte gör illa sig på eget bevåg.
// Wip
Kongo skrev:2420490Och folk som ligger framför och saktar ner utan förvarning för att Uiila...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |