Officiella kommunistdagen

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så var det snart dags för "rörelsens" stora dag igen. På sedvanligt vis sjunger man den gamla sovjetiska nationalsången och protesterar mot "orättvisorna". Sven Wollter och andra fina die hard-kommunister finns med i leden.

Denna gång behöver man åtminstone inte protestera mot sig själv, när vi äntligen fått en borgerlig regering. Det är ju annars det mest patetiska med första maj; "jag har röstat på kommunisterna, och nu ska jag protestera mot kommunisterna".

Det är aldrig fel med en klämdag eller två, men hur länge ska denna dårskapens helgdag få fortgå? Vore kul att se reaktionerna på en morsvarande helgdag för världens blåa "rörelse". Avskaffa första maj som helgdag snarast!

Dr.Bike

Guest
Så var det snart dags för "rörelsens" stora dag igen. På sedvanligt vis sjunger man den gamla sovjetiska nationalsången och protesterar mot "orättvisorna". Sven Wollter och andra fina die hard-kommunister finns med i leden.

Denna gång behöver man åtminstone inte protestera mot sig själv, när vi äntligen fått en borgerlig regering. Det är ju annars det mest patetiska med första maj; "jag har röstat på kommunisterna, och nu ska jag protestera mot kommunisterna".

Det är aldrig fel med en klämdag eller två, men hur länge ska denna dårskapens helgdag få fortgå? Vore kul att se reaktionerna på en morsvarande helgdag för världens blåa "rörelse". Avskaffa första maj som helgdag snarast!

Ska nog åka till Karlstad jag, för å se dig bära fanan längst fram... :hihi

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Att den retar upp bittra människor ur vulgärhögern är väl en anledning så god som någon att ha den kvar?

Dessutom är det mysigt att vara ledig när våren är i full blom!:fakta

Dr.Bike

Guest
Att den retar upp bittra människor ur vulgärhögern är väl en anledning så god som någon att ha den kvar?

Dessutom är det mysigt att vara ledig när våren är i full blom!:fakta

Så allt som retar upp nån är bra?
Isf måste det instiftas en Borgerlig högtidsdag omedelbart verkar det som!!

Dr.Bike

Guest
Men att vara lediga den första maj har ni inget emot? Jobba istället då om ni nu tycker det är en 'kommunistdag'.

Nu ska vi inte blanda äpplen och päron.

Ledigt = helt OK.

Men måste jag hylla något politiskt?
Och: Om jag INTE sympatiserar, måste jag jobba då?
Dvs majoriteten av svenskar tvingas jobba?
Knepigt resonerat av dig...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Men att vara lediga den första maj har ni inget emot? Jobba istället då om ni nu tycker det är en 'kommunistdag'.
Eftersom du har missuppfattat hela tråden tackar vi för ditt första och sista inlägg och önskar dig lycka till i andra trådar.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Varför inte gå runt med ett eget plakat, målat i blått med ett cassiopeja-M på, där det står "sänk skatterna mera för löntagare"? Det kan jag tänka mig att göra.

Eller helt enkelt protestera mot "den svenska modellen" eftersom det är den, med tillhörande kollektivavtal och maffiafack, som totalförstört den svenska arbetsmarknaden.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Varför inte gå runt med ett eget plakat, målat i blått med ett cassiopeja-M på, där det står "sänk skatterna mera för löntagare"? Det kan jag tänka mig att göra.

Eller helt enkelt protestera mot "den svenska modellen" eftersom det är den, med tillhörande kollektivavtal och maffiafack, som totalförstört den svenska arbetsmarknaden.

Så sant så sant...

Tycker det är MÄRKLIGT minst sagt att 1.maj öht har fått bli en helgdag.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Så sant så sant...

Tycker det är MÄRKLIGT minst sagt att 1.maj öht har fått bli en helgdag.

Nja, så märkligt är det inte. För en 70-80 år sedan (har lite dålig koll på historia) var det helt ok. Men nu skriver vi 2007 och 1 maj är bara en gnällspiksprotestdag.

Gabor

Guest
Åk till skokloster slott, italienska bil och mc märkesklubbar träffas där.:D
Rekomenderas å det varmaste. Mitt val denna dag i alla fall. :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag ser väl snarare första maj som historisk än politisk iofs. Idag har den tappat nästan all koppling till det politiska och de många vet förmodligen inte ens varför det är en helgdag. Det kan ju vara en trevlig åminnelse av när arbetare världen över demonstrerade för såna triviala saker som allmän rösträtt o dyl. Om den ska vara en helgdag? Tja, det finns flera kristna helgdagar som nästan helt tappat sin betydelse i det avseendet. Jag bryr mig faktiskt inte så länge jag får vara ledig.

Dr.Bike

Guest
Nja, så märkligt är det inte. För en 70-80 år sedan (har lite dålig koll på historia) var det helt ok. Men nu skriver vi 2007 och 1 maj är bara en gnällspiksprotestdag.

Jo.
Men anledningen till att dagen blev tillåten/upptagen i Sverige, är inte ok!
Det var rädslan att kommunisterna skulle ta över även här hemma som fick staten att gjuta olja på vågorna genom att kamma sossarna hårt medhårs. De var ju björnstarka då (och gjorde allt det där som dagens blötgommar till sossar rider på ff), och skrämde ju skiten ur det gamla etablissemanget.
Parollen tycks ha varit: "bättre lite halvkommunism än helkokmmunism"
Och så tog man upp den folkmordiska och blodiga hyllningsdagen som visar att kommunism är så naturligt... ja bara man slaktar alla sina meningsmotståndare vill säga.
Sen kom ju sossarna i regerinsställning (med Branting och grabbarna) och har väl mer eller mindre hållit den sedan den dagen.
Men det är ju som vi säger: historia...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är intressant med den där dagen, det som på senare år blivit mest intressant är våldsamheterna som det uppmuntras till. Vilken del av Stockholm skall slås sönder i år, någon som vet? Vilka partier ställer upp med nämndemän i år, Vänsterpartiet bara?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Visst, men den är knappast politisk. Hur försvarar du att en politisk högtidsdag finns kvar i almanackan 2007? Luktar Kuba lång väg.

:rofl Så rätt egentligen. Men varför i helvete har vi då kvar julafton!? Det om nåt borde avskaffas, vi ska inte uppmuntra kristendomen och speciellt inte ÅR 2007!
Men för övrigt så är det bara en ledig dag för mig och många andra då man tycker synd om alla jävlar som springer med plakat.

Gabor

Guest
Kommunistpack. Fira det ? Aldrig i helvetet, finns inga som ställt till med så mycket skit i världen som just dessa i något så när modern tid.:mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
vi ska inte uppmuntra kristendomen

Vänta du bara, om några år kanske vi har en annan statsreligion och då kommer du ångra det där uttalandet bittert. :fakta

Är det något vi behöver massor och åter massor av så är det allt som handlar om kristendom.

Själv har jag redan tagit mitt ansvar förresten och skrivit brev till Scandic:

Hej
Tänkte bara säga att jag aldrig mer kommer bo hos er eftersom ni tar bort Bibeln ur rummen.
Jag gör det inte så ofta nu heller förvisso, men nu blir det aldrig mer.
Inte för att jag läser den, utan för att jag inte respekterar företag som inte vågar stå emot lobbygrupper.

Mvh
Markus

Gör en insats: helpse@hiltonres.com

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...